سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد تداوم وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی(۷ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود
سرخط خبرها

بهترین راه درمان آنفولانزا، استفاده از واکسن بینی است

  • کد خبر: ۹۲۱۱۷
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
بهترین راه درمان آنفولانزا، استفاده از واکسن بینی است
دانشمندان دانشگاه ییل با انجام آزمایش‌هایی روی واکسن آنفلوانزای تزریقی و استنشاقی، می‌گویند: واکسن بینی می‌تواند ایمنی بالاتری در برابر انواع ویروس‌ها در مقایسه با واکسن تزریقی ایجاد کند.

به گزارش شهرآرانیوز، در این مطالعه، واکسن آنفلوانزا، بررسی شد. هرچند محققان آزمایش‌های مشابهی را نیز با واکسن کرونا انجام می‌دهند، اما «آکیکو ایوازاکی» یکی از محققان این تحقیق می‌گوید یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن‌های بینی می‌توانند ایمنی بالاتر و گسترده تری در برابر بسیاری از انواع ویروس‌های مختلف ایجاد کنند.

او توضیح می‌دهد که واکسن بینی از اثربخشی خوبی برخوردار است و می‌تواند افراد را در برابر ورود ویروس به بدن محافظت کند.

واکسن بینی در مقابل واکسن تزریقی

آنتی بادی‌های ایمونوگلوبولین (IgA) A در خط مقدم سیستم ایمنی بدن قرار دارد و این آنتی بادی‌ها عمدتا در سطوح مخاطی و بیشتر در بینی، روده و ریه‌ها دیده می‌شوند. ایده پشت طراحی واکسن‌های استنشاقی بینی این است که بتواند به صورت مستقیم، غشای مخاطی بینی را از ورود ویروس به بدن، مصون سازی کرده و پاتوژن‌های معلق در هوا را هدف قرار دهد تا به محض ورود ویروس به بدن انسان، پاسخ ایمنی متناسبی ایجاد کند.

مطالعه جدید به صورت امیدوارکننده‌ای نشان می‌دهد که واکسن‌های بینی نه تنها پاسخ‌های مؤثری IgA را ایجاد می‌کنند، بلکه می‌توانند ایمنی بیشتری در برابر بیش از یک سویه ویروسی در یک واکسن ایجاد کنند.

در این مطالعه، مجموعه‌ای از آزمایش‌های مختلف روی موش‌ها انجام شده و اثر واکسن آنفلوانزا در داخل بینی با واکسن تزریقی مقایسه می‌شود. محققان موش‌ها را در معرض تعدادی از گونه‌های مختلف آنفلوانزا قرار داده اند. یافته‌های اولیه نشان می‌دهد موش‌هایی که واکسن بینی را دریافت کرده بودند در مقایسه با موش‌هایی که واکسن به آن‌ها تزریق شده بود، در برابر انواع گسترده‌ای از سویه‌های آنفلوانزا محافظت می‌شدند.

محققان با تمرکز بر پاسخ‌های IgA دریافتند که واکسن بینی نه تنها آنتی بادی IgA را در غشا‌های مخاطی بینی ایجاد می‌کند، بلکه در ریه نیز شناسایی شده است. بعد از گذشت ۵ هفته هنوز اثرات این آنتی بادی در مجرای ریه رؤیت می‌شد.

گفتنی است چنین پاسخی از IgA در بینی و ریه موش‌هایی که واکسن تزریقی را دریافت کرده بودند، دیده نشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->