به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با بیان اینکه مدیریت پارک حاشیهای به معنای خط کشی معابر نیست، گفت: در بعضی مناطق تا نزدیک خانه مردم خط کشی شده است، درحالی که بسیاری معابر نیازمند مدیریت ترافیکی نیست. اولین انتظار ما تغییر رویکرد و نگاه در این حوزه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۳ و مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، اظهار کرد: شهردار جدید منطقه ۳ دارای تحصیلات مرتبط در حوزه شهرسازی و فردی آگاه است که ویژگیهای مهمی برای آقای خداشناس به شمار میرود. امروز افراد از روی توان و تخصص انتخاب میشوند و جوانان میتوانند جزو امیدهای آینده شهر باشند و به جای حرکت آسانسوری، پلههای ترقی را یک به یک طی کنند.
وی افزود: امروز مردم مشهد از عملکرد شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی (تات) خوش حال نیستند. نیروی انسانی در این شرکت مظلوم است. باید مسائل و مشکلات آنان حل وفصل شود. همچنین شرکت باید براساس اصول اداره شود و از حاشیهها خارج شود. زیرا شهرداری محل اقدامات حاشیهای نیست و علاوه بر این هوشمندسازی باید به جد و از روز اول اجرا شود.
شهردار مشهد بیان کرد: مردم به محض پارک کردن خودرو با پارکبانها روبه رو میشوند که درخواست پول میکنند. این موضوع مخالف کرامت انسانی است. پارک خودرو در ساعتها و خیابانهای گوناگون نباید نرخ یکسانی داشته باشد.
ارجائی افزود: در هوشمندسازی تعارف نداریم و باید باسرعت انجام شود. زیرا مردم ناراحت هستند. شرکت تات میتواند در مدیریت داده بسیار ارزش آفرین باشد. زیرا دادهها بزرگترین سرمایه هستند. همچنین باید برای حفظ اعتماد مردم، محرمانگی این اطلاعات حفظ شود.
سازمانهای حمل ونقل و ترافیک و توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری باید درهم تنیده شوند و پروژههای مشترک تعریف کنند. اکنون سرمایه خوبی در حوزه حمل ونقل وجود دارد.
شهردار مشهد تصریح کرد: پروژه انضباط ترافیکی به دادههای شرکت تات بسیار وابسته است و ما انتظار داریم که در صورت تخلف خودروها به سرعت پیامکی مبنی بر اصلاح اقدام برای راننده ارسال شود.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: بسیار خوش حالم که یک جوان دهه هفتادی در مجموعه شرکت تات حاضر شده است. این اتفاق مبارک نشان از رویشهای انقلاب است.
مجید طهوریان عسکری اظهار کرد: منطقه ۳ پایگاه مهم ارتباط انسانی با عالم دارد. ایستگاه راه آهن، ۲ ورودی شهر مشهد؛ یکی جاده رسالت و دیگری جاده کلات، ازجمله فرصتهای این منطقه است.
وی اضافه کرد: میزان رشد در مناطق حاشیهای به خصوص در منطقه ۳ کم است. خواهش ما این است که به این منطقه توجه ویژه شود. منطقه ۳ نیازمند شگفت آفرینی جدید و جدی است.
سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: باید به سمت درآمدهای پایدار در مناطق و سازمانها حرکت کنیم. زیرا وضعیت اقتصادی سخت است.
موسی الرضا حاجی بگلو اظهار کرد: اتفاقات بدی که در حوزه بودجه در حال رخ دادن است، مشکلات مدیریت شهری را چندین برابر خواهد کرد؛ بنابراین باید با نگاه هوشمندانه آقای شهردار از این بحران خارج شویم.
رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: توجه به منابع انسانی مهم است. زیرا حوزه حمل ونقل به همان اندازه که در زندگی مردم و مدیریت شهری مؤثر است، به شدت به منابع انسانی وابسته است؛ بنابراین یکی از کارهای ما کاهش وابستگی و افزایش قابلیت اطمینان است.
ایمان فرهمندی اظهار کرد: منطقه ۳ علاوه بر ۲ مسئله کلیدی حاشیه شهر و مناطق پیرامونی، منطقهای است که تعداد زیادی افراد دارای معلولیت در آن سکونت دارند. این مسئله علاوه بر فرصت، میتواند یک تهدید نیز تلقی شود و در برنامه ریزیها باید به آن توجه شود.
رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: با فرض نداشتن تورم، ۴۳ سال زمان لازم است تا توازن شهر را به صورت نسبی ایجاد کنیم. تعیین تکلیف زمینهای رهاشده، شبکه معابر و توانمندسازی مردم از باب تسهیلگری ازجمله موضوعهایی است که باید به آن توجه شود.
ابراهیم علیزاده خطاب به شهردار منطقه ۳ افزود: مناطق شهرداری نزدیکترین راه ارتباط با مردم است. منطقه ۳ نیازمند فعالیتهای جهادی و شبانه روزی است و باید از ظرفیتهای مردم و مشارکت آنان در تصمیم گیریها استفاده کنیم.
مهدی خداشناس، شهردار منطقه ۳ نیز در این مراسم گفت: فرصتی شد تا به مردم حاشیه و زائران امام مهربانیها خدمت کنیم و امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران نکات مطرح شده در جلسه را به بهترین نحو اجرا کنیم. اولویت ما تکریم و خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم است.
امیدرضا رحمانیان، شهردار پیشین منطقه ۳ مشهد نیز گفت: مدیریت در منطقه ۳ سختتر از دیگر مناطق شهری است. زیرا ۱۱هزار هکتار حریم دارد و در یک سال گذشته اجازه ندادیم حتی یک ساخت وساز غیرمجاز در این فضا انجام شود. ضمن اینکه ازجمله مشکلات منطقه ۳ میتوان به پروژههای جنات، سامان، بهمن و... اشاره کرد که از سال ۱۳۹۲ معطل مانده بود و توانستیم آن را به سرانجام برسانیم.
سیدجلال الدین حسینی واعظ، مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز گفت: از خداوند برای توفیق خدمت سپاسگزارم. مشی آقای شهردار و شورای اسلامی شهر با جدیت دنبال خواهد شد و با عملکردمان پاسخ اعتماد مدیریت شهری را خواهیم داد.
هادی عطارزاده طوسی، سرپرست سابق شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد هم گفت: یکی از ارکان اصلی تحقق شعار حمل ونقل کرامت محور، بحث هوشمندسازی و استفاده از فناوریهای نوین در این عرصه است. ضمن اینکه در شرکت تات از سالیان گذشته زیرساختهای مناسبی در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری حمل ونقل، مدیریت پارکینگهای حاشیه و غیرحاشیه و حمل ونقل پاک صورت گرفته است.