وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور
سرخط خبرها

سیستم جرقه‌زنی خودرو چگونه کار می کند؟

  • کد خبر: ۹۲۷۰۴
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
سیستم جرقه‌زنی خودرو چگونه کار می کند؟
سوئیچ احتراق که روی ستون فرمان یا داشبورد قرار دارد، انرژی را از باتری گرفته و آن را به تمام لوازم جانبی و قطعات الکتریکی خودرو هدایت می‌کند، همچنین با چرخاندن کلید استارت برق را به استارت منتقل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر استارت از کلید احتراق برق دریافت نکند، خودرو روشن نمی‌شود. وقتی سوئیچ احتراق خراب می‌شود، ممکن است ماشین شما روشن نشود و لوازم جانبی (چراغ، رادیو و غیره) کار نکنند. تعویض سوئیچ احتراق می‌تواند به سادگی برداشتن چند پیچ ​​برای دسترسی به سوئیچ احتراق یا به سختی برداشتن کل ستون فرمان باشد.

یادتان باشد پس از تعویض سوئیچ احتراق، تمام اجزای الکتریکی باید برای اطمینان از عملکرد صحیح بررسی شوند.

چگونه باید سیستم جرقه زنی را تعویض کرد؟: برای انجام این کار در ابتدا وضعیت سوئیچ احتراق را بررسی کنید، در صورت خراب بودن سوئیچ استارت را بردارید و تعویض کنید.

باتری برق را به سوئیچ جرقه می‌زند، بنابراین برای سیستم جرقه زنی مهم است که باتری در شرایط خوبی باشد. روی حلقه کلید خود وزن زیادی وارد نکنید، زیرا این کار می‌تواند به کلید و قسمت لیوان سوئیچ جرقه زن آسیب برساند. اگر برق داخل خودرو نیست (هیچ یک از اجزای الکتریکی کار نمی‌کند)، از مکانیک بخواهید فیوز‌های اصلی را بررسی کند. اگر فیوز‌ها خوب هستند، مکانیک باید سوئیچ احتراق و سایر اجزای الکتریکی را بررسی کند.

سوئیچ احتراق برای ارسال نیرو از باتری کار می‌کند. هنگامی که کلید خود را برای روشن کردن وسیله نقلیه خود می‌چرخانید، سوئیچ استارت برق را از باتری می‌گیرد و آن را به استارت می‌فرستد که به وسیله نقلیه شما امکان روشن شدن را می‌دهد.

هنگامی که هر یک از اجزای الکتریکی خودروی خود را روشن می‌کنید (مانند چراغ ها، رادیو و تهویه مطبوع)، سوئیچ احتراق برق را از باتری می‌گیرد و آن را به این قطعات الکتریکی می‌فرستد تا آن‌ها را تغذیه کند.

هنگامی که سوئیچ شما از کار می‌افتد، استارت و قطعات الکتریکی  هیچ راهی برای مصرف انرژی از باتری ندارند. با وجود سوئیچ معیوب، نمی‌توانید از رادیو، چراغ‌ها یا تهویه مطبوع خود استفاده کنید و نمی‌توانید وسیله نقلیه خود را روشن کنید. در موارد شدید، سوئیچ احتراق شکسته به شما اجازه نمی‌دهد خودروی خود را خاموش کنید، حتی اگر کلید را بردارید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->