سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیا می‌دانستید گل قاصدک خواص درمانی بسیاری دارد؟ +طرز تهیه چای آن

  • کد خبر: ۹۴۲۶۳
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
آیا می‌دانستید گل قاصدک خواص درمانی بسیاری دارد؟ +طرز تهیه چای آن
همه ما با گیاه قاصدک آشنایی داریم و برای یک بار هم که شده گل‌های آن را فوت کرده ایم. جالب است بدانید که این گل زیبا که به وفور در همه جا به صورت خودرو می‌روید، از خواص درمانی بالایی برخوردار است و برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، بیماری کبد، آکنه و … استفاده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، قاصدک گیاه خودرویی است که در همه نوع خاک رشد می‌کند، در طب سنتی از ریشه این گیاه برای درمان مشکلات کبدی و... استفاده می‌شود.

گیاه گل قاصدک که در طب سنتی به طرشقوق معروف است، دارای خواص بی شماری برای بدن است. از دیرباز از این گیاه به عنوان دارو برای التیام برخی از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. یکی از موارد مصرفی گل قاصدک درمان آکنه و جوش است.

ریشه این گیاه، خواص پاک کنندگی سموم را دارد و برای پاکسازی کبد و کلیه بسیار مناسب است. همین خواص می‌تواند به پاک کردن خون از سموم کمک کند و استفاده از چای گل قاصدک می‌تواند درمانی طبیعی برای آکنه و جوش باشد.

به طور عمومی جوش می‌تواند به دلایل مختلف بروز کند که مهمترین دلایل آن شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- اختلالات هورمونی و زیاده روی در تولید هورمون
۲- دلایل ژنتیکی مانند سابقه خانوادگی
۳- دلایل روانی مانند بالا رفتن سطح اضطراب فرد
۴- دلایل باکتریایی که یکی از اصلی‌ترین دلایل بروز آکنه است
۵- رژیم غذایی نامناسب

اگر از افرادی هستید که دلیل بروز آکنه و جوش در شما ژنتیکی و روانی است، باید بدانید که چای گل قاصدک نمی‌تواند، مشکل شما را حل کند. شما باید با ریشه یابی مشکل خود، به دنبال یافتن راه حل باشید.

چای گل قاصدک بهترین درمان برای جوش‌های ناشی از اختلالات هورمونی و عوامل باکتریایی است. در حقیقت این چای با بهبود عملکرد کبد به از بین بردن آکنه کمک می‌کند. کبد نقش پاک کننده خون از مواد سمی را برعهده دارد و با پاکسازی این مواد، جوش‌ها نیز از بین می‌رود.

همچنین اینولین موجود در گیاه گل قاصدک به طور فعالی باعث از بین رفتن جوش می‌شود. اینولین یک پلی ساکارید طبیعی است که باعث از بین رفتن باکتری‌های مضر در روده می‌شود. از بین رفتن این باکتری‌ها باعث بهبود زیبایی پوست و پاکسازی آن از جوش‌ها می‌شود.

تحقیقات نشان داده است ریشه و برگ‌های گل قاصدک دارای سطح قابل توجهی از ویتامین‌های A، ویتامین خانواده B، C و D است. همچنین مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، و روی که برای پوست مفید است به وفور در این گیاه وجود دارد.

برای تهیه چای گل قاصدک باید از ریشه یا برگ‌های این گیاه استفاده شود. یک تا دو قاشق چای خوری از خشک شده گل قاصدک را در آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت ۷ دقیقه دم بکشد. سپس می‌توانید با شیرین کنند‌های طبیعی مانند عسل آن را میل کنید و از خواص بی شمار آن بهره‌مند شوید.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->