پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ
سرخط خبرها

پرسپولیس و استقلال در انتظار عفو AFC!

  • کد خبر: ۹۳۷۴۱
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
پرسپولیس و استقلال در انتظار عفو AFC!
سرخابی‌ها آخرین مدارک رفع محرومیت را به AFC فرستادند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای درخواست کرد مجوز حرفه‌ای اعطا شده به ۳ باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر ابطال شود و به فدراسیون فوتبال و ۳ باشگاه تا دیروز مهلت داد تا دفاعیات را در این زمینه ارسال کنند. پرونده مجوز حرفه‌ای صادر شده برای این باشگاه‌ها به کمیته انضباطی ارسال شده و از همین رو، این موضوع وارد فاز جدیدی شده است. وزارت ورزش و جوانان به عنوان مالک و متولی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به دنبال روزنه‌ای برای حل مشکلات این ۲ باشگاه بود تا بلکه بتواند با اقناع‌ای اف سی بازگشت آن‌ها به لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ را رقم بزند.

ازهمین رو در فرصت پنج روزه‌ای که‌ای اف سیتعیین کرده بود، ۲ مشکل بزرگ و مانع اصلی حرفه‌ای سازی ۲ باشگاه حل و فصل شد. یکی از مشکلات اصلی استقلال و پرسپولیس، بدهی‌های مالیاتی سنگین بود که در این خصوص اختلاف نظر‌هایی میان ۲ باشگاه و همچنین سازمان امور مالیاتی وجود داشت. در نهایت این مشکل حل شد تا ۲ باشگاه دیگر بدهی مالیاتی نداشته باشند. همچنین یکی از ایراد‌هایی که‌ای اف سی نسبت به ۲ باشگاه داشت، مالکیت مشترک آن‌ها بود که این مسئله نیز حل شده است.

با وجود اینکه چندی پیش مسئله مجمع مشترک ۲ باشگاه برای ورود به فرابورس حل و هر کدام صاحب مجمع جداگانه‌ای شدند، اما بحث مالکیت آن‌ها همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار داشت تا پس از واگذاری در فرابورس این موضوع نیز حل شود. با این حال با واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد و دارایی و باشگاه استقلال به وزارت صنعت، معدن و تجارت، این موضوع حل شده و به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا رسیده است. برخی ایراد‌ها و نواقص دیگر که مانع از دریافت مجوز حرفه‌ای ۲ باشگاه شده نیز تا ساعات پایانی دیشب رفع شد و مدارک آن از سوی باشگاه‌ها بارگذاری شد.

دولت هنوز هم مالک ۲ باشگاه است!

رئیس سازمان خصوصی سازی از تعیین تکلیف اختیار مالکانه و اعضای مجمع سرخابی‌ها برای حل شدن مشکل از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد. حسین قربان زاده در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود وزارت اقتصاد مالک باشگاه پرسپولیس شده است، اظهار کرد: طبق بند یک ماده ۱۸ قانون سیاست‌های اصل ۴۴ هر شرکتی که در فهرست واگذاری قرار می‌گیرد، وزیر اقتصاد رئیس مجمع آن است و هم اکنون ۲۹۵ بنگاه در لیست واگذاری‌ها قرار دارند.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: وزیر اقتصاد مسئولیت و اختیار مالکانه ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را به وزیر ورزش تفویض کرده است. یکی از ایراد‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا به این ۲ باشگاه، بحث مالکیت یگانه مطرح شده و به آن ایراد وارد کرده است. به همین جهت اختیار مالکانه باشگاه پرسپولیس به وزیر اقتصاد و باشگاه استقلال به وزیر صمت سپرده شد تا مشکل مالکیت یگانه برطرف شود. معاون وزیر اقتصاد تأکید کرد: استفاده از واژه سپرده شدن «مالکیت» باشگاه پرسپولیس به وزارت اقتصاد اشتباه است. دولت مالک این ۲ باشگاه محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود یکی از دلایل سپرده شدن مالکیت، بدهی‌های مالیاتی این ۲ باشگاه است، عنوان کرد: مسئله تفویض اختیار مالکانه هیچ ارتباطی به بدهی مالیاتی این ۲ باشگاه ندارد. رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: وزیر دادگستری،  وزیر ورزش و وزیر اقتصاد به عنوان اعضای مجامع این ۲ باشگاه مشترک هستند. در حال تلاش هستیم که در روز‌های آینده این ۳ جایگاه حقوقی در باشگاه‌ها مجزا شود تا مشکل یگانگی حل شود.
با این همه به نظر می‌رسد باتوجه به اتفاقاتی که در چند روز گذشته حول محور ۲ باشگاه بزرگ پایتخت افتاده است، مدارک و مستنداتی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه شده است، هنوز هم چندان وجاهت قانونی ندارد و با اصل صداقت فاصله زیادی دارد!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->