جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

نقش حاج‌ قاسم بر قلب شهر مشهد

  • کد خبر: ۹۲۹۹۶
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
نقش حاج‌ قاسم بر قلب شهر مشهد
احمد منصوب، نقاش مشهدی، تنها یک روز پس از آنکه در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد هم‌زمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی ۳ نقاشی دیواری از ایشان را در سطح شهر خلق می‌کند، با حمایت مستقیم شهردار مشهد و استقبال مردم از ایده‌اش روبه‌رو شد.

ضحی زردکانلو | شهرآرانیوز - احمد منصوب نقاش مشهدی، تنها یک روز پس از آنکه در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد هم‌زمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی ۳ نقاشی دیواری از ایشان را در سطح شهر خلق می‌کند، با حمایت مستقیم شهردار مشهد و استقبال مردم از ایده‌اش روبه‌رو شد. منصوب اکنون در سطح شهر به دنبال دیوار‌هایی می‌گردد تا بتواند اثری باکیفیت و درخور شأن حاج قاسم سلیمانی تولید کند.

او بار‌ها تأکید می‌کند علاوه بر مکان و کیفیت دیوار رضایت مالک برایش اهمیت ویژه‌ای دارد. منصوب همچنین با بیان اینکه از کرمان و بسیاری از شهر‌های دیگر برای به ثمر رسیدن این نیت نیک، به او درخواست همکاری داده‌اند این نوید را می‌دهد که اگر استقبال همچنان بیشتر شود تعداد آثاری را که خلق می‌کند افزایش می‌دهد. در ادامه شرح گفت‌وگوی ما را با مردی که خود را «نقاش چهره زیبای شهدا» می‌داند، می‌خوانید.

ادای دین به سردار

احمد منصوب، درباره انگیزه‌اش از انجام این کار می‌گوید: باتوجه به نزدیک شدن ایام شهادت سردار سلیمانی و حال و هوای اندوه‌بار از دست دادن ایشان، تصمیم گرفتم کاری اثرگذار و ماندگار انجام دهم تا ادای دینی به زحمات و رشادت‌های سردار باشد و در عین حال برای مردم حاوی پیام‌های آموزنده باشد، زیرا این خواست همه ماست که یاد سردار سلیمانی همیشه در دل‌ها زنده بماند.

این هنرمند می‌گوید: چند ساعت پس از آنکه در صفحه ایسنتاگرامم اعلام آمادگی کردم ۳ اثرنقاشی دیواری درباره حاج قاسم سلیمانی تولید کنم به من خبر دادند که عبدا... ارجائی شهردار مشهد اعلام کرده هزینه‌ها را تقبل می‌کند.

به گفته او بنا بوده این هزینه از سوی تشکل‌ها، هیئت‌ها، مساجد و فعالان فرهنگی تقبل شود که شهردار مشهد پیش‌دستی کرده است: اکنون درخواستی که از فعالان فرهنگی دارم این است که برای پیدا کردن دیوار‌های مناسب ما را همراهی کنند. من نیز در حال رصد دیوار‌ها و آدرس‌های پیشنهادی هستم تا شکوه و بزرگی سردار را به نحو احسن به بیننده القا کنم.

منصوب، که همه تلاشش را می‌کند تا قبل از فرا رسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی کار به انجام برسد ادامه می‌دهد: دیوار‌های انتخابی باید در مسیر‌های پرتردد و عمومی باشد تا مردم بیشتری بتوانند اثر را ببینند، زیرسازی دیوار هم با سیمان سفید انجام شده باشد و البته مکان از نظر بصری دارای ابعاد مناسبی بوده و از همه مهم‌تر مالک هم رضایت داشته باشد.

نقاشی دیواری، رسانه زنده

نقش حاج‌قاسم بر قلب شهر مشهد

او با بیان اینکه نقاشی دیواری یک رسانه زنده است و می‌تواند در همه ایام سال اثرگذار باشد می‌گوید: مردم با دیدن چهره سردار حالشان خوب می‌شود، ایشان الگوی شایسته‌ای برای جوانان و نوجوانان ماست. نقاشی دیواری یکی از گونه‌های مهم هنر نقاشی است که همیشه با مخاطب سر و کار داشته و ویژگی ممتاز نقاشی دیواری این است که عموم مردم در محیط شهری با آن روبه‌رو می‌شوند و اگر شرایط طراحی، انتخاب دیوار، در نظر گرفتن مسائل فنی از جمله هماهنگی با محیط و نبود آلودگی‌های بصری و البته اجرای قوی و استفاده از رنگ‌های چشم نواز رعایت شود اثر نقاشی دیواری می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری نزد آحاد جامعه داشته باشد.

منصوب یادآور می‌شود: روح بزرگ شهدا و خصلت‌هایشان حاوی پیام‌های عمیقی است و به ما مسائلی را یادآور می‌شود که ما موظف به رعایت کردن آن هستیم. از جمله مسئولیت ما در قبال خودمان و وظایف اجتماعی که باید به آن عمل کنیم.

این هنرمند نقاش، که نخستین نقاشی دیواری خود را درباره سردار سلیمانی در میدان تقی‌آباد، ابتدای خیابان کوهسنگی به ثبت رسانده است می‌گوید: تاکنون ۸ اثر نقاشی دیواری در مشهد و شهرستان‌ها برای سردار شهید سلیمانی تولید کرده‌ام که ۳ اثر در مشهد است.

او همچنین به نقاشی‎هایی که از سردار سلیمانی روی بوم خلق کرده اشاره می‌کند و می‌گوید: در کارگاه‌های هنری و رویداد‌هایی که برای پاسداشت یاد شهید سلیمانی در مشهد برگزار می‌شود شرکت می‌کنم و تاکنون چندین تابلو تولید کرده‌ام.

منصوب، با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی دین بزرگی به تک تک آحاد ملت دارد بیان می‌کند: هرچه در توان داشته باشم در ایام سالگرد و در دهه‌های آینده برای پاسداشت یاد شهدا و به‌ویژه شهید سلیمانی انجام می‌دهم. من حتی قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی برای دبیرستان دخترانه‌ای در مشهد با افتخار چهره ایشان را نقاشی کردم که با استقبال خوبی همراه شد.

نقش حاج‌قاسم بر قلب شهر مشهد


مستند کوتاه «عزیز قدس» دریافت تازه‌ای از شخصیت شهید سلیمانی ارائه می‌دهد

مستند «قاسم» ساخته مهدی فارسی به رشادت‌های سردار شهید سلیمانی می‌پردازد


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->