ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

از گیاه کارلا و خواص آن در درمان بیماری‌ها چه می‌دانید؟

  • کد خبر: ۹۳۹۰۳
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
از گیاه کارلا و خواص آن در درمان بیماری‌ها چه می‌دانید؟
کارلا یکی از سبزیجات معروف آسیای جنوبی است و در آمازون، آفریقای شرقی، جزایر واقع در دریای کارائیب و جنوب امریکا به منظور تأمین غذا و دارو کشت می‌شود و از خانواده کدوئیان است.

به گزارش شهرآرانیوز، کارلا یکی از سبزیجات معروف آسیای جنوبی است و در آمازون، آفریقای شرقی، جزایر واقع در دریای کارائیب و جنوب امریکا به منظور تأمین غذا و دارو کشت می‌شود و از خانواده کدوئیان است.

گیاهی یکساله و تک پایه و به ظاهر مثل خیار است با تعدادی زگیل که روی سطح میوه آن قرار دارد با وجود اینکه طعم آن تلخ است. از کدو‌های مغزی محسوب می‌شود.

علاوه بر آن سبزی متنوعی است و مصارف چند بعدی دارد. گیاهی است که از ریشه، ساقه، برگ، میوه و تخم آن استفاده غذایی و دارویی عدیده‌ای می‌شود. میوه‌ی کارلا از نظر تغذیه مشابه سایر کدوهاست.

اما ویژگی استثنایی کارلا سرشاری آن از ویتامین ث می‌باشد و نوع دیگری از آن سرشار از ویتامین آ است. ارزش دارویی کارلا برای تنظیم و کنترل دیابت و مبارزه با بیماری ها، موجب شده تا توجه دانشمندان سراسر جهان را به خود جلب نماید.

اخیراً بذر یکی از ارقام کارلا از هندوستان وارد ایران شده و برای مصارف دارویی کشت شده است و می‌توان گفت تولید کارلا در مناطق گرمسیری ایران مثل سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بوشهر امکان پذیر است.

دیابت در ایران در حال رشد است و نوع دوم آن از رشد بیشتری برخوردار بوده که از مهم‌ترین علل این افزایش تغییر الگو‌های زندگی و محیطی است. با توجه به تأیید منابع غنی و فراوان علمی، اعجازانگیز گیاه کارلا اثبات شده است و مهم‌ترین خاصیت آن درمان کننده دیابت است و کشور ما تاکنون از این گیاه دارویی ارزشمند محروم بوده است.

خواص دارویی کارلا:

درمان کننده دیابت، کشنده باکتریها، ویروس ها، کشنده سلول‌های سرطانی، کشنده سلول‌های سرطان خون، پیشگیری از تومورها، کاهش دهنده‌ی قند خون، کاهش دهنده فشار خون، کاهش دهنده دمای بدن، کاهش دهنده‌ی کلسترول.

- مردم هند از این میوه‌ها به منظور درمان محلی و سنتی دیابت‌ها استفاده می‌کنند.

- در واقع این گیاه مخلوطی از فلاونوئید‌ها و آلکالوئید‌ها می‌باشد که سبب تولید انسولین بیشتر در لوزالمعده و نتیجتاً سبب کنترل قند خون در بیماران دیابتی می‌گردد.

نکته آخر:

بیماران دیابتی از مصرف مواد قندی از قبیل قند، شکر، پولکی، کیک، شیرینی، شکلات، عسل، مربا، خرما، بستی و نوشابه باید پرهیز کنند

بدلیل اینکه قند خون را بلافاصله به مقدار زیاد بالا می‌برند، اما اغلب بیماران هوس شدیدی نسبت به مصرف آن‌ها پیدا می‌کنند... مصرف کارلا همراه مواد یاد شده، به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا در حد رفع میل خود بدون بوجود آمدن مشکلی بتوانند مقادیری از شیرینی را مصرف کنند. این موضوع در هندوستان به صورت یک تجویز عمومی درآمده است.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->