سرخط خبرها

«خنیاگر تنها»، پروژه‌ای متفاوت درباره زندگی هنری استاد عثمان محمدپرست

  • کد خبر: ۹۳۹۹۹
  • ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
«خنیاگر تنها»، پروژه‌ای متفاوت درباره زندگی هنری استاد عثمان محمدپرست
هوشنگ جاوید، از پژوهشگران و مدرسان شناخته‌شده موسیقی نواحی، از انتشار دو اثر پژوهشی – تصویری در حوزه موسیقی مقامی خراسان و مناقب‌خوانی مهدوی خبر داده است.

به گزارش شهرآرانیوز - هوشنگ جاوید، از پژوهشگران و مدرسان شناخته‌شده موسیقی نواحی، در گفتگویی با خبرگزاری مهر از انتشار دو اثر پژوهشی – تصویری در حوزه موسیقی مقامی خراسان و مناقب‌خوانی مهدوی خبر داده است.

جاوید در ابتدا از اتمام پروژه‌ای متفاوت درباره زندگی هنری عثمان محمدپرست گفته است: مدتی پیش در ادامه پروژه مشاهیر موسیقی خراسان که به همت حوزه هنری استان خراسان رضوی در حال انجام است، پروژه عثمان محمدپرست از هنرمندان برگزیده موسیقی نواحی خراسان با نام «خنیاگر تنها» به اتمام رسانده و آن را تحویل دادم. این پروژه در برگیرنده نکات متفاوتی از زندگی هنری استاد عثمان محمد پرست است که می‌تواند برای علاقه‌مندان موسیقی اقوام جالب توجه باشد.

«خنیاگر تنها»، پروژه‌ای متفاوت درباره زندگی هنری استاد عثمان محمدپرست

او «مناقب‌خوانی مهدوی» را هم یکی از پروژه‌های مهمی که در سال‌‎های اخبر انجام داده معرفی کرده است: یکی دیگر از پروژه‌هایی که به تازگی با حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری آن را آغاز کرده‌ام و می‌توانم اذعان کنم که یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که طی سال‌های اخیر روی آن متمرکز شده‌ام، پروژه «مناقب‌خوانی مهدوی» است. پروژه‌ای که با حضور تعدادی از هنرمندان افغانستانی در قالب قوالی اجرا می‌شود و قرار است به صورت صوتی و تصویری توسط حوزه هنری پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

 این برنامه اولین بار است که در حال تجربه شدن است و اثری در حوزه قوالی و آواز‌های هراتی است که من آن را بر اساس حوصله کم مخاطبان امروز جامعه به ویژه مخاطبان عام و جوانان تنظیم کردم. تنظیمی که بسیار کار سختی برایم بود و من تلاش کردم آن را با شعر شاعران مختلف معاصر ترکیب کنم که دربرگیرنده ارزش‌های عرفانی و معنوی و عاشقانه‌ای است که بسیار می‌تواند مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

آنچه در این پروژه صورت گرفته، انتخاب آثار موسیقایی مختلف در حوزه قوالی و مناقب خوانی روی راگ‌های مختلف قوالی است که می‌توان گفت دربرگیرنده تجربه‌های بسیار متفاوتی در این حوزه است و امیدوارم شرایط به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که بتواند مورد توجه شنوندگان باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->