جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

صحبت‌های تهیه‌کننده فیلم «عروسک» درباره پشت‌پرده پذیرفته‌نشدن این فیلم در جشنواره فجر

  • کد خبر: ۹۵۶۴۱
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
صحبت‌های تهیه‌کننده فیلم «عروسک» درباره پشت‌پرده پذیرفته‌نشدن این فیلم در جشنواره فجر
جلیل اکبری‌صحت، تهیه‌کننده فیلم «عروسک»، پذیرفته‌نشدن این فیلم در جشنواره فجر را خسارتی برای این رویداد سینمایی و سازندگان آن دانسته است.

به گزارش شهرآرانیوز - جلیل اکبری‌صحت، تهیه‌کننده فیلم «عروسک»، در گفتگویی با خبرآنلاین پذیرفته‌نشدن این فیلم در جشنواره فجر را خسارتی برای این رویداد سینمایی و سازندگان آن دانسته است.

رد کردن فیلم «عروسک» یکی از تصمیمات جنجالی هیئت انتخاب چهلمین جشنواره فیلم فجر بود؛ فیلمی که بهروز افخمی، یکی از اعضای هیئت انتخاب، درباره آن گفته بود فیلم بسیار خوبی است ولی «به دلیل حساسیت‌هایی که وجود داشت و همچنین زیرنویس فارسی نامناسب که سریع رد می‌شد، برای جشنواره پذیرفته نشد.» یکی دیگر از فیلم‌هایی که هیئت انتخاب آن را برای حضور در جشنواره نپذیرفت «علت مرگ: نامعلوم» بود که این اتفاق با واکنش تند کارگردان این فیلم همراه شد تا برخی از معیارهای هیئت انتخاب‌ انتقاد کنند.

صحبت‌های تهیه‌کننده فیلم «عروسک» درباره پشت‌پرده پذیرفته‌نشدن این فیلم در جشنواره فجر

تهیه‌کننده فیلم «عروسک» درباره داستان این فیلم و موضوعش گفته است: «عروسک، یک کمدی سیاه است که به موضوعی اجتماعی می‌پردازد و داستان یک خانواده را بازگو می‌کند. نمی‌خواهم داستان فیلم را لو دهم، اما هیچ ارتباطی به مسائل امنیتی، یا مسائلی که به امنیت ملی مرتبط است ندارد. این فیلم برای مخاطب عام و خاص سینمای ایران ساخته شده و، چون داستان فیلم در تبریز رخ می‌دهد، طبیعتا زبان فیلم ترکی است.»

افخمی یکی از دلایل رد شدن فیلم را زبان ترکی فیلم و سرعت زیاد زیرنویس‌ها بیان کرده بود. اکبری‌صحت در این باره گفته است: «در این سال‌ها، فیلم‌های مختلفی از جمله «اِو»، «پوست»، «ذغال» و «آتابای» به زبان ترکی ساخته شده است. بخشی از زبان رایج در کشور ما، ترکی است و هیچ مشکل خاصی هم وجود ندارد. در زمان دریافت پروانه ساخت هم اشاره نشده بود که استفاده از این زبان ممنوعیت دارد، کما این‌که ممنوعیت هم ندارد، بلکه می‌تواند به هم‌افزایی ملی اضافه کند. از نظر ما عروسک، یک فیلم ملی است که قرار است در سینمای ملی پخش شود و می‌تواند مخاطب فراگیر را درگیر خودش کند. پتانسیل اجتماعی فیلم عروسک به قدری است که می‌تواند بازتاب‌های متفاوتی در بین تمام مخاطبان ایجاد کند.»

صحبت‌های تهیه‌کننده فیلم «عروسک» درباره پشت‌پرده پذیرفته‌نشدن این فیلم در جشنواره فجر

یوسفی‌نژاد، کارگردان فیلم، بعد از پذیرفته‌نشدن فیلم در جشنواره به بهروز افخمی گفته است انتظار این را داشته که «عروسک» به جشنواره راه پیدا نکند. تهیه‌کننده فیلم در این باره هم توضیحاتی داده است:

آن حرف هم از روی تواضع آقای یوسفی‌نژاد بود. من اصلا انتظار نداشتم که جشنواره فیلم فجر، «عروسک» را نپذیرد. از نظر من این اتفاق یک خسارت برای جشنواره فیلم فجر و برای ما است. هم جشنواره فیلم فجر هم سازندگان فیلم عروسک از عدم راه‌یابی این فیلم به جشنواره ضرر کردند...برخی از اعضای هیات انتخاب به نکاتی اشاره کردند که، چون ما سازنده فیلم هستیم، متوجه شدیم آن‌ها فیلم را با دقت ندیده‌اند. کد‌هایی که درباره فیلم ما می‌دهند در فیلم وجود ندارد. زمان فیلم عروسک تقریبا دو ساعت است و، چون زبان فیلم ترکی است و برخی از دوستان این زبان را نمی‌دانستند و مجبور بودند که داستان را از طریق زیرنویس دنبال کنند، برخی از نقاط فیلم را متوجه نشدند.

زمانی که به اظهار نظر دوستان درباره فیلم فکر کردم، متوجه این موضوع شدم. آقای افخمی متوجه فیلم شدند، اما برخی از دوستان متوجه نشدند و این موضوع هم ایراد اعضای هیات انتخاب نیست، چون در جشنواره حدود ۱۰۰ فیلم وجود دارد و با یک سرعتی فیلم‌ها باید دیده شوند، درست است که این فیلم کامل دیده شده، اما نیاز است برخی فیلم‌ها دو بار دیده شوند.

اکبری صحت در پایان این گفتگو گفته است که برای پروانه نمایش «عروسک» درخواست داده‌اند و احتمالا اکران فیلم در نیمه دوم سال خواهد بود.


درباره جنجال لو رفتن نسخه‌ای از فیلم «نگهبان شب» یک‌ماه پیش از چهلمین جشنواره فجر

چرا فیلم «کابل پلاک ۱۰» به چهلمین جشنواره فیلم فجر نرسید؟

چه فیلم‌هایی در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور ندارند؟ | غایبان سرشناس‌تر از حاضران


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->