واردات ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

پیشرفت ۸۰ درصدی سامان‌دهی «اسماعیل‌آباد» مشهد

  • کد خبر: ۹۵۹۲۷
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
پیشرفت ۸۰ درصدی سامان‌دهی «اسماعیل‌آباد» مشهد
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پروژه سامان‌دهی و بهسازی کال اسماعیل‌آباد اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ سال‌ها بود که موضوع کال اسماعیل‌آباد به‌دلیل ساخت‌وساز‌ها در آن و شکل‌گیری بافت مسکونی در حریم و بستر رودخانه و البته حضور معتادان متجاهر به یکی از معضلات شهر مشهد تبدیل شده بود. وضعیت نابه‌سامان این محدوده شهر مشهد به‌حدی حاد شده بود که با یک بارندگی کوچک دستگاه‌های اجرایی و امنیتی شهر و استان نگران رخ‌دادن حادثه در بستر این کال و خانه‌های آن می‌شدند.

البته معضلاتی که به‌واسطه حضور معتادان متجاهر در این محدوده ایجاد شده بود، فضای بسیار بدی در منطقه پشت مجتمع تجاری الماس‌شرق و میدان‌بار مرکزی مشهد ایجاد کرده بود.

از همین‌رو موضوع سامان‌دهی کال اسماعیل‌آباد در دستورکار دستگاه‌های مختلف استان قرار گرفت و بازدید‌های میدانی از این محدوده انجام شد و درنهایت در ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ عملیات آزادسازی و سامان‌دهی این کال با همکاری بین‌بخشی و با حضور مستقیم شهرداری مشهد به‌عنوان دستگاه اجرایی سامان‌دهی کال اسماعیل‌آباد رسما آغاز شد.

تا پیش از این تاریخ مدیریت شهری مشهد در راستای کاهش آسیب‌ها و خطرپذیری این کال اقدامات مقطعی انجام داده بود، اما در آخرین روز‌های مرداد ۱۳۹۹ سامان‌دهی این کال با محوریت شهرداری مشهد به‌شکل رسمی آغاز شد.

در این راستا، در ابتدا عملیات تملک خانه‌های مسکونی ساخته‌شده در حریم و بستر کال آغاز شد و پس از این اقدام، عملیات تخریب و سامان‌دهی اجرا شد. اکنون بخش بزرگی از خانه‌های ساخته‌شده در این کال تخریب شده و سامان‌دهی در حال انجام است.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد دراین‌باره در گفتگو با شهرآرا گفت: پروژه سامان‌دهی و بهسازی کال اسماعیل‌آباد اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سیدخلیل منبتی با اشاره به اینکه سامان‌دهی کال و محدوده اسماعیل‌آباد از دغدغه‌های شهر مشهد بود، ادامه داد: بر همین اساس، طبق مصوبه شورای تأمین استان، هیئت اجرایی ویژه‌ای برای سامان‌دهی کال اسماعیل‌آباد تشکیل و پس از جلسات مختلف، اقدامات اجرایی برای رفع تصرفات آغاز شد.

وی افزود: در مسیر کال اسماعیل‌آباد معارضات سنگینی ازجمله ۱۴۰ پلاک وجود داشت که تملک و رفع تصرف بیشتر معارضات با همکاری‌های بین‌بخشی بدون مشکل و با تفاهم با مالکان انجام شده است.

معاون شهردار مشهد تصریح کرد: هم‌زمان با تخریب پلاک‌های معارض در مسیر، اقدامات عمرانی برای بدنه‌سازی ۵/۱ کیلومتر از کال اسماعیل‌آباد و ساخت یک دستگاه پل نیز آغاز شد.

منبتی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای سامان‌دهی کال و تبدیل‌شدن حاشیه کال اسماعیل‌آباد به فضای سبز و پارک خطی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از این مبلغ حدود ۸۰ میلیارد تومان برای فضای سبز، ۳۰ میلیارد تومان برای بدنه‌سازی وکف‌سازی کال و ۴۰ میلیارد تومان نیز برای تملک پلاک‌های در مسیر کال اسماعیل‌آباد هزینه شده است و خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، بدنه‌سازی و کف‌سازی کال اسماعیل‌آباد مراحل پایانی‌اش را می‌گذراند و هم‌زمان با آن نیز فضای سبز حاشیه کال که اکنون درحال طراحی است، اجرا خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->