کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود
سرخط خبرها

بهترین راه جلوگیری از ضعف استخوان‌ها چیست؟

  • کد خبر: ۹۳۶۶۲
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
بهترین راه جلوگیری از ضعف استخوان‌ها چیست؟
محققان می‌گویند: بهبود مصرف کلسیم و پروتئین با استفاده از غذا‌های لبنی، یک مداخله مناسب و آسان است که به خوبی خطر سقوط و شکستگی‌ها را که در افراد مسن ساکن در مراکز مراقبتی کاهش می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، نتایج یک مطالعه بین المللی نشان می‌دهد که افزایش مصرف غذا‌های غنی از کلسیم و پروتئین مانند شیر، ماست و پنیر می‌تواند باعث کاهش سقوط و شکستگی در افراد مسنی شود که در مراکز مراقبتی سالمندان زندگی می‌کنند.

توجه به این رویکرد مهم مراقبتی و تغذیه‌ای می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای را به عنوان یک اقدام بهداشت عمومی به منظور پیشگیری از شکستگی به همراه داشته باشد.

افراد مسنی که در مراکز مراقبتی سکونت دارند، اغلب میزان کلسیم و پروتئین کمی در بدن خود دارند و همین موضوع می‌تواند منجر به ضعف استخوان‌ها و افزایش خطر سقوط و شکستگی در آن‌ها شود. بر این اساس تخمین زده می‌شود که حدود ۳۰ درصد از شکستگی‌های مفصل ران، مربوط به سالمندان ساکن در مراکز مراقبتی باشد.

امروز ما به خوبی می‌دانیم که غذا‌های غنی از کلسیم و پروتئین مانند شیر، ماست و پنیر به جلوگیری از شکننده شدن استخوان‌ها کمک می‌کنند، اما در این خصوص که آیا افزایش مصرف روزانه این غذاها، یک راه موثر و ایمن برای کاهش خطر شکستگی در افراد مسن است یا خیر، مطالعات اندکی انجام شده است.

محققانی از استرالیا، هلند و آمریکا در یک مطالعه پژوهشی، بررسی کردند که آیا دریافت روزانه مقادیر توصیه شده کلسیم (۱۳۰۰ میلی گرم) و پروتئین (۱ گرم/کیلوگرم وزن بدن) از منابع غذایی نظیر لبنیات، خطر سقوط و شکستگی را در افراد مسن کاهش می‌دهد یا خیر.

در این کارآزمایی بالینی دو ساله ۶۰ مرکز مراقبت سالمندان در استرالیا مورد مطالعه قرار گرفتند و ۷۱۹۵ نفر شامل با میانگین سن ۸۶ سال در آن مشارکت داشتند.

بررسی‌های فوق نشان داد که افزایش مصرف منابع غذایی مورد اشاره، باعث کاهش ۳۳ درصدی برای همه شکستگی‌ها می‌شود. بر این اساس، ۴۶ درصد کاهش در شکستگی لگن و ۱۱ درصد کاهش در سقوط سالمندان مشاهده شد. این کاهش در خطر نسبی شکستگی مشابه با مواردی بود که در آن‌ها با استفاده از دارو‌های قوی برای افزایش استحکام استخوان در افراد مبتلا به پوکی استخوان مشاهده شده بود.

بهبود مصرف کلسیم و پروتئین با استفاده از غذا‌های لبنی، یک مداخله مناسب و آسان است که به خوبی خطر سقوط و شکستگی‌ها را که در افراد مسن ساکن در مراکز مراقبتی کاهش می‌دهد.

این مداخله تغذیه ای، می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای به عنوان یک اقدام بهداشت عمومی برای پیشگیری از شکستگی در سالمندان حاضر در بقیه بخش‌های جامعه نیز داشته باشد.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->