قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود
سرخط خبرها

توسعه عمرانی برای حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۸۱۰۰۳
  • ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
توسعه عمرانی برای حاشیه شهر مشهد
نماینده‌های مردم در پارلمان شهری در بازدیدی میدانی پیشرفت ۱۳ پروژه عمرانی مهم در حاشیه شهر مشهد و موانع پیش روی آن‌ها را رصد کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همانند هفته‌های گذشته روز پایانی هفته را به بررسی پروژه‌های عمرانی درحال اجرا در شهر اختصاص دادند. در همین راستا نماینده‌های مردم در پارلمان شهری در بازدیدی میدانی پیشرفت ۱۳ پروژه عمرانی مهم در حاشیه شهر مشهد و موانع پیش روی آن‌ها را رصد کردند.

 

ارتقای شرایط محیطی و زیرساختی، راهکار حل مشکلات ساکنان حاشیه شهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در حاشیه این بازدید گفت: مهم‌ترین راهکار برای حل مسائل ساکنان حاشیه شهر، بسترسازی برای ارتقای شرایط محیطی و زیرساختی است؛ این ارتقا باید به صورت پایدار و فراگیر باشد، به نحوی که کرامت و سلامت و امنیت ساکنان حفظ شود.

حسن موحدیان پروژه‌های فعال در حاشیه شهر را اقداماتی اساسی و زیرساختی دانست که محرک توسعه در مناطق کم برخوردار هستند و تصریح کرد: پروژه‌های کوچکی نیز می‌توان در این مناطق اجرایی کرد که بی شک از آن‌ها غفلت نمی‌کنیم.
موحدیان با تأکید بر اینکه با اجرای پروژه‌های زیرساختی، همه شهروندان از منافع آن بهره مند می‌شوند، گفت: از جمله پروژه‌هایی که هم اکنون فعال هستند و عملیات اجرایی آن‌ها درحال اجراست می‌توان به بازگشایی معابر اصلی، بهسازی کانال‌های آب و دسترسی مصلا به جاده محمدآباد و حر اشاره کرد.
رئیس شورای شهر ابراز امیدواری کرد که شورای ششم بتواند این پروژه‌ها را به سرانجام برساند، زیرا حاشیه شهر برای شورا بسیار مهم است و پارلمان شهری به دنبال اقدامات اساسی و اصولی در این مناطق است.

رونق زیرساخت‌های فرهنگی شهر نیازمند مشارکت ۱۸ ارگان متولی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس نیز در حاشیه این بازدید گفت: در حوزه فرهنگی، ۱۸ دستگاه اثرگذار و متولی داریم که امیدواریم همه آن‌ها به صورت مشارکتی پای کار بیایند و پروژه‌هایی را تعریف کنیم تا مردم شاهد ثمرات ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی باشند.

مهدی ناصحی با بیان اینکه ارتقای سرانه‌های فرهنگی و اجتماعی و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با آن، یکی از موضوعات مهم در مسیر ارتقای شاخص‌های فرهنگی شهر است، افزود: براساس همین اهمیت و جایگاه، شورای ششم و مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به این مهم خواهد داشت. وی ادامه داد: به منظور تحقق محیط زیست سالم و عاری از مسائل و مشکلات اجتماعی و معضلات فرهنگی، باید زیرساخت‌های مربوط به آن را ایجاد کنیم.

ناصحی ابراز امیدواری کرد که شورای ششم بتواند در یک برنامه ضربتی و با برنامه ریزی دقیق میزان سرانه‌های فضا‌های ورزشی، فرهنگی و آموزشی و... را توسعه دهد و به حد مطلوبی برای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برساند. نایب رئیس شورای شهر تأکید کرد: بسیاری از این طرح‌ها از قبل در طرح‌های جامع و تفصیلی تعریف شده اند. وی با اشاره به لزوم مشارکت دستگاه‌های مختلف برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی افزود: در همین راستا، مذاکرات اولیه بین آستان قدس رضوی و مدیریت شهری مشهد انجام شده است.

فشار‌های کارفرمایی و پیش فرض‌های ذهنی، تهدیدی برای مشاوران

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه این بازدید گفت: متأسفانه جهت گیری‌های اولیه و فشار‌های کارفرمایی نتایج مطالعات و طراحی‌های مشاوران برای پروژه‌های مختلف شهری را به سمت نتایج غیرواقعی سوق می‌دهد.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی به دلیل اثرگذاری زیادی که در کیفیت فضا‌های شهری دارند، تبعات ویژه‌ای نیز بر همه شئون زندگی شهری از جمله مسائل ترافیکی، شهرسازی، اجتماعی، زیست محیطی، خدمات و ... وارد می‌کنند، افزود: در اجرای پروژه‌ها باید بتوانیم مقایسه درستی بین منافع و مضرات آن‌ها داشته باشیم و ارزیابی هزینه و منفعت به دقت و بدون جهت گیری انجام شود.

وی ادامه داد: در بعضی پروژه ها، پیش فرض‌های ذهنی باعث سوگیری مطالعات، طراحی‌ها و حتی بررسی‌های اولیه می‌شود و همین موضوع سبب خواهد شد که به نتایج واقعی نرسیم. اگر نگاه جامع، عادلانه و فنی بر مطالعات حاکم شود، خروجی قابل اعتماد و اتکا خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر با اشاره به توان فنی و مهندسی بالایی که در کشور داریم، بیان کرد: جهت گیری‌های اولیه و فشار‌های کارفرمایی، نتایج مطالعات را به سمت تأیید یا رد غیرواقعی پروژه‌ها سوق می‌دهد. این فشار‌ها و جهت گیری را در برخی پروژه‌های شهری مشهد نیز شاهد هستیم که مهم‌ترین خطر و تهدید برای حوزه فنی و مشاوران است.

شیب اعتبارات را به سمت حاشیه شهر می‌بریم

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر مشهد هم گفت: امیدواریم بتوانیم با نقش آفرینی مدیریت ستادی و مناطق در پروژه‌های سال آینده، شیب اعتبارات را به سمت حاشیه شهر ببریم و اتفاقات خوبی را از این طریق رقم بزنیم. سیدابراهیم علیزاده در حاشیه این بازدید اظهار کرد: با توجه به رویکرد و نگاه شورای ششم مبنی بر اولویت دادن به مناطق کم برخوردار، مسیر حرکت خوبی در دستورکار مدیریت شهری قرار گرفته است و پیوسته برنامه‌ها را رصد و پیگیری می‌کنیم که امیدواریم اتفاقات خوبی بیفتد.

وی با بیان اینکه بازدید از ۱۳ پروژه عمرانی همچون تقاطع غیرهمسطح مصلا، پل شهید هریری، کال اسماعیل آباد، بولوار ابوطالب شمالی و فاز ۶ بوستان بهار در برنامه اعضای شورای شهر قرار گرفت، گفت: احداث معبر سواره رو در خواجه ربیع ۷ و رسالت شمالی ۹۱ از دیگر اتفاقات خوبی بوده که شاهد آن بودیم. حرکت ارزشمندی که دو محدوده‌ای راکه در واقع مسدود بوده و امکان تردد نداشته است به خیابان اصلی وصل می‌کند. علیزاده تصریح کرد: این ایجاد دسترسی موجب تسهیل تردد و روان سازی ترافیک و کوتاه شدن مسیر سفر شهروندان می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->