ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است
سرخط خبرها

۵ ویژگی جذاب خودرو‌ها را بشناسید

  • کد خبر: ۹۴۴۴۰
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
۵ ویژگی جذاب خودرو‌ها را بشناسید
امروزه شرکت‌های خودروساز در سطح جهان یا تولید خودروهای جدید و با برخورداری ویژگی‌های جدید، فاکتورهای ایمنی، راحتی و عملکرد بهتر را به رانندگان و سرنشینان خودرو ارائه می‌دهند. اما سوال مهمی که وجود دارد این است که واقعا خریداران خودروها چه چیزی را بیشتر از همه می‌پسندند؟

به گزارش شهرآرانیوز، جالب است بدانید که یکی از شرکت‌های مطرح تحقیقی جامع در این مورد انجام داده است و به این نتیجه رسیده که مردم ۵ ویژگی خاص را در خودرو‌ها دنبال می‌کنند و آن‌ها را جزء محبوب‌ترین موارد می‌دانند. برخی از این موارد شامل صندلی‌های گرم‌کن، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار خروج از خط، صندلی‌های برقی سرنشین جلو و صندلی‌های دارای تهویه و خنک‌کننده هستند.

همه این ویژگی‌ها در کنار جذابیت، راحتی و آسایش بیشتری را برای سرنشینان خودرو به همراه می‌آورد. به همین دلیل خودروسازان مطرح جهان سعی می‌کنند که این فاکتور‌ها را در ساخت خودرو‌های خود رعایت کنند و بتوانند رضایت بیشتری را برای مشتریان خود ایجاد نمایند.

در این میان چند ویژگی برتر در خودرو‌ها وجود دارد که میان مردم محبوبیت بیشتری دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم این ویژگی‌ها را بررسی کنیم و مزایای آن‌ها را بیان می‌کنیم.

۱) سیستم چهار چرخ متحرک یا AWD

یکی از فناوری‌های جدید و نوآورانه‌ای که امروزه با محبوبیت و استقبال زیادی از سوی خریداران مواجه شده است، سیستم تمام چرخ متحرک است. این سیستم در بیشتر موارد در خودرو‌های شاسی بلند به کار می‌رود و گزینه مناسبی برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ محسوب می‌شود.

سیستم AWD به عنوان یک فناوری نو و جدید کمک می‌کند که در طول مسیر امنیت سفر بیشتر از گذشته شود. روش کار سیستم چهار چرخ متحرک به این صورت است که حتی اگر یک یا دو چرخ از چهار چرخ خودرو، به دلایل مختلف و نواقص فنی، با زمین تماس نداشته باشند، خودرو با این سیستم می‌تواند آن چرخ‌ها را به حرکت دربیاورد. این فناوری در جاده‌های ناهموار و صعب العبور بسیار ضروری و مهم است و امنیت سفر را افزایش می‌دهد.

۲) سنسور پارک جلو و عقب

پارک کردن خودرو در فضای کوچک و تنگ کار سختی است و می‌تواند وقت زیادی از رانندگان متبحر و یا بدون تجربه بگیرد. در این شرایط برخورداری از سیستمی که به‌طور کامل و دقیق شرایط خودرو را در هنگام پارک کردن نشان دهد، می‌تواند سرعت پارک کردن را افزایش دهد. همچنین بتوان از یک پارک خود و اصولی بهره برد.

برای این منظور خودروسازان با ارائه تکنولوژی سنسور پارک جلو و عقب و به کار بردن دوربین، کار را برای رانندگان مختلف آسان کردند. البته خودرو‌های ممتاز و باکیفیت جهانی دارای دوربین‌های برای پارک خودرو هستند. اما امروزه بیشتر خودرو‌های میان رده نیز از سنسور پارک برخوردار هستند تا امنیت و کارایی بیشتری را از خودرو خود به دست بیاورند.

۳) سیستم Android Auto Apple Car Play و Android Auto

این دو سیستم که با تکنولوژی برتر روز ساخته شده است، ویژگی‌های ارتباطی را در خودرو فراهم می‌کند. به عبارت بهتر این سیستم‌ها به راننده این امکان را می‌دهد تا بتوانند تلفن هوشمند خود را به سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو متصل کنند.

همچنین رانندگان می‌توانند به راحتی و در زمانی که در جاده در حال رانندگی هستند به تماس‌ها پاسخ بدهند و یا پیام‌های صوتی را دریافت کنند. علاوه بر آن این سیستم به رانندگان کمک می‌کند که موزیک و فایل‌های صوتی، پادکست و یا کتاب‌های صوتی را به صورت آنلاین در اختیار داشته باشند و یا از اپلیکیشن‌های رادیویی استفاده کنند.

البته نکته مهم این است که برای استفاده از این سیستم قبل از هر چیز نیاز به تلفن هوشمند و بسته اینترنت پرسرعت همراه اول یا ایرانسل دارید. در این صورت فناوری به سرعت و حتی در جاده‌های صعب العبور هم در اختیار شما خواهد بود.

۴) لامپ‌های ال‌ای دی

چراغ‌های LED جلو عقب ازجمله ویژگی‌های مهمی هستند که تقاضای زیادی دارند و رانندگان در تمام جهان به دنبال آن هستند. لامپ‌های پروژکتور LED گزینه‌ای است که در خودرو‌های لوکس و گران قیمت وجود دارد؛ اما چراغ ال‌ای دی در مدل‌های پایین‌تر و خودرو‌های ارزان‌تر نیز در دسترس هستند.

چراغ‌های LED نه‌تن‌ها ظاهر خودرو را شیک‌تر می‌کند، نور بسیار بهتری را نسبت به لامپ‌های معمولی در تاریکی ارائه می‌دهد. علاوه بر آن مصرف انرژی کمتری دارد. تمامی این موارد در کنار هم می‌تواند عملکرد بهتر در رانندگی در شب را به رانندگان ارائه دهد و خطرات در حین رانندگی را به میزان زیادی کاهش دهد.
 
۵) ایربگ و سیستم ABS

حفظ امنیت ویژگی بسیار مهم در تمام خودرو‌ها محسوب می‌شود. به همین دلیل برخورداری از کیسه هوا و ترمز‌های ABS و EBD بیشترین تقاضا را دارند. حتی دارندگان خودرو‌های سطح پایه نیز به دنبال این ویژگی‌ها برای محصولات خود هستند.

البته به لطف توجه به امینی از سوی ارگان‌های دولتی و انتظامی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو تبدیل به یک ویژگی ایمنی استاندارد برای همه خودرو‌ها شده است؛ اما با وجود این شرایط، خودروسازان این و ویژگی را به عنوان فناوری‌های برتر معرفی می‌کنند.

این دو سیستم ایمنی در صورت بروز حوادث می‌توانند تا حدود زیادی جان راننده و سرنشین جلو را حفظ کند و از بروز خطراتی مانند قطع نخاع جلوگیری کند.

تمامی موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی ا مجموعه جذاب تجهیزات به‌روزی هستند که فناوری روز آن‌ها را برای ما فراهم می‌کند. در این میان ممکن است خودرو شما فاقد برخی از این تجهیزات جذاب و ایمن باشد. به همین دلیل خودتان می‌توانید دست به کار شوید و تجهیزات مورد نیاز را برای خودروی خود تهیه کنید.

البته برخی از تجهیزات خودرو که با فناوری و تکنولوژی پیشرفته روز تهیه می‌شود، قیمت بالایی دارد. در این شرایط خرید آن‌ها به صورت نقدی ممکن ایست هزینه‌های شما را در طول ماه افزایش دهد و نتوانید گزینه باکیفیت و مناسب‌تر را برای خودروی خود تهیه کنید. در این شرایط یکی از بهترین گزینه خرید قسطی تجهیزات خودرو است تا کیفیت، ایمنی، راحتی و عملکرد بهتر را با قیمت مقرون به‌صرفه و مناسب به دست بیاورید.

منبع: خودروبانک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->