ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ساخت و سازها باید با اصول انجام شود

  • کد خبر: ۹۳۴۷۰
  • ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: ساخت و سازها باید با اصول انجام شود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: ۹ دی‌ماه، حماسه‌ای اعجازآمیز بود که در آن بصیرت مردمی و صبر و استقامت ملت ایران بروز و ظهور پیدا کرد.

همتی| شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با تبریک ولادت حضرت عیسی‌مسیح (ع)، اظهارکرد: این پیامبر اولوالعزم با ظهور امام زمان (عج) در کنار ایشان و از قیام‌کنندگان عدالت جهانی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه عیسی‌مسیح (ع) از یاران باوفای مهدی موعود خواهد بود، گفت: این روز را به همه مسلمانان و مسیحیان ایران‌زمین تبریک عرض می‌نمایم و امیدواریم سال نو میلادی، سال توام با سلامتی و تندرستی برای ایشان باشد.

موحدیان در ادامه با اشاره به روز «ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی»، افزود: این موضوع، در حوزه شهرسازی باید با دقت و جدیت بیشتری پیگیری شود و ساخت‌وساز‌ها باید مطابق با اصول فنی و مهندسی باشند، زیرا کشورمان در حوزه‌ای قرار گرفته که مصون از بلایای طبیعی و غیرمترقبه‌ای، چون سیل و زلزله نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از روش‌های پیشگیرانه در بحث مقابله با بلایای طبیعی، تصریح کرد: یکی از عرصه‌های مهم پیشگیری، حوزه شهرسازی است تا با وقوع حادثه‌ای، چون زلزله، به سرنوشت شهر بم دچار نشویم.

موحدیان گفت: البته آنچه در این بلایا و حوادث غیرمترقبه اعم از زلزله بم، سیل آق‌قلا و و... ملموس و پررنگ بوده، حضور فعالانه، جهادی و ایثارگرانه عموم مردم است؛ اقدامی نوع‌دوستانه، ارزشمند و شایسته تقدیر که ملت فهیم ایران در هر عرصه‌ای از خود به نمایش گذاشته‌اند.

وی در ادامه با گرامیداشت هفتم دی‌ماه، سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، افزود: تشکیل این نهاد، نشان از نگاه تیزبینانه بنیانگذار کبیر انقلاب نسبت به آینده و به‌ویژه بحث فرهنگ و سوادآموزی است.

موحدیان با بیان اینکه نقش‌آفرینی معلمان در این عرصه بسیار مهم است، ادامه داد: از افتخارات کشور ماست که نرخ بی‌سوادی در ایران زیر ۵ درصد است، ولی در عین‌حال امیدواریم هرچه زودتر شاهد پایان بی‌سوادی در کشور باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با گرامیداشت نهم دی‌ماه، روز «بصیرت»، تصریح کرد: در این روز دو موضوع بسیار مهم داریم؛ یکی بصیرت مردمی و دیگری صبر و استقامت ملت که در روز ۹ دی‌ماه، بروز و ظهور پیدا کرد.

موحدیان گفت: حضور گسترده مردمی در ۹ دی‌ماه، طومار فتنه‌گران و اغتشاش‌گران را به‌هم پیچید؛ اقدامی ارزشمند که اعجاز آمیز بود و باید قدردان حضور مردم در موضوعات مختلف باشیم.

وی افزود: اصل اساسی ۹ دی‌ماه، «بصیرت» و سردمدار این بصیرت هم مقام معظم رهبری بودند؛ امیدواریم همه به این اصل توجه جدی داشته باشیم.

موحدیان در ادامه با اشاره به عملیات کربلاء ۴، یاد و خاطره شهداء این عملیات و دیگر شهدای جنگ تحمیلی را گرامی داشت.

مصوبات

تصویب لایحه نام‌گذاری یک موزه و تغییر نام دو معبر

ماده واحده: به شهرداری مشهدمقدس اجازه داده می‌شود، نسبت به نام‌گذاری یک موزه و تغییر نام دو معبر به شرح ذیل اقدام نماید.

۱. نام‌گذاری موزه مدرسه آیت‌الله کاشانی واقع در خیابان نبوت به نام شهدای دانش‌آموز (منطقه ۴)
۲. تغییر نام معبر نکاح واقع در خیابان عبدالمطلب۲۲ به نام رئوف (منطقه۲)
۳. تغییر نام معبر شارستان ته‌پل‌محله واقع در خیابان آیت‌الله شیرازی ۵ به نام شارستان علامه حسن‌زاده آملی با حفظ زیرنویس «ته‌پل‌محله» (منطقه ثامن)

تصویب طرح نامگذاری میدان واقع در بلوار شاهنامه به نام «سپهبد»

ماده واحده: شهرداری مشهدمقدس مکلف است به منظور گرامیداشت نام و یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، میدان واقع در بلوار شاهنامه (ورودی جلوخان آرامگاه فردوسی) را به نام «سپهبد» نامگذاری نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->