کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها
علم و ورزش

۵ تکنیک برای تنفس صحیح در ورزش

  • کد خبر: ۹۲۳۰
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۳
۵ تکنیک برای تنفس صحیح در ورزش
یکی از بخش‌های مهم یک تمرین ورزشی درست، تنفس صحیح است. اگر هنگام ورزش، نفس خود را حبس کنید، سطح انرژی سلول‌های شما به‌طورناگهانی افت می‌کند و خیلی زود خسته می‌شوید.

تنفس در هنگام وزنه‌زدن
در مراحل ساده ورزش، هوا را به داخل ریه‌ها بکشید و در مراحل سخت و دشوار، هوا را بیرون بدهید. اگر از وزنه‌های سنگین استفاده می‌کنید، از روش «والسالوا» استفاده کنید. در مرحله ساده تمرین، هوا را استنشاق کنید، در‌حالی‌که به مرحله سخت تمرین نزدیک می‌شوید، هوا را چند ثانیه در سینه خود حبس کنید و سپس طبق معمول هوا را از ریه‌های خود خارج کنید.

تنفس در تمرینات هوازی
نفس‌کشیدن متناوب به شما کمک می‌کند تا میزان اکسید نیتریک بدن را افزایش دهید. گازی که شریان‌ها را شل می‌کند و خون را جاری نگه می‌دارد که به حفظ فعالیت منظم شما کمک می‌کند. پیشنهاد می‌شود به جای اینکه طبق یک الگوی ثابت نفس بکشید، سعی کنید به‌مدت ۳ ثانیه هوا را داخل ریه‌ها بکشید و سپس به‌مدت ۲ ثانیه بیرون دهید. با اینکه این روش در ابتدا نیازمند تمرکز زیادی است، اما بهترین تأثیر دویدن، زمانی حاصل می‌شود که برخورد پای شما با زمین هم‌زمان با بازدمتان باشد.

هنگام تمرینات پلایومتریک
براساس روش والسالوا، نگه‌داشتن نفس به‌صورت مختصر به پایداربودن بدن کمک می‌کند که در حرکات جهشی بسیار کارآمد است. تصور کنید قصد دارید بر روی یک جعبه بپرید. هنگام برخورد با سطح جعبه، نفس خود را حبس کنید، این امر باعث می‌شود بدنتان محکم‌تر شود. این روش در بازگشت بدنتان به حالت اولیه کمک می‌کند.

هنگام حرکات کششی
در حرکات کششی بر روی دمیدن هوا به داخل تمرکز کنید. این امر باعث آرامش عضلات می‌شود و می‌توان به کشش بهتری رسید، همچنین ریسک آسیب‌دیدگی را کمتر می‌کند. با این روش بازدم طبیعی خود‌به‌خود انجام می‌گیرد.

بازگشت بدن به حالت اولیه
بین هر مجموعه از تمرینات، تنفس دیافراگمی را انجام دهید. تنفس دیافراگمی به شما کمک می‌کند که هر بار اکسیژن بیشتری را به ریه و عضلات وارد کنید و در نتیجه با آمادگی بهتری می‌توانید تمرین بعدی را شروع کنید. برای انجام آن، سعی کنید به‌جای بالاوپایین‌کردن سینه خود، با هر نفس شکم خود را پروخالی کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->