قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها
علم و ورزش

مراقب آسیب‌دیدگی در باشگاه باشید

  • کد خبر: ۹۵۸۵
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
مراقب آسیب‌دیدگی در باشگاه باشید
طبق تحقیقات در سال‌های اخیر میزان آسیب‌دیدگیِ افراد در باشگاه‌های ورزشی ۳۵درصد افزایش یافته است. خیلی از ورزشکاران، تمریناتی شروع می‌کنند که یا بدنشان آماده آن تمرین نیست یا روش صحیح انجام حرکت را فراموش کرده‌اند؛ به‌همین‌دلیل دچار آسیب می‌شوند. آسیب‌دیدگی در باشگاه، اکثرا ۲ علت اصلی دارد؛ اول اینکه افراد در طول روز در وضعیت بدنیِ مناسبی قرار نمی‌گیرند، به‌همین‌علت ساختار اسکلتی و عضلانی آن‌ها ضعیف می‌شود. اشتباه دوم این است که خیلی از افراد می‌خواهند حرکات را زیاد و سریع انجام دهند.

آسیب مچ پا
افراد در طول روز با شانه‌هایی افتاده جلوی کامپیوتر خود می‌نشینند. با این شانه‌های افتاده هنگام ایستادن وزن شما به نوک پایتان منتقل می‌شود؛ یعنی نقطه ثقل بدن شما به محلی نامناسب منتقل می‌شود. در این وضعیت مچ پایتان مجبور می‌شود سنگینی هر ضربه‌ای را تحمل کند. برای پیشگیری باید از کفش‌های رانینگی استفاده کنید که پاشنه آن‌ها زیاد بلند نیست

آسیب کمر
افرادی‌که موقع نشستن کمرشان را خم می‌کنند و بعد هم در باشگاه، وزنه بالای سر می‌برند، عضلات بالای کمرشان نمی‌تواند در وضعیت صحیحی کشیده شود. این افراد برای ایستادن و خم‌شدن به اعصاب پایین کمر خود فشار می‌آورند و با این کار موجب کمردرد و آسیب‌های مزمن کمر می‌شوند. روش پیشگیری این است که عضلات بالای کمرتان را تقویت کنید تا وضعیت بد نشستنِ شما در هنگام کار جبران شود. حرکت اسکوات کنار دیوار در خانه بهترین گزینه است.

آسیب شانه
تونل کارپال در مچ دست بعد از چند ساعت کار مداوم دچار درد و آسیب می‌شود. وقتی که مشغول تایپ‌کردن هستید، بازوهایتان می‌چرخد و فشار را به شانه‌های شما منتقل می‌کند. بعد در همین حالت به باشگاه می‌روید و مشغول حرکات پرس سینه و درازونشست می‌شوید. التهاب شدید تاندون و آسیب بیش‌از‌حد مچ دست نتیجه این کار است.

آسیب گردن
وقتی چشم شما به صفحه رایانه خیره است، گردن خود را هم خم می‌کنید و در نتیجه گردن‌درد می‌گیرید. بعد با همین وضعیت نامناسب بدنی به باشگاه می‌روید. شما روی نیمکت دراز کشیده‌اید، اما کمرتان با تشک تراز نمی‌شود؛ به‌این‌ترتیب فشار بیشتری بر گردن و کمر شما وارد می‌شود. عضلات میانی و بالایی کمر خود را تقویت کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->