پاسخ گویی تلفنی مدیرعامل تاکسی‌رانی مشهد | چند کورس پاسخگویی برای سرویس مدارس گذر از بحران آبی با هم‌افزایی شهرداری مشهد و شرکت آب و فاضلاب علت اختلال در خط یک مترو مشهد چه بود؟ (۱۷ شهریور ۱۴۰۴) مشارکت شهروندان، زمینه‌ساز توسعه شهر انتخاب «رئیس» و «نایب‌رئیس» کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد برای سال پنجم افتتاح معراج شهدا در هفته دفاع مقدس کاهش ۳۰ درصدی مبتلایان به سالک در یکسال اخیر با اقدامات شهرداری مشهد | مبارزه با سالک جواب داد بوستان مینیاتوری مشهد با نصب ۳۲ المان جدید احیا می‌شود بخش اول فاز یک بوستان جهانشهر مشهد چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید؟ ۹۰ میلیون تومان خسارت در پاساژ قائم مشهد در پی آتش‌سوزی | پیگیری‌ها برای جبران خسارت ادامه دارد شاخص کیفی هوای شهر مشهد، ناسالم برای گروه‌های حساس (امروز، ۱۷ شهریور ۱۴۰۴) مشهد در هفته وحدت، غرق در نور و همبستگی | اکران گسترده پیام‌های اتحاد و فضاآرایی ویژه شهر آتش، بازاری در ولایت تخار افغانستان را تبدیل به خاکستر کرد + فیلم گذری بر سرگذشت یخدان روستای «چهاربرج» به مناسبت سالروز ثبت‌ملی شدنش | موقوفه «نجدالسلطنه» در دیار شاهنامه شهردار مشهد مقدس خبر داد: تسهیلات ۴۰۰ میلیونی با سود ۸ درصد برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده مشهد در میدان‌بار نوغان مشهد، یکی از سنتی‌ترین دادوستدها، همچنان زنده است | بازار تاریخی بارفروش‌ها آغاز نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی مشهد امضای تفاهم‌نامه مشترک سازمان بازآفرینی و دبیرخانه شهر ترمیمی مشهد برای کاهش تخلفات شهری اکران گسترده پیام‌های اتحاد و فضاآرایی شهر مشهد به مناسبت هفته وحدت هوای کلانشهر مشهد در وضعیت «ناسالم» برای همه گروه‌ها (۱۶ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

حفاری ۱۸ کیلومتر از مسیر خط سوم قطارشهری مشهد

  • کد خبر: ۹۵۳۱۸
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
حفاری ۱۸ کیلومتر از مسیر خط سوم قطارشهری مشهد
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: حفاری ۱۸ کیلومتر از ۲۸ کیلومتر مسیر خط سوم قطارشهری این کلانشهر به پایان رسیده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز افزود: اولویت مدیریت شهری در پروژه‌های مترویی، تکمیل مسیر ۵.۵ کیلومتری خط سوم از میدان شهدا تا پایانه مسافربری است که تونل این مسیر تکمیل شده، سازه ایستگاه‌های این مسیر ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و معماری آن نیز از پیشرفت پنج درصدی برخوردار است.
وی ادامه داد: برای تکمیل این مسیر، برنامه‌ریزی دوساله صورت گرفته و تکمیل آن نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.
کیامرز اضافه کرد: در حال حاضر در قالب اوراق مشارکت ۱۱ هزار میلیارد ریال از مبلغ یادشده تامین شده‌است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطارشهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد، از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مردادماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->