کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

شهردار مشهد: مشکلات شهر نیازمند توجه و نگاه ملی است

  • کد خبر: ۹۲۹۷۹
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
شهردار مشهد: مشکلات شهر نیازمند توجه و نگاه ملی است
سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد گفت: امروز مشکلات در خود مشهد حل نمی‌شود و نیازمند توجه و نگاه ویژه و ملی است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد گفت: امروز مشکلات در خود مشهد حل نمی‌شود و نیازمند توجه و نگاه ویژه و ملی است.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در بازدید از خبرگزاری فارس، به ضرورت تغییر نگاه مسئولان در سطح ملی به مشهد و مشکلات این شهر اشاره کرد و گفت: مشهد یک «جهان شهر» است و نباید فقط به چشم یک مرکز استان به آن نگاه کرد. دست کم باید توجهات به این شهر در حد یک شهر ملی
باشد.

رسانه‌ها به ظرفیت مشهد توجه نمی‌کنند

وی افزود: معمولا بسیاری از رسانه‌ها ایران را خلاصه در تهران می‌بینند، درصورتی که این نگاه درستی نیست. تیتر‌های اول و صفحات رسمی به اندازه ظرفیت مشهد به این شهر نمی‌پردازند.

شهردار مشهد با تأکید بر اینکه نیازمند بازنگری اساسی در تقسیم بندی فرصت‌ها بین پایتخت و دیگر استان‌ها هستیم، افزود: خراسان رضوی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، متمایز است. مشهد قلب ایران است و امام رضا (ع) جان ایران است. باید به اندازه ظرفیت امام رضا (ع) به مشهد توجه کنیم.

وی با طرح پرسش‌هایی درباره مشکلات مشهد ادامه داد: مطالبه رفع مشکل تردد زائران به مشهد بر عهده کیست؟ اگر تردد به مشهد تسهیل شود، نه تردد مشهدی‌ها بلکه تردد زائران و ایرانیان تسهیل می‌شود. موضوع قطار سریع السیر مشهد به کجا رسید؟ موضوع انتقال آب به مشهد به کجا رسید؟ مشکل آلودگی هوای مشهد را چه کسی باید حل کند؟ این موارد نیازمند عزم و اراده رسانه‌های ملی و بازگوکردن و پیگیری است.

سبک زندگی رضوی نسخه شفابخش است

شهردار مشهد تصریح کرد: نسخه شفابخش زندگی پرتنش امروز ما سبک زندگی رضوی است. اما رسانه‌هایی که در سطح ملی کار می‌کنند، اهتمام چندانی به ترویج سبک زندگی رضوی ندارند و به معارف امام رضا (ع) نمی‌پردازند.

وی افزود: کمک به اقتصاد مشهد و اقتصاد زیارت به معنی کمک به اقتصاد ایران و اقتصاد خدمات است. توسعه اقتصاد زیارت در مشهد به معنای یک حرکت اقتصادی در کشور است. پروژه‌های مشهد پروژه‌هایی ملی و گاهی بین المللی است.

رأی مشهدی‌ها به گفتمان انقلاب اسلامی

ارجائی در تبیین وظایف شهرداری مشهد بیان کرد: مردم مشهد این دوره به گفتمان انقلاب اسلامی رأی داده اند و شورایی برخاسته از نیرو‌های جوان و پاک و متخصص و انقلابی پای کار آمده اند. برنامه‌ای که ما تدوین کرده ایم و شورا هم به آن اعتماد کرده است ۱۹ گزاره چشم اندازی و ۱۸ چرخش تحول آفرین دارد.

وی افزود: همه رویداد‌ها و برنامه‌ها و اقدامات در این شهر باید براساس فلسفه ذاتی این شهر که امام رضا (ع) است تنظیم شود. برای این کار ۲ راهبرد ارائه کرده ایم؛ نخست سبک زندگی «خادم-زائر-مجاور» که مشهد را به «حرم شهر» تبدیل می‌کند. دومین راهبرد نیز تسری صفات بارز امام (ع) به شهر است.

اولویت، به پایان رساندن پروژه‌های نیمه تمام

وی تأکید کرد: در موضوع ورزش به ورزش بانوان، جانبازان و معلولان و ورزش همگانی توجه کرده‌ایم. ضمن اینکه در ساخت وحمل و نقل شهری نیز برنامه ویژه حمایتی برای حمایت از معلولان داریم.

ارجائی افزود: در فضای عمرانی، اولویت اول با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. گره گشایی از مسائل اساسی، اولویت ما در پروژه‌های عمرانی است.

وی تأکید کرد: قطار شهری مشهد از زیرساخت‌های حیاتی حمل و نقل است که به آن پرداخته ایم و بنا داریم تا پایان این دوره، راه آهن، پایانه مسافربری و فرودگاه به حرم مطهر متصل شود. آیا ما باید در این کار تنها باشیم؟

شهردار مشهد در ادامه گفت: نوسازی ناوگان اتوبوس رانی، سامان دهی ترافیک در هسته مرکزی شهر، کاهش هزینه‌های سفر درون شهری، انضباط ترافیکی، رسیدگی به وضعیت معابر، موضوع تفکیک زباله از مبدأ و ... از دیگر برنامه‌های دارای اولویت است.

وی افزود: افزایش سرانه فضای سبز و کاهش مصرف آب، ایجاد فضا‌های فرح بخش مؤمنانه، توسعه شهر به سمت شرق و تسهیل سفر و زیارت ارزان در مشهد از دیگر برنامه‌هایی است که به دنبال تکمیل و اجرایی کردن آن هستیم.

وی همچنین از سرمایه گذاری بخش‌های مختلف خصوصی در این شهر استقبال کرد و افزود: برای مثال از سرمایه گذاری در جمع آوری، تفکیک و بازیافت زباله به صورت ویژه حمایت می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->