جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

ایجاد یا توسعه فضای اختصاصی ورزش بانوان در مشهد

  • کد خبر: ۹۳۴۵۴
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
ایجاد یا توسعه فضای اختصاصی ورزش بانوان در مشهد
قرار است مدیریت شهری و شورای شهر، برای ایجاد فضای ویژه اختصاصی بانوان در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، اقدامات متعددی را در دستور کار قرار دهد.

مهدی عسکری | شهرآرانیوز؛ برخلاف گذشته، قرار است فضای شهری با نشاط و شادابی بیشتری برای همه جلوه نمایی کند. بانوان نیز به عنوان نیمی از جامعه شهری باید سهم برجسته و بارزی در استفاده از امکانات موجود در شهر داشته باشند؛ از این رو قرار است مدیریت شهری و شورای شهر، برای ایجاد فضای ویژه اختصاصی بانوان در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، اقدامات متعددی را در دستور کار قرار دهد.

دراین راستا، سحرگاه دیروز شهردار مشهد به همراه دو عضو شورای شهر ضمن بازدید از بوستان ملت، از معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی درخواست کرد زیر نظر کمیسیون ورزش و جوانان و کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای شهر، ظرف یک ماه آینده یک بسته اجرایی و فرهنگی را برای فضا‌های ورزشی اختصاصی بانوان، چه از نظر بهسازی و چه از نظر توسعه ای، با همه استاندارد‌های موجود طراحی و تدوین کنند.

سیدعبدا... ارجائی در حاشیه این بازدید بیان کرد: آسایش، آرامش و نشاط جامعه بستگی به این دارد که همه ارکان خانواده بتوانند فضا‌های مناسبی را در شهر برای ورزش و تفریح داشته باشند.

کمبود فضای ورزشی برای بانوان

وی افزود: یکی از مشکلات ما کمبود فضای ورزشی ویژه بانوان در شهر است که امیدواریم در مدت زمان معقولی همه پارک‌های بالای پنج هکتار در مشهد را مجهز به این فضا‌ها کنیم. شهردار مشهد گفت: امیدواریم برای همه پارک‌ها در شهر فضای مناسبی را اختصاص و فضا‌های گذشته را نیز ارتقا دهیم.

ضرورت اصلاح رویه موجود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه بسیاری از پارک‌های ساخته شده دارای فضای اختصاصی برای استفاده بانوان نیست، افزود: برای اصلاح رویه موجود، از شهردار مشهد خواسته ایم که مدیریت شهری برنامه جامعی برای بهسازی وضعیت پارک‌های موجود برای بانوان شهر ارائه دهد؛ برنامه‌ای که باید شامل ایجاد یا توسعه فضای اختصاصی بانوان، ایجاد زمینه برای اجرای مداوم برنامه‌های فرهنگی و همچنین تجهیز پارک‌هایی باشد که با وجود داشتن فضای اختصاصی بانوان، از کمبود امکانات رنج می‌برند.

فاطمه سلیمی ادامه داد: طبق وعده مدیریت شهری، قرار است ظرف مدت یک ماه، بسته جامعی در قالب لایحه به شورای شهر ارائه شود و در کمیسیون بانوان و خانواده مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره کم و کیف اجرای بسته پیشنهادی مدیریت شهری در پارک‌ها و بوستان‌های شهر گفت: فضا و مساحت هر پارک با پارک یا بوستان دیگر تفاوت دارد و باید زمینه برای اجرای ورزش‌های عمومی یا اختصاصی بانوان در این بوستان‌ها وجود داشته باشد؛ به عنوان مثال ممکن است در یک بوستان زمینه برای ایجاد فضای دوچرخه سواری بانوان مهیا باشد و در پارک دیگری بتوان زیرساخت‌ها برای یک ورزش دیگر را فراهم کرد.

بوستان‌های آینده با طرح‌های مطالعاتی برای بانوان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه در بوستان‌ها و پارک‌های موجود، اصل بر بهسازی و ایجاد زیرساخت برای استفاده بانوان است، افزود: در پارک‌هایی که در دستور احداث است نیز قید طرح مطالعات برای ایجاد فضای اختصاصی بانوان مد نظر قرار دارد. سلیمی تصریح کرد: لایحه مورد نظر به دقت در شورای شهر مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت متناسب نبودن با نیاز بانوان، تا زمان تأمین موارد مورد نیاز به مدیریت شهری برگشت داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اصلاح بودجه شهرداری مشهد، برای طراحی بوستان‌های ویژه بودجه مورد نیاز را مد نظر قرار خواهیم داد، بیان کرد: در ارائه این خدمت، مدیریت شهری و شورای شهر، ایجاد نشاط و رفع نیاز‌های بانوان برای حضور در پارک‌ها را مد نظر قرار داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->