«ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

مسئله هزینه «رمدسیویر»

  • کد خبر: ۹۴۶۱۴
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
مسئله هزینه «رمدسیویر»
با وجود نظر شورای عالی بیمه سلامت کشور، ستاد کرونای خراسان رضوی می‌گوید: هزینه داروی رمدسیویر برعهده بیمه سلامت است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ از ابتدای شیوع کرونا در کشور و زیادشدن بیماران در موج‌های مختلف، یکی از مهم‌ترین مسئله‌های مردم بعد از ابتلا به این ویروس، نبود حمایت تمام وکمال بیمه‌های درمانی از هزینه‌های زیاد درمان کرونا بود که قیمت سرسام آور دارو‌های کرونایی، اقتصاد خانواده‌های زیادی را فلج کرد و حتی باعث شد برخی از بیماران به علت حمایت نکردن بیمه نتوانند آن طور که باید کرونایشان را درمان کنند.

این مشکلات تا ۱۴ آبان ادامه داشت تا اینکه با تصمیم و دستور شورای عالی بیمه سلامت کشور، همه هزینه‌های مربوط به درمان بیماران کرونا زیرپوشش بیمه قرار گرفت و سقف ریالی ارائه خدمات به این بیماران برداشته شد و بستری، درمان و استفاده از دارو زیرپوشش کامل بیمه قرار گرفت.

اما با کاهش محسوس آمار بیماران کرونایی نیازمند بستری به دلیل واکسیناسیون گسترده، شورای عالی بیمه سلامت در نامه‌ای عجیب به همه استان‌ها اعلام کرد هزینه بیماران کرونایی برای داروی رمدسیویر فقط در صورتی پرداخت می‌شود که بیمار بستری شود؛ دستوری که البته با مصوبه ستاد کرونای استان لغو شد.

اعضای شورای عالی بیمه سلامت کشور ۱۱ آبان در جلسه هفتادونهم این شورا مصوب کردند که دارو‌های بستری و سرپایی ازجمله رمدسیویر، فاویپیراویر، سوفوسوویر/داکلاتاسویر و... بیماران کرونایی براساس شیوه نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زیرپوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد و همه هزینه‌های بیمار برای دوره بستری را سازمان‌های بیمه گر پایه پرداخت کنند. ۳ روز بعد هم یحیی ابراهیمی، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی سلامت، اعلام کرد براساس مصوبه این شورا همه بیماران کرونایی زیرپوشش بیمه قرار گرفتند و سقف ریالی برای مراکز درمانی و داروخانه‌ها نیز برداشته شد.

پرداخت ۷۰ درصد هزینه دارو از سوی بیمه‌ها

بعد از تأیید این مصوبه شورای عالی بیمه سلامت و براساس شیوه نامه ابلاغی وزارت بهداشت، پوشش بیمه‌ای داروی رمدسیویر تا سقف ۷۰۰هزار تومان انجام می‌شد و در بخش بستری ۹۰درصد و در بخش سرپایی که تأیید نسخه منوط به ممهورشدن نسخه به مهر بیمارستان بود، ۷۰درصد هزینه دارو زیرپوشش سازمان بیمه سلامت قرار می‌گرفت.

مرداد امسال حنان حاجی محمودی، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، در گفت وگویی با اشاره به جزئیات پرداختی‌های این سازمان برای این دارو در بخش سرپایی اعلام کرد تاکنون ۶۵میلیارد تومان هزینه داروی رمدسیویر و ۱۵میلیارد تومان هزینه داروی فاوی پیراویر در بخش سرپایی به داروخانه‌ها پرداخت و هزینه داروی پرونده‌های بستری تا خرداد نزدیک به ۷۶۱میلیارد تومان شده است.

هزینه گزاف رمدسیویر روی دوش مردم

با ورود گسترده واکسن‌های کرونا به کشور از شهریور، شیوع این بیماری و موج سهمگین پنجم کم کم فروکش کرد و بعد از مدت‌ها آمار‌های کرونایی کاهشی شد و میزان بستری‌های روزانه حتی به زیر ۱۰۰۰ نفر رسید تا در آذرماه هیچ شهر قرمز و نارنجی در کشور نداشته باشیم. ولی درست در آستانه پیدایش اولین نمونه کرونای امیکرون در ایران و پررنگ شدن زمزمه‌های آغاز موجی جدید از این بیماری، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور در ۲۴ آذر و در نامه‌ای اعلام کرد که پرداخت هزینه داروی رمدسیویر به دلیل کاهش بیماران مبتلا به کرونا در کشور فقط در صورت وجود دستور بستری پرداخت می‌شود.

در واقع براساس این نامه داروی بیماران کرونایی در بخش سرپایی عملا از پوشش بیمه خارج می‌شود و خود بیمار و بیمه شونده باید هزینه ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی خرید ۵ دز رمدسیویر را پرداخت کند که معمولا برای بهبود بیمار کرونایی با درگیری ریه تجویز می‌شود.

ستاد کرونای خراسان رضوی شیوه نامه جدید را لغو کرد

شیوه نامه جدید دبیرخانه شورای عالی سلامت کشور برای پرداخت هزینه بیماران کرونایی ۴ دی به همه بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و مراکز درمانی مشهد ابلاغ شد، اما علیرضا رمزی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی، از لغو این دستور خبر داد و به شهرآرا گفت: باتوجه به مصوبه ستاد کرونای استان، نامه فرستاده شده ۴ دی با موضوع پرداخت نشدن هزینه داروی رمدسیویر در بخش سرپایی، لغو شده است و از این پس براساس شیوه نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت، هزینه داروی رمدسیویر بیماران بستری و بستری موقت در تعهد بیمه سلامت خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->