کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

مشهد؛ یکی از هشت میزبان لیگ‌یک والیبال بانوان

  • کد خبر: ۹۱۹۹۴
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
مشهد؛ یکی از هشت میزبان لیگ‌یک والیبال بانوان
زمان شروع و شهر برگزاری رقابت‌های لیگ‌یک والیبال بانوان اعلام شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دیدار‌های لیگ دسته‌یک زنان سال ۱۴۰۰ از چهارم دی‌ماه آغاز خواهد شد و سازمان لیگ فدراسیون والیبال میزبانان ۸ گروه دور رفت این رقابت‌ها را معرفی کرد که در یکی از گروه‌ها مشهدی‌ها میزبان هستند و دیگر‌نماینده‌های استان باید راهی شهر‌های دیگر شوند.

انصراف ۳ تیم از لیگ

دور رفت مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های بانوان دسته یک کشور در سال ۱۴۰۰ از چهارم تا هشتم دی آغاز می‌شود. به‌همین‌منظور ۳۵ تیم در ۸ گروه شامل ۳ گروه پنج‌تیمی و ۵ گروه چهار‌تیمی دسته‌بندی شدند. البته ۲ هفته پیش که قرعه‌کشی برگزار شد، ۳۸ تیم حضور داشتند؛ اما در این مدت ۳ تیم از‌جمله تیم‌های شهرداری زاهدان، پدیده‌گستر قرچک و شهرداری باغ‌بهادران از رقابت‌ها کناره‌گیری کردند و کمی در جدول بازی‌ها تغییراتی صورت گرفت. در زمان قرعه‌کشی، تاریخ‌های ۱۹ آذر یا ۳ دی پیشنهاد شد که در‌نهایت تیم‌ها باشروع مسابقات از دی موافقت کردند.

خراسان رضوی در سال‌های اخیر از نظر تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ‌یک رکوردشکن بوده و این‌بار نیز قرار است ۵ نماینده از استان در این مسابقات حاضر شوند. استان مازندران نیز امسال همچون خراسان رضوی ۵ تیم در این مسابقات دارد. آذربایجان غربی و فارس نیز هرکدام ۳ تیم در مسابقات دارند.

حضور پررنگ تیم‌های شهرستانی خراسان رضوی

در فصل گذشته تیم خراسان رضوی با‌وجود داشتن ۳ تیم مشهدی و سکونشینی آن‌ها در پایان فصل، در فصل جدید لیگ برتر نتوانست به‌دلیل بحث مالی حتی یک تیم را راهی این میدان کند. در این دوره تیم‌های شهرستانی خراسان انگیزه بیشتری برای حضور در لیگ‌یک داشته‌اند، به‌طوری‌که از بین ۵ تیم استان ۲ تیم از تربت‌حیدریه حضور دارند که برای نخستین‌بار این اتفاق رقم خورده است.

رئیس هیئت والیبال شهرستان تربت‌حیدریه اعلام کرده است که حداقل مبلغ برای عقد قرارداد تیمی با هر والیبالیست ۸۰‌میلیون ریال و هزینه هر بار اعزام تیم به رقابت‌های قهرمانی نیز دست‌کم یک‌میلیارد ریال است. تیم اول آن‌ها باشگاه ستارگان نام دارد که در گروه اول جای گرفته است. تیم دوم، ثامن تربت‌حیدریه است که در گروه هشتم جای گرفته است. خیام‌بتن نیز از نیشابور در این رقابت‌ها حضور دارد و ۲ تیم دیگر مشهدی هستند.

چه شهر‌هایی میزبان هستند؟

فدراسیون روز گذشته میزبانان دور رفت، زمان برگزاری و تیم‌های شرکت‌کننده در هر گروه این رقابت‌ها را اعلام کرد که هر یک از تیم‌ها مبلغ ۱۰‌میلیون تومان را به‌عنوان ورودی مسابقات پرداخت کرده‌اند. در گروه‌یک تیم‌های ستارگان درخشان، شاملی کازرون، فولاد هرمزگان، موحم فریدون‌کنار و هنرمندان تبریز حضور دارند که در این دوره چهارم تا هشتم دی، باشگاه شاملی کازرون میزبان خواهد بود.

در گروه دوم تیم‌های سورن فارس، والیبال بانوان گلستان، اوج درگز و ژوبین قزوین قرار دارند و مسابقات پنجم تا هفتم دی به میزبانی سورن فارس پیگیری می‌شود.
در گروه سوم نیز صدیق گفتار، علی‌بابا، ستارگان جنوب، فدک قم و شهدای ورزشگاه‌۶۵ ایلام قرار است چهارم تا هشتم دی به میزبانی صدیق‌گفتار تهران به میدان بروند.

نوین ارومیه میزبان گروه چهارم با حضور تیم‌های دریانوردان فرح‌آباد، خیام‌بتن نیشابور، نوین ارومیه و الماس جم خواهد بود که پنجم تا هفتم دی به میدان می‌روند.
در گروه پنجم تیم‌های شرکت‌کننده ترنم، نادره رمضانی، طوبی زنجان، کهکشان شیراز و آمادای حضور دارند و تیم نادره رمضانی چهارم تا هشتم دی میزبان خواهد بود.
گنبدی‌ها در گروه ششم، پنجم تا هفتم دی میزبان تیم‌های شهرداری ارومیه، مدرن کارگران، سریک گنبد و چادر ملو خواهند بود.

در گروه هفتم نام‌آوران قائمشهر، سورن خراسان رضوی، نفت امیدیه و استعداد درخشان مهاباد به میزبانی باشگاه سورن، پنجم تا هشتم دی به مصاف هم می‌روند.
در آخرین گروه و تیم‌های گروه هشتم آذرخش رامسر، ثامن تربت‌حیدریه، آوای شهرکرد و خانه والیبال سنندج حضور دارند و باید در رامسر پنجم تا هفتم دی به میدان بروند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->