جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

روشن: afc خدمت بزرگی به استقلال و پرسپولیس می‌کند

  • کد خبر: ۹۳۶۶۴
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
روشن: afc خدمت بزرگی به استقلال و پرسپولیس می‌کند
حسن روشن معتقد است که استقلال ظرفیت رسیدن به جام قهرمانی را دارد. پیشکسوت باشگاه استقلال امیدوارانه درباره آینده این تیم حرف می‌زند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، استقلال به لحاظ صدرنشینی و امتیاز حال و روزش خوب است، اما بنا به گفته دبیرکل فدراسیون سرخابی‌ها از بازی‌های آسیایی حذف شده‌اند و این می‌تواند بدترین اتفاق برای دو تیم پرطرفدار باشد.

 البته به دلیل اینکه تاکنون باشگاه‌های لیگ برتر هیچ عزمی برای درست کردن نقصان‌های خود نداشته‌اند، اهالی فوتبال بر این باور هستند که این حذف توفیق اجباری است برای کار‌های زیر بنایی درست در فوتبال ایران.
 در خصوص مسائل پیش آمده طی چند وقت اخیر (در مورد استقلال) با حسن روشن پیشکسوت استقلال همکلام شدیم، پیشکسوتی که بدون هیچ ملاحظه‌ای همیشه سعی می‌کند مشکلات را به زبان بیاورد.
                                                                   ***
استقلال با شکست دادن پدیده توانست صدرنشین شود، به نظر می‌رسد این روز‌ها حال این تیم خوش باشد. هواداران نیز فعلاً از عملکرد فرهاد مجیدی و استقلال راضی هستند.


 همین کافی است که دل هواداران با کسب این نتایج خوش است. البته این را بگویم صدرنشینی استقلال باعث می‌شود توقع هواداران بالا برود و طبیعتاً کار از این به بعد سخت‌تر می‌شود و استقلالی‌ها باید بیشتر بجنگند.
                                                                       
اما در روز‌هایی که حال استقلال به خاطر صدرنشینی خوب بود خبر حذف سرخابی‌ها از آسیا توسط دبیرکل فدراسیون باعث شوک به این دو تیم شد، نظر شما در این خصوص چیست؟

 به نظر من اتفاق خیلی خوبی بود. باید به خاطر این اقدام AFC دو تیم نامه تشکری را به کنفدراسیون آسیا بفرستند. مگر قرار بود دو تیم بروند آسیا چکار کنند؟ چند تا بازی انجام دهند و در نهایت حذف شوند؟ اینطوری الکی خسته هم نمی‌شوند.

پس شما کاملاً با این اتفاق موافق هستید؟

بله، به نظرم خدمت بزرگی به دو تیم کردند. یادتان می‌آید آن سالی که استقلال اسامی‌اش را دیر فرستاد، سرمربی وقت استقلال در این خصوص چه چیزی گفت؟ گفت مشکلی نیست، با ۱۰ هزار دلار درست می‌شود، اما این آقا نمی‌دانست AFC با کسی شوخی ندارد و حذف استقلال حتمی است. حالا هم بعد از چند سال AFC خدمت بزرگی به سرخابی‌ها کرد و از این بابت باید قدردان کار AFC  باشند. یک نکته در اینجا باید بگویم تا مشخص شود تعطیلی فوتبال یا حذف تیم‌ها چندان بد هم نیست و می‌تواند به درست شدن فوتبال آن کشور کمک کند. سال ۱۹۹۶ که کره شش گل از ایران دریافت کرد، مسئولان فوتبال این کشور از تیم ملی کره خواستند به کشورشان بازگردد و حتی خسارت این کار به  AFC پرداخت کردند. کره بعد از آن اتفاق چند سال فوتبالش را تعطیل کرد و زمانی که میزبان جام جهانی شد یک تیم یکدست و جوان به مسابقات فرستاد و در نهایت در جام جهانی چهارم شد. تعطیل شدن فوتبال خیلی هم بد نیست. باید یک وقت‌هایی فوتبال را کاملاً تعطیل کنند تا در نهایت با کار‌های زیربنایی برگردند.

در جریان لیگ اتفاق خوبی که این روز‌ها برای تیم استقلال افتاده داشتن خط دفاعی مستحکم است که از یازده بازی، دو گل دریافت کرده‌اند. خیلی‌ها معتقدند که علت این قضیه حضور گابریل پین مربی ایتالیایی استقلال است. نظر شما در این خصوص چیست؟

 خیلی نمی‌دانم توانایی پین چقدر است، اما با توجه به اینکه این مربی ایتالیایی است و ایتالیایی‌ها همیشه خط دفاع مستحکمی دارند بعید نیست حضور پین باعث این اتفاق شده است، اما در کل اتفاق خوبی است و امیدوارم این آمار را بتوانند حفظ کنند.

خیلی‌ها معتقد بودند که ژستد مهاجم خوبی نیست، اما این هفته گل زد و تا حدودی فشار‌ها از روی این بازیکن برداشته شد. نظر شما در خصوص کیفیت فنی این بازیکن چیست؟

 من بازی این بازیکن را دیدم و به لحاظ من هر دو خارجی‌های استقلال کیفیت خوبی دارند. باید شرایطی فراهم شود که قرارداد آن‌ها درست بسته شود و استقلال باید از حضور این بازیکنان در لیگ‌های آتی هم بهره ببرد.

به نظر شما استقلال در فصل جاری پتانسیل قهرمان شدن را دارد؟

 بله به نظر من اگر بتوانند شرایط این تیم را حفظ کنند و حواشی باعث بروز مشکلات نشود، این تیم پتانسیل قهرمانی را دارد. به هر حال مجیدی هم مربی با تجربه‌ای شده و برای استقلال زحمت کشیده است. امیدوارم بتواند قهرمان شود.

استقلال در هفته دوازدهم باید به مصاف تیم نکونام برود، این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

 به نظرم بازی خوبی از آب در می‌آید، اما استقلال کار سختی در پیش دارد و باید اگر برای قهرمانی می‌جنگد در این بازی نیز پیروز شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->