دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۴۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | استانداری خراسان رضوی: تاکنون بازار سیاه بلیت در مشهد نداشته‌ایم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

یک عضو شورا: امروز فقط با وحدت می‌توان کارآمدی را افزایش داد

  • کد خبر: ۹۶۰۰۵
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
یک عضو شورا: امروز فقط با وحدت می‌توان کارآمدی را افزایش داد
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تفرقه و واگرایی در یک جامعه چه درسطح عمومی و چه در سطح نخبگانی و چه فی مابین این دو، تله شیطان و مهلکه شکست می‌باشد و اگر قرار بر نصرت وپیروزی باشد، جز از مسیر همگرایی و اتحاد تحقق نمی‌پذیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، در نطق پیش از دستور بیست‌ویکمین جلسه علنی شورا گفت:  آنچه مسلم است اینکه وحدت و دوری از تفرقه یک واجب و یک وظیفه الهی است، محور این وحدت حبل الله است که همانا دین خداست؛ وحدت عامل اخوت است، اتحاد نعمت بزرگ الهی است، چنان‌که حضرت روح الله (قدس الله نفسه الزکیه) در فرازی از منشور برادری میفرمایند: «یکی از کارهایی که یقینا رضایت خداوند متعال درآن است تالیف قلوب و تلاش جهت زدودن کدورت‌ها و نزدیک ساختن مواضع خدمت به یکدیگر است».

تفرقه و واگرایی در یک جامعه، تله شیطان و مهلکه شکست می‌باشد

به گفته عضو شورای اسلامی شهر مشهد تفرقه و واگرایی در یک جامعه چه درسطح عمومی و چه در سطح نخبگانی و چه فی مابین این دو، تله شیطان و مهلکه شکست می‌باشد و اگر قرار بر نصرت وپیروزی باشد، جز از مسیر همگرایی و اتحاد تحقق نمی‌پذیرد و این مهم تنها زمینه‌ساز تجلی امداد خداوند درامور است که فرموده: یدالله مع الجماعه

مجید دبیریان تصریح کرد: هرچند وضعیت موجود از این بعد راضی‌کننده نیست، اما چنان‌که رهبر معظم انقلاب ،آیت الله خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب فرموده‌اند: «فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها همواره وجدان‌های آرمان‌خواه را عذاب داده و می‌دهد، اما این، فاصله‌ای طی شدنی است و بی‌شک در آینده با حضور نسل جوان، مؤمن، دانا و پرانگیزه با قدرت بیشتری طی خواهد شد» و معتقدیم مسیر وحدت و همگرایی عمومی نیز مشمول این قاعده است؛ جدا و قطعا بار مسئولیت آن امروز برعهده ماست.

وی با اشاره به این نکته که امروز فرصت فزونی دادن نقاط قوت و برطرف‌کردن عیب‌ها با تدبیر و روش حکیمانه است. اضافه کرد:  امروز فقط با وحدت می‌توان کارآمدی را افزایش داد، مطالبات و خواسته‌های مردم را پاسخ گفت، امید ایجاد کرد و سرمایه اجتماعی فروریخته را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

وحدت جان مایه هر نوع کار و تلاش صادقانه است

این عضو شورا در ادامه گفت: درک این ضرورت تاریخی که گذار از شرایط بحرانی کنونی درعرصه اقتصاد و درهمه ساحت‌های حیات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی‌مان نیاز به همگرایی و تلاش و صبر مشترک همگانی دارد، یک امر واجب تلقی می‌شود. وحدت جان مایه هر نوع کار و تلاش صادقانه است. فقط با وحدت وهمگرایی است که می‌شود درست مدیریت کرد‌، رویش ایجاد کرد و مدیرکارآمد برای نظام تربیت نمود.

آیا وقت آن نرسیده است که درمسیر هم‌افزایی قرار گیریم؟

وی تصریح کرد: با وحدت است که میدان گفتگو باز می‌شود، تعاطی افکار و تعامل ایجاد می‌شود، به روش‌های معقول و عقلانی دست می‌یابیم و عقلایی گفتگو می‌کنیم. نه اینکه خدای ناکرده دست به تخریب یکدیگر بزنیم و با خصومت و غرض و مرض و مشت گره کرده در مقابل هم بایستیم. آیا وقت آن نرسیده است که درمسیر هم‌افزایی قرار گیریم؟ چالش‌ها را از سرراه برداریم و ظرفیت‌ها را افزایش دهیم؟

آیا وقت آن نرسیده است هویت اصولگرایی را تبدیل به یک هویت حداکثری نماییم و امید به بهبودی اوضاع و آینده با نشاط را در یک زندگی مومنانه به نمایش گزاریم؟ و آیا همه ی این‌ها جز با وحدت و همدلی و هم افزایی میسر است؟

اصولگرایان عزیز! دوستان معزز شورای وحدت! مدیران انقلابی و مسئولان بلندپایه! و همراهان بزرگوارم در شورای اسلامی شهر

برادران وخواهران دلسوز و اثرگذار که مسئول هستید به عنوان : «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته» و نیز مدیران محترم به عنوان مسئولین قانونی امور: منظومه دیدن مشکلات پیش روی مردم و دولت، درحوزه های مختلف خصوصا اقتصادی، ارتباط مدبرانه، براساس گفتگو و مفاهمه مبتنی بر عقلانیت و تواضع را ضروری می‌سازد و این ارتباط با شاخص‌هایی که عرض شد باید فی‌مابین گروه‌های دلسوز انقلاب، مردم شریف، همه دستگاه‌ها و نهادها و همه جریان‌ها شکل داده شود که قطعا اولین و زیربنایی‌ترین خروجی آن اتحاد و یکپارچگی و هم‌افزایی برای گذر از شرایط کنونی و تحقق کامل آرمان‌های نظام اسلامی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد  در ادامه تصریح کرد: مگر نه آن است که نظام شکوهمند اسلامی با هدف غایی زمینه‌سازی ظهور آن یگانه منجی عالم بشریت تشکیل شده؟ و اگر این است آیا پرداختن به دعواهای سطح پایین و کم‌ارزشی که مردم، سیاسیون و حتی مسئولین را گاه و بیگاه بدان مشغول می‌سازند، غفلت از این آرمان ارجمند نیست؟

و آیا اگر وصل شدن جمهوری اسلامی به حکومت سراسر نور مهدوی هدف غایی همه ماست متوقف شدن بر اختلافات فاقد ارزش یا بدون اولویت یک اشتباه استراتژیک نیست؟ و باور داریم امروز و در پیچ تاریخی سرنوشت‌ سازی که قرار داریم، درگیری‌های مبتنی بر مسایل کم ارزش و موضوعات خرد که مردممان را با آنها درگیر کرده‌اند که بماند، بلکه پیچیده‌ترین مسائل و مشکلات با توجه به آن آرمان بلند و در سایه برادری و وحدت به بهترین وجهی حل و فصل می‌شود.

و حتما درحالی‌که مغناطیس وجود و توجهاتمان به تحقق دولت کریمه امام‌زمان(ع) تنظیم شده باشد با تجمیع همه ظرفیت‌ها به سر منزل مقصود می‌رسیم.

هرچند آنچه عرض شد قالی بود از مقالی کوتاه، اما چون می‌دانم و اعتقاد راسخ دارم که علت‌العلل اختلافات برپایه افتراقات منتج شده از نقصان صدق و اخلاص است، خودم را و همه دلسوزان را به همگرایی براساس صدق و اخلاص معروف در مکتب سلیمانی از زبان امام‌خامنه‌ای دعوت می‌کنم.

در خاتمه به عزیزان شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب از موضع یکی از رویش‌های زحمات بی‌دریغشان که امروز وظیفه خدمت در شورای اسلامی مشهد مقدس به دوشش افتاده است پیشنهاد میکنم:

چون وحدت و همگرایی به جز داشتن اهداف و دیدگاه‌های کلان مشترک، نیاز به گفتگو و دستیابی به فهم مشترک از مشکلات موجود و پیش‌رو دارد، ابتکار عمل را بدست گرفته و با برگزاری نشست‌های گفتگومحور برای تقویت وحدت و برادری، فی‌مابین همه اضلاع جریان اصولگرایی و نیز با همه خردمندان و دلسوزان حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره در این مسیر ارزشمند گام بردارید و بدیهی است ظرفیت‌های شورای اسلامی مشهد مقدس و نیز نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که برخاسته از همین وحدت ائتلاف بوده‌اند، همراه و همکارتان خواهند بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->