نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان: سیرجان به‌دنبال امتیاز از سرزمین فیروزه

  • کد خبر: ۹۲۲۶۷
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان: سیرجان به‌دنبال امتیاز از سرزمین فیروزه
دختران کیان نیشابور در ششمین بازی از قوی‌ترین تیم لیگ میزبانی می‌کنند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در هفته ششم لیگ برتر، امروز کیان نیشابور به‌مصاف شهرداری سیرجان می‌رود. دختران کیان میزبان تیم آسیایی لیگ بانوان هستند که هم اکنون تنه‌به‌تنه خاتون بم سودای قهرمانی را در سر دارد.

بازی‌های این هفته از لیگ برتر فوتبال بانوان ایران قرار بود برخلاف هفته‌های قبل روز چهارشنبه برگزار شود، اما دیدار‌ها با یک روز تعویق امروز برگزار خواهد شد. ششمین هفته از ساعت ۱۳ امروز، پنجشنبه ۲۵‌آذر، با برگزاری ۶ دیدار هم‌زمان پیگیری خواهد شد و تیم کیان در ورزشگاه خانگی خود به‌مصاف شهرداری سیرجان می‌رود. این دومین بازی دختران نیشابور در استادیوم انقلاب شهرشان است که اتفاقا چمن مصنوعی دارد.

میزبان پس از هفته‌ها ناکامی سرانجام در هفته گذشته روی خوش لیگ برتر را دید و توانست با نتیجه ۴ بر ۰ سارگل بوشهر را در جنوب شکست دهد و به نخستین پیروزی تاریخ این باشگاه در لیگ برتر دست پیدا کند. اکنون تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شده از دیار فیروزه با یک پیروزی و ۴ شکست، رده دهم جدول دوازده‌تیمی را به خود اختصاص داده است. همچنین ۵ گل زده و ۱۶ گل خورده از دیگر‌موارد کارنامه دختران خراسانی است.

در سوی مقابل میدان، تیمی خوش‌نام و پرافتخار ایستاده است و برای تلخ‌کردن کام کیان به نیشابور سفر می‌کند. شهرداری سیرجان با یک بازی کمتر، خود را هم‌امتیاز خاتون صدرنشین کرده است و با ۱۲‌امتیاز و تفاضل‌۱۳+ در رده دوم حضور دارد. نایب‌قهرمان آسیا عزم خود را برای دفاع از عنوان قهرمانی جزم کرده و به هیچ تیمی رحم نخواهد کرد؛ کما‌اینکه سیرجانی‌ها توانستند در ۲ هفته قبل خاتون بم را شکست دهند و با خیال آسوده‌تری لیگ را دنبال کردند.

ثبت ۴ کلین‌شیت و بسته‌نگه‌داشتن دروازه به‌مدت ۳۶۰‌دقیقه از دیگر‌نکات حائز‌اهمیت سیرجانی‌ها‌ست که به لطف حضور عارفه سیدکاظمی درون دروازه به ثبت رسیده است. از دیگر‌بازیکنان شاخص سیرجان می‌توان به افسانه چترنور، هستی فروزنده و شبنم بهشت اشاره کرد که علاوه بر به‌ثمر‌رساندن گل‌های حساس این تیم، می‌توانند عصای دست ایراندوست در جام ملت‌های فوتبال آسیا باشند.

دفاع اتوبوسی، چاره دختران کیان

با‌این‌شرایط، کیان نیشابور کار بسیار سختی را پیش‌رو دارد. شاید بهترین کار این باشد که نماینده استان از تاکتیک دفاع اتوبوسی استفاده کند تا برابر یکی از قوی‌ترین تیم‌های لیگ، کمترین گل را دریافت کند. ۲ تیم پایین‌تر از کیان در جدول، هر کدام ۲۱ و ۲۲ گل دریافت کرده‌اند و کیان باید این تفاضل را حفظ کند. ۲ تیم پیش‌از‌این تقابلی در لیگ برتر نداشته‌اند و باید دید که در نخستین مصاف نمایندگان خراسان رضوی و کرمان، چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. این دیدار توسط تیم داوری آسو جواهری، ژاله طوفانپور، ریحانه آشتاب و مهسا محمدجانی قضاوت خواهد شد و سمانه محسنی ناظر خواهد بود.

سارگل به کرج نمی‌رود

اما در آستانه هفته ششم، تیم سارگل بوشهر از رویارویی با نماینده البرز انصراف داد. این، دومین انصراف از بازی در لیگ است. قرار بود تیم‌های سارگل بوشهر و نماینده البرز امروز در کرج با هم دیدار کنند، اما سارگل از سفر به کرج انصراف داد. سارگل بوشهر دلایلی برای غیبت خود اعلام نکرد و ترجیح داد تن به شکست ۳بر ۰ و جریمه مالی بدهد.

هفته گذشته نیز تیم فوتبال بانوان پالایش گاز ایلام از سفر به سیرجان برای رویارویی با تیم شهرداری سیرجان امتناع کرده بود. انصراف از سفر، ضربه به حیثیت و اعتبار لیگ برتر فوتبال زنان است. این انصراف‌ها در زمانی رخ می‌دهد که یک تیم باید سفری طولانی به شهر میزبان داشته باشد و اطمینان نسبی دارد که در آن بازی شکست در انتظارش است؛ به‌همین‌دلیل با انصراف در انرژی و هزینه صرفه‌جویی می‌کند. جرائم مالی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز ارقامی است که نسبت به هزینه سفر یک تیم به شهر میزبان کمتر است و در نتیجه، تیم‌های بی‌نظم لیگ در‌نهایت از این بی‌نظمی متضرر نمی‌شوند.

دربی در غرب، دوئل در بم

هفته ششم لیگ برتر فوتبال زنان مصاف پالایش گاز ایلام و زارع باتری سنندج را به خود می‌بیند؛ دیداری که در میان هواداران و رسانه‌های محلی به الکوردینو معروف است و همواره با حساسیت پیگیری شده است. این بازی در ورزشگاه عدالت برگزار می‌شود و ایلام، میزبان زارع‌باتری خواهد بود. زارع‌باتری هفتم است و پالایش گاز در رده هشتم قرار دارد و هر ۲ تیم هم امتیاز هستند. دوئل جعفری و جهانچی نیز در بازی ۲ تیم ملوان و خاتون بم در این هفته بسیار جذاب خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->