افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

طرح‌های حوزه شهری مشهد توسط مراکز دانشگاهی بررسی می‌شود

  • کد خبر: ۹۳۶۲۰
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
طرح‌های حوزه شهری مشهد توسط مراکز دانشگاهی بررسی می‌شود
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به لزوم ارتباط موثر مدیریت شهری و دانشگاه گفت: در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری آمده است که طرح‌ها در حوزه شهری باید ابتدا توسط مراکز دانشگاهی بررسی شود و سپس نتایج آن به مدیریت شهری و شهرداری اعلام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین حسامی در خصوص نقش دانشگاه در بهبود مدیریت شهری و تعاملات مدیریت شهری مشهد با دانشگاه‌های شهر، اظهار کرد: نگاه ما به دانشگاه مثبت است و معتقدیم ارتباط مدیریت شهری مشهد با دانشگاه‌های شهر لازم و ضروری است. هرچه بیشتر در حوزه مطالعات و پژوهش نگاه علمی و کار کاربردی اتفاق بیفتد کار‌ها در حوزه شهری درست پیش خواهد رفت و زودتر به اهداف ترسیم شده خواهیم رسید.

وی افزود: در این زمینه اقداماتی در حال انجام است. بر این اساس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد موظف شده است که در تمام کمیسیون‌های تخصصی حضور داشته باشد، این در حالی است که پیش از این طرح‌ها و لوایح از سوی اعضای شورای شهر مطرح می‌شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اعضاء هیأت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر عضو هیأت علمی دانشگاه‌های معتبر هستند و نگاه علمی به موضوعات دارند و حضور این افراد در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی بیش از کمیسیون‌های عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: لازم به توضیح است که در شورای اسلامی شهر ذیل هر کمیسیون تخصصی چند کارگروه وجود دارد که به مسائل به صورت موضوعی ورود پیدا می‌کنند و بر اساس اساسنامه‌ای که وجود دارد تعدادی از نخبگان و اساتید دانشگاه‌های مشهد در آن کارگروه‌ها حضور دارند.

بررسی طرح‌های حوزه شهری مشهد توسط مراکز دانشگاهی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه هنگامی که با نگاه علمی پیش رویم، نگاه منطقی به آن فرآیند داریم، بیان کرد: این نگاه تعارف‌ها، ملاحظات و نگاه‌های سیاسی را کنار می‌گذارد و براساس واقعیت‌هایی که به نفع هدف است پیش می‌رود.

وی ادامه داد: بر این اساس در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و اداره کل پژوهش‌های شهرداری مشهد در حال پیگیری این موارد هستیم. چنانکه در بودجه ۱۴۰۱ آمده است که طرح‌ها در حوزه شهری باید ابتدا توسط مراکز دانشگاهی بررسی شود و سپس نتایج آن به مدیریت شهری و شهرداری اعلام شود. ما نیز بر اساس نتایج به دست آمده تصمیم‌گیری‌های را لازم انجام خواهیم داد.

حسامی با اشاره به اینکه اگر مدیریت شهری ارتباطی با دانشگاه نداشته باشد، باخته است و نمی‌تواند کاری را به درستی انجام دهد، گفت: به خصوص شهرداری مشهد که بودجه‌ای ۱۸ هزار میلیاردی با سر فصل‌های تخصصی و متفاوتی دارد. بر همین اساس مدیریت شهری به نگاه علمی دانشگاه نیاز دارد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: شورای اسلامی شهر به شدت به ارتباط مدیریت شهری با دانشگاه اعتقاد دارد و آن را تکلیف دانسته و بر این اساس در طرح‌ها و لوایج از نظرات اساتید و دانشگاهیان استفاده می‌کند. نشست‌های تخصصی در مرکز پژوهش‌های شورای شهر برگزار می‌شود که نشست‌هایی کاملاً علمی است و زوایای پنهان هر طرح را آشکار می‌کند. بر همین اساس طرح فستیوال مشهد را به مرکز پژوهش‌های شورای شهر فرستادیم تا با نگاه علمی چگونگی نحوی برگزاری و مزایای آن را مورد بررسی قرار دهند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->