سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

از فواید گلاب برای پوست سر و مو چه می‌دانید؟

  • کد خبر: ۹۴۳۴۹
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
از فواید گلاب برای پوست سر و مو چه می‌دانید؟
گلاب یکی از نوشیدنی‌های پرخاصیت ایرانی می‌باشد که علاوه بر خواص آن در سلامتی، می‌توانید از این نوشیدنی برای سلامتی مو‌های سرتان استفاده کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، همه ما عاشق رایحه اعجاب انگیز گلاب هستیم و می‌دانیم که چقدر آرامش بخش است. گلاب علاوه بر مصرف در آشپزی، کاربرد‌های بسیار متنوع دیگری هم دارد. حتی در روتین مراقبت از پوست و مو هم استفاده می‌شود. در این قسمت قصد داریم فواید گلاب برای مو را به شما معرفی کنیم.

درمان مشکلات پوست سر

محصولاتی که در آن‌ها گلاب به کار رفته شده باشد، حاوی خواص ضد التهابی و ضد میکروبی خواهند بود بنابراین وضعیت‌های مختلف مربوط به مشکلات مو را درمان می‌کنند. گلاب همچنین باعث از بین رفتن شوره شده، خارش پوست سر را از بین می‌برد، پوست را لطیف کرده، فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و به طور کل اثرات مثبتی روی رشد موی شما خواهد داشت.

آبرسانی مو

آیا می‌دانستید متخصصان توصیه می‌کنند که برای آبرسانی به مو‌ها از گلاب استفاده کنید؟ گلاب خاصیت اسیدی بسیار ملایمی شبیه به سرکه سیب دارد. ph ساقه‌های مو‌های شما را متعادل می‌کند و این تعادل باعث تقویت کوتیکول مو می‌شود و در نتیجه یک آبرسانی عمیق به مو‌ها انجام خواهد شد. همچنین گلاب با کاهش خشکی مو‌ها و محکم کردن پوست سر، به درمان سوزش و خشکی مو کمک کرده و موجب بازیابی رطوبت از دست رفته مو‌ها می‌شود.

پاک سازی ملایم

سطح PH گلاب بین ۴ الی ۵ است و این سطح متعادل قلیایی و اسیدی، باعث می‌شود تا پوست را تمیز کند؛ بدون اینکه آسیبی به آن وارد کند و یا مواد ضروری را از داخل پوست بگیرد و همچنین به عنوان یک لایه بردار بسیار ملایم برای پوست سر عمل می‌کند.

باز کردن گره مو

اثر مرطوب کنندگی گلاب باعث نرمی و لطافت مو‌ها شده و باعث می‌شود که گره مو‌ها راحت‌تر باز شود و هیچ گرهی روی آن ایجاد نگردد. پس می‌توانید از گلاب در روتین مراقبت از مو‌های خود استفاده کنید.

ویتامین رسانی

گلاب باعث تقویت مو‌ها شده و ویتامین‌های لازم را به مو می‌رساند. استفاده از گلاب بر روی پوست سر سبب بهبود گردش خون و تقویت مو از ریشه می‌شود پس اگر از آن دسته از افرادی هستید که موهایتان سریع شکسته می‌شود، گلاب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. همچنین گلاب سرشار از ویتامین b۵ و b۳ است که همگی عاملی برای تقویت مو هستند.

نرم کننده مو

استفاده منظم از گلاب به دلیل وجود مواد معدنی مثل کلسیم باعث نرم شدن مو‌ها می‌شود، از شکنندگی آن جلوگیری می‌کند و یک موی پر حجم و نرم را به شما تحویل می‌دهد.

از بین بردن چربی

گلاب باعث کاهش چربی زیاد مو پ می‌شود و در کل یک ماده با رایحه ملایم است که خواص زیادی را برای مو به همراه خواهد شد.

از بین بردن وزی مو و افزایش براقیت

گلاب به دلیل ایجاد نرمی و لطافت، وزی مو را از بین می‌برد، درخشندگی آن را افزایش می‌دهد و به طور کل ظاهر آن را بهبود می‌بخشد.

چگونه از گلاب برای موهایمان استفاده کنیم؟

برای استفاده از گلاب به عنوان روش تقویت و زیبایی مو‌ها کافیست روش‌های آموزش داده شده در این بخش را اجرا کنید.

تمیز کردن مو

برای تمیز کردن مو‌های تان می‌توانید یک شامپوی جداگانه از گلاب درست کنید که سطح قلیایی متعادلی دارد و سپس با آن موهایتان را شستشو دهید.

رطوبت دهی

برای افزایش رطوبت موها، کمی گلاب و گلیسیرین را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کنید و به مو‌های تان بزنید و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا به خوبی عمل کند. هفته‌ای یک بار مراحل ذکر شده را برای بهترین نتیجه تکرار کنید.

رشد بهتر مو‌ها

گلاب دارای ویتامین‌های فراوانی مانند ویتامین A، ویتامین ب ۳، ویتامین C و ویتامین E است که وقتی این ویتامین‌ها کنار هم قرار می‌گیرند، به رشد مو و تقویت ریشه آن کمک می‌کنند. برای رشد بهتر مو‌ها مقداری گلاب خالص را به صورت مستقیم به مو‌ها و پوست سر خود بمالید.

باز کردن گره مو

از اسپری گلاب برای باز کردن گره مو بعد از شامپو استفاده کنید تا به لابه لای مو‌های شما نفوذ کند و گره و زبری مو را از بین ببرد.

درمان شوره

شوره سر می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد، برای درمان شوره راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از گلاب است. چنانچه عنوان شده است برای درمان شوره سر چند عدد تخم شنبلیله را در گلاب برای چند ساعت خیس کنید تا نرم شوند.

سپس این تخم‌ها را له کرده و آن‌ها را به خمیر تبدیل کنید و این خمیر را بر روی سرتان اعمال کنید و اجازه دهید یک ساعت روی نقاط مختلف پوست سرتان بماند، سپس موهایتان را بشویید و هفته‌ای یک بار این کار را تکرار کنید.

کاهش وزی مو

برای این که وزی مو‌های خود را از بین ببرید، کافی است یک اسپری گلاب درست کنید و قبل از بیرون رفتن، آن را روی مو‌های تان اسپری کنید. دقیقا مثل زمانی که از انواع دیگر محصولات ضد وز مو استفاده می‌کنید.

تقویت مو‌ها

برای تقویت موهایتان سر خود را بشویید و سپس مقداری گلاب را بر روی سرتان اعمال کنید تا باعث بهبود ساختار مو‌ها گردد.

ترمیم مو‌های آسیب دیده

عوامل زیادی مانند خورشید، شرایط سخت آب و هوایی و... می‌تواند باعث آسیب زدن به مو‌ها شود. برای رفع آسیب دیدگی مو‌ها گلاب بسیار خوب عمل می‌کند، به خصوص اگر همراه با ویتامین E و روغن جوجوبا استفاده شود.

برای ترمیم مو‌های آسیب دیده کافی است گلاب را با ویتامین e و روغن جوجوبا ترکیب کنید. برای انجام این کار یک فنجان اب مخلوط با گلاب را با یک کپسول ویتامین e و چند قطره روغن مخصوص مثل روغن جوجوبا ترکیب کرده و آن را روی پوست سرتان ماساژ دهید. بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد شامپو زده و مو‌های تان را بشویید.

عوارض جانبی گلاب

گلاب یک ماده طبیعی و ارگانیک است که خاصیت بسیار زیادی دارد و تنها عوارض جانبی آن ممکن است حساسیت باشد بنابراین بهتر است ابتدا مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست تان تست کنید.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->