امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تیبا ۲ چه تفاوتی با تیبا معمولی دارد؟

  • کد خبر: ۹۴۴۵۳
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
تیبا ۲ چه تفاوتی با تیبا معمولی دارد؟
مشخصات فنی تیبا ۲ و تیبا معمولی در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تیبا 2 و تیبا معمولی است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

تیبا: تیبا، خودرویی ساخت ایران است که در سال ۱۳۸۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

از امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع خودکار در مدل EX ، فرمان هیدرولیک ، شیشه بالابر برقی جلو ، شیشه بالابر برقی عقب در مدل EX ، قفل مرکزی ، ریموت کنترل در مدل EX ، چراغ مه‌شکن عقب ، چراغ مه‌شکن جلو در مدل‌های LX، SX و EX ، رینگ آلومینیومی در مدل EX ، سپر همرنگ بدنه اشاره کرد.

همچنین این خودرو دارای امکاناتی مانند کمربند ایمنی جلو قابل تنظیم و مجهز به سیستم پیش‌کشنده ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ، گرمکن شیشه عقب ، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع ، آینه‌های جانبی برقی در مدل EX ، درب‌بازکن باک و صندوق عقب ، جالیوانی روی کنسول جلو ، ساعت دیجیتال ، برف‌پاک‌کن جلو با دور قابل تنظیم است.

تیبا ۲: خودرو مورد مقایسه دیگر تیبا ۲ است؛ خودرویی ایرانی که در سال ۱۳۹۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

این خودرو دارای امکاناتی مانند سیستم سوخت رسانی انژکتوری ، سیستم کاهش آلاینده‌های خروجی اگزوز ، فرمان هیدرولیک دنده‌ای ، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر ، شیشه‌های بالابر برقی درب‌های جلو ، آینه‌های جانبی تاشو با قابلیت تنظیم از داخل ، گرمکن شیشه عقب ، برف پاک کن شیشه عقب است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به ساعت دیجیتال ، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان ، چراغ سوم خطر ، چراغ جلو با تنظیم زاویه نور ، مه‌شکن عقب ، جالیوانی روی کنسول جلو ، تنظیم ارتفاع ، درب باز کن باک و صندوق عقب از داخل تجهیزات قابل سفارش: آینه‌های جانبی برقی ، شیشه بالابر برقی عقب ، ریموت کنترل ، تهویه خودکار ، رینگ آلومینیومی اشاره کرد.

در نهایت اگر بخواهیم از نظر قیمتی این ۲ خودرو را مورد مقایسه قرار دهیم باید گفت که اکنون تیبا معمولی در بازار ۱۷۰ میلیون تومان و تیبا ۲ با ۱۷۵ میلیون تومان قیمت دارند و تفاوت قیمت زیادی با یکدیگر ندارند.

تیبا ۲ چه تفاوتی با تیبا معمولی دارد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->