سرویس‌دهی ویژه تحویل سال با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در مشهد مقدس | فعالیت ۲۴ ساعته برخی خطوط از ۲۹ اسفند تا پایان یکم فروردین‌ماه هوای مشهد برای دومین روز پیاپی در شرایط آلوده است  گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: بهترین راه برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه ترویج ورزش است

  • کد خبر: ۸۴۶۳۷
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
شهردار مشهد: بهترین راه برای ایجاد نشاط و شادابی در جامعه ترویج ورزش است
شهردارمشهد الرضا (ع)، با اشاره به اینکه بهترین راه برای ایجاد شادابی و نشاط درجامعه ترویج ورزش است گفت: در این راستا از توسعه ورزش‌های همگانی به ویژه در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار حمایت خواهیم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در دیدار با اعضای هیئت بسکتبال خراسان رضوی که همزمان به هفته تربیت بدنی انجام شد افزود: از زمانی که توفیق خدمت به حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را درسنگر جدید شهرداری پیدا کرده ام، بار‌ها اعلام داشته ام که سیاست ما در این دوره از مدیریت شهری حمایت از ورزش همگانی، ورزش بانوان و ورزش معلولان است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال آینده تلاش می‌کنیم که به این سه حوزه در ورزش توجه بیشتری شود اظهارکرد: ورزش باعث ایجاد نشاط، امید و حرکت در جامعه می‌شود و سلامتی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.

شهردارمشهد الرضا (ع)، تصریح کرد: ما در ورزش تیم داری نخواهیم کرد و وارد دخالت در موضوعات ورزش حرفه‌ای نمی‌شویم، اما به تسهیل ورزش قهرمانی کمک خواهیم کرد.

ارجائی، با تاکید براین که به دنبال این هستیم تا شرایط توسعه ورزش همگانی را فراهم کنیم خاطرنشان کرد: با ورزش، نشاط، سرزندگی و سلامت در جامعه افزایش پیدا کرده و شهر مهربانتر می‌شود و تنش‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی، اضافه کرد: اگر زیرساخت‌ها و فضا‌های ورزش بانوان را گسترش دهیم تا فضا‌های ورزشی در دسترس دختران و بانوان ما قرار بگیرد نشاط به خانواده و از خانواده به جامعه خواهد آمد برهمین اساس یکی از سیاست‌های ما در این دوره از مدیریت شهری تقویت ورزش بانوان است.

شهردارمشهد الرضا (ع)، گفت: اینکه یک یا دو پارک به بانوان اختصاص پیدا کند را قبول نداریم، زیرا فضا باید در دسترس باشد و زنان و دختران ما بتوانند با کمترین هزینه و کمترین فاصله به این فضا‌ها دسترسی داشته باشند، لذا برنامه ریزی خواهد شد تا بوستان‌های بالای پنج هکتار برای ورزش بانوان تجهیز و آماده شود.

ارجائی، افزود: در کنار ورزش بانوان توجه ویژه‌ای نیز به ورزش معلولان که حدود ۱۵ درصد ازجمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند خواهیم داشت، معتقدیم نخبگان جامعه معلولان کمتر از جامعه سالم نیست و مدال آوری آن‌ها در پارالمپیک بیشتر از المپیک است.

وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت برای ورزش معلولان وجانبازان عزیز هزینه کمتری دارد تصریح کرد:توجه به ورزش معلولان باعث خواهد شد تا زمینه حضور با نشاط آن‌ها در جامعه فراهم شده و این عزیزان را امیدوارتر کند.

شهردارمشهد الرضا (ع)، ادامه داد: شهر از وجود و حضور معلولان و جانبازان عزیز محروم است و باید زمینه برای حضور بیشتر و با نشاط‌تر آن‌ها در شهر با ایجاد زیرساخت‌های ورزشی فراهم شود.

ارجائی، با اشاره به اینکه معتقدم اگر به ورزش همگانی، بانوان و معلولان به صورت ویژه توجه شود به سلامت جامعه نیز نزدیکتر خواهیم شد خاطرنشان کرد: در کنار سلامت مردم، جامعه با نشاط‌تر شده و افراد بیشتری را در برخواهد گرفت که این کار به عدالت هم نزدیکتر است.

شهردارمشهد الرضا (ع)، افزود: خیابانی شدن بسکتبال زمین و هزینه زیادی نمی‌خواهد و با نصب یک تخته حلقه می‌توان آن را راه اندازی کرد.

ارجائی، اضافه کرد: نصب ده یا ۱۰۰ هزار تخته حلقه در نقاط مختلف شهر به ویژه مناطق حاشیه‌ای و محروم خرج زیادی ندارد و می‌توان با کمترین هزینه زمینه ورزش جوانان را درکوچه و خیابان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی مسابقات بسکتبال خیابانی می‌تواند شور و نشاط و هیجان را به محلات ببرد تصریح کرد: هیئت بسکتبال باید برای این موضوعات برنامه ریزی کرده و انگیزه ایجاد کند و به این رشته به عنوان یک ورزش شهری و عمومی نگاه کند.

شهردارمشهد الرضا (ع)، گفت: ما توسعه نشاط و شادابی را درجامعه می‌خواهیم و معتقدیم ورزش بهترین راه برای تحقق آن است.

ارجائی، با تاکید برا اینکه هرچه ورزش گسترش پیدا کند آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا خواهد کرد افزود: اگر زمینه فراهم شود و هر جوان حداقل دو ساعت ورزش کند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دور خواهد ماند.

وی ادامه داد: در مجموع معتقدیم تنها چیزی که می‌تواند در تمام روز‌های هفته اوقات فراغت جمع زیادی از مردم، زن، مرد، پیرو جوان را پر کند و در آن‌ها شور و نشاط ایجاد کرده و باعث سلامتی آن‌ها شود ورزش است.

شهردارمشهد الرضا (ع)، افزود: هیچ چیزی به اندازه ورزش قدرت خنداندن مردم و شاد کردن آن‌ها را ندارد لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، برهمین اساس است که اقدام به ایجاد سه اداره ویژه توسعه ورزش همگانی، اداره ورزش بانوان و اداره ورزش معلولان در معاونت فرهنگی کرده ایم تا شاید بخشی از دین خود را به علی بن موسی الرضا (ع)، زائران ومجاوران حضرت در این حوزه ادا کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->