مشهد یکپارچه آماده برگزاری جشن‌های میلاد باسعادت امام‌رضا(ع) اعدام برادران دالتون در مشهد | درباره دستگیری راهزنان در دوره قاجار هزینه حدود ۳۰ میلیارد تومانی ساختمان فرماندهی و ستاد سازمان آتش‌نشانی مشهد بهره‌برداری از فاز یک ساختمان فرماندهی و ستاد سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد + فیلم احداث و توسعه ۹ ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد در دستورکار شورای ششم فرماندار مشهد: باید با قاطعیت به‌سمتی برویم که ساختمان‌های ناایمن را ایمن کنیم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پنج ایستگاه دیگر آتش‌نشانی در شرف ساخت است قلندرشریف: تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری مشهد باید به ۶۰ ایستگاه برسد + فیلم مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خبر داد: کاهش ۸ درصدی عملیات اطفای حریق در سال ۱۴۰۳ معاون گردشگری شهرداری مشهد: برنامه‌های دهه کرامت با محوریت هویت و فرهنگ رضوی پیش‌بینی شده است رئیس شورای شهرستان مشهد: شورا‌های ما در پیگیری مشکلات مردم با نامهربانی ادارات مواجه هستند رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: این قابل قبول نیست که بخشی از حاکمیت، تشخیص مصلحت شورا‌ها را به رسمیت نشناسد برگزاری آیین گرامیداشت هفته شورا‌ها در مشهد + فیلم پیگیری مطالبه‌های مردمی و بررسی مشکلات محله کوثر مشهد | جزیره‌ای در دل چند محله برخوردار شدت صوت روزانه در مشهد ۱۲ درصد بیشتر از سطح استاندارد است شهردار مشهد مقدس: امیدواریم مدیریت واحد شهری به دست شهرداری‌ها سپرده شود فرماندار مشهد: یکی از مهم‌ترین مسائل ما در سطح شهرستان مشهد، توجه به توسعه زیرساخت‌هاست پیوند هنر و طبیعت در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۶ اردیبهشت ۱۴۰۴) مشهد، الگوی موفق در ایمنی ترافیک | کاهش بی‌سابقه تصادفات در سال ۱۴۰۳ قدردانی شهردار تهران از خدمات و پروژه‌های توسعه‌ای در مشهد
سرخط خبرها

سیاست‌های جدیدی در نحوه پرداخت بهای اتوبوس در مشهد اعمال می‌شود

  • کد خبر: ۹۵۲۹۱
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
سیاست‌های جدیدی در نحوه پرداخت بهای اتوبوس در مشهد اعمال می‌شود
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: برای بازنگری بهای خدمات که از ابتداء دی‌ماه مطالعات آن آغاز شده، بازه زمانی سه الی چهار ماهه را پیش‌بینی کرده‌ایم و سیاست‌های جدیدی در نحوه پرداخت کرایه اتوبوس‌ها اعمال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر نیشابوری ضمن اشاره به درخواست شهردار مشهد مبنی بر رایگان کردن کرایه اتوبوس در برخی مناطق اظهار کرد: در حال حاضر ما هم‌زمان با مطالعه بازنگری خطوط اتوبوسرانی، در حال انجام مطالعاتی برای تغییر سیاست پرداخت کرایه هستیم. رایگان کردن استفاده از برخی خطوط تنها بخش کوچکی از این مطالعات و همچنین صحبت‌های شهردار بود.

وی افزود: شهردار بیان کردند که ضرورت دارد تغییراتی در سیاست پرداخت کرایه‌ها اعمال شود و در ضمن این تغییرات می‌توان بهای برخی خطوط را برای شهروندان نزدیک به صفر رساند. همچنین ایشان تصریح کردند میانگین بهای خدمات حمل‌ونقل عمومی می‌تواند ثابت بماند و آن بهایی که در برخی خطوط کاهش پیدا می‌کند، در خطوط دیگری که شهروندان باید بهای بیشتری پرداخت کنند، جبران شود. این بخشی از حرف‌های ایشان بود که در انعکاس رسانه‌ها مغفول ماند.

نیشابوری با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در تمامی خطوط و مناطق شهری و در تمامی ساعات، بهای یکسانی دریافت می‌کنیم، گفت: این مسئله خلاف سیاست عادلانه پرداخت کرایه است که یکی از دلایل آن نبود زیرساخت بوده و همچنین این روند از سالیان گذشته به همین منوال پیش می‌رفته است. با انجام مطالعات بازنگری، کرایه‌ای که شهروندان در خطوط اتوبوسرانی و ساعات مختلف پرداخت می‌کنند، متفاوت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در خصوص نتایج این مطالعات بیان کرد: مدیریت شهری، صلاح و منافع شهر را در این می‌بیند که شهروندان در سفرهای داخل شهری به جای خودروی شخصی، از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و هرچه استفاده از این وسایل بیشتر شود، منافع شهر بیشتر تامین می‌شود.

وی ادامه داد: اما برخی از سیاست‌ها تاکنون به درستی اجرا نشده‌اند. پس از مشخص شدن نتایج این مطالعات، ما می‌توانیم در برخی خطوط و در برخی ساعات روز میزان کرایه‌های متفاوتی تعیین کنیم؛ به عنوان مثال می‌توانیم در مناطق اطراف حرم، بهای خدمات کمتری را دریافت کنیم. تغییر سیاست پرداخت کرایه در کنار افزایش سطح کیفیت خدمات، کوتاه‌کردن زمان سفر و اجرای خطوط ویژه بی‌آرتی و... بخشی از سیاست‌هایی است که در نظر داریم با انجام این مطالعات اعمال کنیم.

نیشابوری تاکید کرد: همه این سیاست‌ها با هدف ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد در پاسخ به این پرسش که آیا بهای اتوبوس بر اساس میزان مسافت طی‌شده تعیین می‌شود، گفت: امکان پیاده‌سازی این سیاست در قطارشهری بیشتر است؛ زیرا دستگاه‌هایی در ایستگاه‌ها نصب است و مسافر زمانی که از گیت عبور می‌کند، ثبت تراکنش انجام داده و قبل از خروج از ایستگاه نیز تجهیزاتی نصب شده که زمان را ثبت کرده و می‌توان بر اساس مسافتی که طی شده، نرخ کرایه دریافت شود.

وی افزود: در خطوط بی‌آرتی اعمال این سیاست امکان‌پذیر است، اما در سایر خطوط شهری به دلیل اینکه امکان نصب تجهیزاتی از این قبیل در ایستگاه‌ها وجود ندارد، ما در حال پیگیری سیاست دیگری هستیم و آن هم این است که در مناطق مختلف شهری، در همان زمان ثبت تراکنش اولیه نرخ تعیین شود.

نیشابوری ادامه داد: همچنین از آنجایی که هدف ما استفاده کمتر شهروندان از خودرو شخصی است، در مناطق مرکزی شهر از جمله میدان شهدا، می‌توانیم به طور مثال نرخ خطوط این مناطق را با ۳۰ درصد تخفیف دریافت کنیم. این سیاست در حال حاضر با زیرساختی که وجود دارد، امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با بیان اینکه «در نظر داریم در آینده پرداخت کرایه اتوبوس‌ها را آنلاین کنیم»، گفت: در حال حاضر تخلیه اطلاعات تراکنش‌هایی که طی روز در اتوبوس‌ها ثبت می‌شود، در پایان ساعت کاری انجام می‌شود و آنلاین نیست. صدور بلیت‌های تک‌سفره برای شهروندانی که من‌کارت نداشته یا تمایلی به تهیه آن ندارند، از سیاست‌های دیگری است که در دریافت کرایه می‌توانیم اعمال کنیم، اما چون تخلیه اطلاعات آنلاین صورت نمی‌گیرد، در حال حاضر امکان صدور چنین بلیت‌هایی را نداریم.

وی افزود: در نظر داریم با نوسازی تجهیزاتی که در اتوبوس‌ها نصب می‌شود، خدمات جدیدی را به شهروندان ارائه کنیم.

نیشابوری در خصوص زمان اعمال سیاست‌های جدید اتوبوسرانی بیان کرد: برای بازنگری بهای خدمات، که از ابتداء دی‌ماه مطالعات آن آغاز شده، بازه زمانی سه الی چهار ماهه را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اظهار به اینکه در حال حاضر در اتوبوسرانی ظرفیت بلااستفاده قابل توجهی داریم، گفت: هرچند برخی از شهروندان طی درخواست‌هایی به ما اعلام می‌کنند که در بعضی از ساعات روز در ناوگان اتوبوسرانی ازدحام جمعیت اتفاق افتاده و ما این را ما می‌پذیریم. از ساعت ۶ تا ۲۰ که اتوبوسرانی در حال ارائه خدمت است، حداقل ظرفیت ناوگان مورد استفاده قرار می‌گیرد و درخواست ما از شهروندان این است که در سفرهای شهری از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

نیشابوری در پایان خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم با بازسازی و نوسازی ناوگان، تغییر سیاست پرداخت کرایه، بازنگری خطوط اتوبوسرانی و با نگاه پوشش حداکثری سطح شهر، مطالباتِ به حقِ شهروندان را پاسخگو باشیم. امیدواریم روزی برسد که حجم قابل توجهی از سفرهای داخل شهری به وسیله ناوگان اتوبوسرانی انجام شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->