پیش بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) پیش بینی بورس (سه شنبه ۴ دی ۱۴۰۳) | صعود ادامه دارد؟ سود ۱۵۰ برابری قاچاقچیان سوخت در آب‌های بین المللی وزیر راه: توسعه کشور از مسیر دریا می‌گذرد سازمان مدیریت صنعتی بیست و ششمین همایش عرصه یادگیری مدیران منابع انسانی را در مشهد مقدس برگزار می کند کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پی احیای پدیده ۱۴ نفر در بورس، به پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند | شگرد متهمان چه بود؟ سقف قیمت برای واردات خودرو صفر برداشته شد؟ وزیر اقتصاد: نگفتم کف دلار ۷۳هزار تومان است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ دی ۱۴۰۳) | تیگو ۸ پرومکس ۳۵ میلیون تومان ریخت صنعتگران در انتظار جبران خسارت قطع انرژی براساس قانون بهبود فضای کسب و کار افت قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۳ دی ۱۴۰۳) | ساینا دوگانه‌سوز ۵۴۰ میلیون تومان شد لیست محصولات ممنوعه برای صادرات در سال ۱۴۰۴ اعلام شد آغاز عرضه دلار و درهم در دبی و تهران | شروع قدرتمند بازارساز (۳ دی ۱۴۰۳) سودای بورس برای فتح قله جدید | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ دی ۱۴۰۳) دلیل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ | گاز به نیروگاه‌ها نمی‌رسد علت قطعی‌های نامنظم برق در مشهد چیست؟ | چرا برق برخی مناطق اصلاً قطع نمی‌شود؟ افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیم‌سکه یک میلیون تومان گران شد! زمان ثبت سفارش خرید عرضه اولیه امروز مشخص شد (۳ دی ۱۴۰۳) | حداکثر ۴ میلیون ریال برای خرید عرضه اولیه دزاگرس نیاز است قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۳ دی ۱۴۰۳) | جهش دلار به کانال ۷۷ هزار تومان ویدئو | وزیر اقتصاد قیمت دلار را مشخص کرد سهام اولین شرکت دانش‌بنیان شنبه آینده (۸ دی ۱۴۰۳) عرضه اولیه می‌شود | چقدر نقدینگی کنار بگذاریم؟ حراج سکه ضرب ۱۴۰۳ مرکز مبادله امروز برگزار می‌شود (۳ دی ۱۴۰۳) صدور ۹ هزار میلیارد تومان برگه تشخیص مالیاتی برای تراکنش‌های بانکی مشکوک فروش ۸ محصول ایران خودرو ویژه دی ماه ۱۴۰۳ + جزئیات قیمت میوه و صیفی‌جات (۳ دی ۱۴۰۳) | سیب امروز در مشهد چند؟ نرخ تورم آذر ۱۴۰۳ اعلام شد | کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های ایرانی آغاز فروش خودرو لاماری ایما از ظهر امروز (۳ دی ۱۴۰۳) + شرایط
سرخط خبرها

دیفرانسیل جلو یا عقب بودن خودرو را چطور تشخیص بدهیم؟ + عکس

  • کد خبر: ۹۲۳۹۶
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
دیفرانسیل جلو یا عقب بودن خودرو را چطور تشخیص بدهیم؟ + عکس
خودروهای کنونی با سه نوع طراحی دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک تولید می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، خودروهای دیفرانسیل جلو معمولاً کوچک‌تر بوده و فرمان پذیری بهتری دارند و از نظر حرکت در برف یا گل کشش بهتری ایجاد می‌کنند. خودروهای دیفرانسیل عقب در نقطه مقابل قرار داشته و معمولاً ابعاد کوچکی داشته و از شتاب بهتری سود می‌برند و در کل سواری نرم‌تری را ارائه می‌کنند. اگر می‌خواهید بدانید خودروی شما از نوع دیفرانسیل جلو است یا عقب نکات زیر را دنبال کنید.

محل قرارگیری پیشرانه

دیفرانسیل جلو یا عقب بودن خودرو را چطور تشخیص بدهیم؟ + عکس

اکثر خودروها دارای پیشرانه در بخش جلو هستند و البته می‌توانند از نوع دیفرانسیل جلو یا عقب باشند. خودروهایی با پیشرانه در عقب همچون فولکس‌واگن بیتل همیشه از نوع دیفرانسیل عقب خواهند بود.

چگونگی نصب پیشرانه

دیفرانسیل جلو یا عقب بودن خودرو را چطور تشخیص بدهیم؟ + عکس

اگر پیشرانه به‌صورت عرضی نصب شده باشد و تسمه‌های آن در یک‌طرف خودرو باشند، خودروی شما به احتمال زیاد از نوع دیفرانسیل جلو خواهد بود. اگر پیشرانه به‌صورت طولی نصب شده و تسمه‌ها به سمت جلوپنجره باشند خودروی شما احتمالاً دیفرانسیل عقب است (البته این قاعده به‌صورت کلی بیان شده و نمی‌تواند مبنای قطعی تشخیص دیفرانسیل جلو یا عقب بودن خودرو باشد).

نگاه کردن به دیفرانسیل

دیفرانسیل جلو یا عقب بودن خودرو را چطور تشخیص بدهیم؟ + عکس

دیفرانسیل یک قطعه بزرگ و گرد است که نیروی تولیدی را از میل‌لنگ به چرخ ها می‌رساند. اگر چنین قطعه‌ای در اکسل عقب خودرو دیده شود آن خودرو از نوع دیفرانسیل عقب خواهد بود. در خودروهای دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل به‌صورت یکپارچه با گیربکس درآمده و در پشت پیشرانه ترنس اکسل را تشکیل داده است. در این حالت چرخ ها با واحدهای CV به میل‌لنگ مرتبط شده‌اند.

چگونه بفهمیم شاسی‌بلند ما دارای سیستم چهار چرخ محرک است؟

آسان‌ترین راه بررسی کردن اطلاعات خودروی مدنظر در موتورهای جست‌وجو است. شما همچنین می‌توانید با خواندن دفترچه راهنمای خودروی خود اطلاعات کاملی را به دست آورید.

منبع: پدال

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->