بازداشت عاملان تیراندازی به مردم در ایرانشهر «ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حذف کامل نسخه‌های کاغذی درمانی از دی‌ماه

  • کد خبر: ۹۲۱۰۸
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
حذف کامل نسخه‌های کاغذی درمانی از دی‌ماه
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: یکم دی، هم زمان با سراسر کشور در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان، استفاده از نسخه‌های کاغذی پایان می‌یابد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: یکم دی، هم زمان با سراسر کشور در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان، استفاده از نسخه‌های کاغذی پایان می‌یابد.
علیرضا رمزی در نشستی با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: مطابق قانون کشوری، همه سازمان‌های بیمه گر از ابتدای دی امسال نباید نسخه‌ای غیر از نسخه‌های الکترونیک دریافت کنند و چنانچه نسخه کاغذی استفاده شود، بیمه‌ها در پرداخت دچار اشکال خواهند شد.

وی با بیان اینکه در صندوق بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت امسال دفترچه کاغذی بیمه چاپ نشده است، ادامه داد: فرایند حرکت به سمت مسیر الکترونیک در حوزه بیمه سلامت از خیلی پیش تر، یعنی نیمه دوم سال ۱۳۹۸، در حوزه تبادل الکترونیک اسناد بستری در بخش بیمارستانی آغاز شد.
وی بیان کرد: هم اکنون حدود ۷۰ درصد نسخه‌های بیمه سلامت در استان به صورت الکترونیک صادر می‌شود. درصد اجرای این طرح در مسیر الکترونیک از ۵ درصد اجرا در سال ۱۳۹۹ به ۷۰ درصد در آذر امسال رسیده است.

رمزی درباره رفع موانع موجود در مسیر اجرای این طرح، گفت: در کمیته راهبردی نسخه‌های الکترونیک ۳ موضوع قطعی برق و اینترنت و نیز توقف نرم افزار مطرح شده و در حال پیگیری است و آنچه در حوزه قطعی اینترنت مطرح می‌شود، موضوع امکان فعالیت با نرم افزار در ۲ حالت آنلاین و آفلاین است.
وی با اشاره به اینکه در کشور حدود ۲۲ استان فرایند اجرای نسخه الکترونیک را به حدود ۸۰ درصد رسانده اند، گفت: خراسان رضوی در این رده بندی در جایگاه بیست وسوم قرار دارد.

صدور ۵۰۰ هزار نسخه در هرماه

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار کرد: به طور میانیگن در استان ماهانه بیش از ۵۰۰ هزار نسخه تجویز می‌شود که به عنوان نمونه در آذر این تعداد نسخه شامل ۴۰۰ هزار نسخه الکترونیک و حدود ۱۰۰ هزار نسخه غیرالکترونیک بوده است.
رمزی افزود: از مجموع ۵۰۰ هزار نسخه صادرشده طی یک ماه در استان ۳۵۰ هزار نسخه در مشهد صادر شده است.

پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروری

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه از محل صرفه جویی حذف نسخه‌های کاغذی از ابتدای امسال ۲ تعهد بیمه‌ای برای بیماران اوتیسم و زوج‌های نابارور به تعهدات بیمه سلامت اضافه شده است، افزود: تعهدات بیمه‌ای کمک هزینه درمان ناباروری با حداقل ۵۵۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۱۰۰ هزارتومان در بخش دولتی و ۹۷۶ هزارتومان تا ۶ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان در بخش‌های عمومی غیردولتی و خصوصی است.
رمزی افزود: در موضوع اوتیسم نیز با ۶ خدمت برای کودکان زیر ۷ سال تعهد ایجاده شده که تاکنون در کل کشور و ذیل مجموعه بیمه سلامت حدود ۱۳۳ بیمار اوتیسم شناسایی شده است.

رتبه اول استان در پوشش بیمه سلامت کشور

وی اظهار کرد: از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزارنفری استان مطابق آمار سال ۱۳۹۵، تعداد ۳ میلیون و ۶۸۵ هزار نفر زیرپوشش بیمه سلامت هستند که این عدد ۵۸ درصد جمعیت استان را زیرپوشش بیمه نشان می‌دهد و خراسان رضوی رتبه اول پوشش بیمه‌ای سلامت کشور را به خود اختصاص داده است.

بدهی معوق نداریم

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک به ما کمک کرد که در موضوع مطالبات طرف قرارداد‌ها و پرداخت‌ها در بخش دولتی-دانشگاهی تا مرداد امسال و در بقیه بخش‌ها تا آبان گذشته به روز شویم.

رمزی اظهار کرد: بر این اساس ۱۰۲۵ میلیارد تومان مطالبات امسال و ۵۴۳ میلیارد تومان مطالبات سال ۱۳۹۹ تاکنون پرداخت شده است. در سال ۱۳۹۹ نیز همه مطالبات سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ پرداخت شد و با اجرای این طرح دیگر بدهی معوق نداریم.
وی با بیان اینکه در استان فقط در یک ماه ۲۲ میلیارد تومان برای رمدسیویر هزینه کرده ایم، افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مراجعان ما زائران بارگاه منور رضوی هستند که درواقع از خدمات بیمه سلامت استان استفاده می‌کنند.

اجرای طرح پزشک خانواده از سال آینده در مشهد

مسعود باقرزاده، رئیس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت نیز با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در ۳ شهرستان استان، گفت: این طرح از ابتدای دی به تدریج در دیگر شهر‌های استان اجرا می‌شود. اجرای این طرح در مشهد برای ابتدای سال آینده برنامه ریزی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->