راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، رنگ و بوی شهید سردار سلیمانی گرفت

  • کد خبر: ۹۴۳۳۲
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
جلسه شورای اسلامی شهر مشهد، رنگ و بوی شهید سردار سلیمانی گرفت
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فردا ۱۳ دی ماه، سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است؛ بعد از رحلت امام خمینی(ره)، حضور فوق‌العاده مردم در مراسم تشییع ایشان کم‌نظیر و کم‌سابقه بود.

همتی|شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، حضور سردار غیاثی فرمانده سپاه خراسان رضوی را به مناسبت سالکرد شهادت سردار بزرگ حاج قاسم سلیمانی در نوزدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گرامی داشت و ضمن گرامیداشت دهه فاطمیه گفت: درست است که مکتب اثنی‌عشری هستیم، اما رکن اصلی آن حضرت فاطمه‌(س) است و به‌واسطه حضرت فاطمه‌(س) این خلقت شکل گرفت.

وی با بیان اینکه فردا سیزدهم دی ماه سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است و او کسی بود که بعد از رحلت امام خمینی‌(ره)، حضور فوق‌العاده مردم در مراسم تشییع ایشان کم‌نظیر و کم‌سابقه بود، افزود: به‌واسطه این بزرگوار داعش در نطفه خفه شد و ار شکل‌گیری این حکومت جلوگیری کرد، ان‌شاءالله قدردان باشیم و یاد شهدای گران‌قدر سوریه را گرامی می‌داریم.

سردار سلیمانی؛ شهیدی که به تعریف و تمجید ما نیازی ندارد

همچنین سردار غیاثی، فرمانده سپاه خراسان رضوی، با حضور در نوزدهمین جلسه علنی شورا گفت: امیدواریم از همه ظرفیت‌ها در راستای انتفاع مردم و جامعه بهره ببریم و ما هم آنچه را که در توان و بضاعت داریم بتوانیم در استان انجام دهیم.
وی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه‌(س) به‌عنوان اسوه طهارت و پاکدامنی افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌های آن حضرت فدایی و  ولایی‌بودن است که برای تمام نسل‌ها می‌تواند درس‌آموز باشد. از ویژگی حضرت زهرا‌(س) همچنین شکیبایی در زمان‌های سخت است که برای نسل‌های محتلف می‌تواند آموزنده باشد.

به گفته وی، فردا شهادت سردار سلیمانی است، این شهید نیازی به تعریف و تمجید ما ندارد. توصیف رهبر از سردار از این شهید بزرگوار بسیار کامل و تأثیرگذار است. من معتقدم شهید ظرفیت الگوسازی در همه ابعاد و سطوح را دارد. در واقع یک پشتوانه قوی برای دیپلماسی عزتمند ما بوده است و افرادی که در این مکتب رشد کردند، برای نظام بسیار ارزشمندند.

وی خاطرنشان کرد: به گفته حضرت آقا به برکت خون شهید سردار سلیمانی ما امروز درماندگی آمریکا را در جبهه مقاومت شاهد هستیم. سلیمانی عزیز ملی‌ترین و امتی‌تر شخصیت دنیای اسلام است. حضرت آقا در ارتباط با صدق و اخلاص و بصیرت که جوهره شخصیت این شهید است از ایشان نام برده است.
سردار غیاثی تصریح کرد: شهید سلیمانی دست‌یافتنی است و رزق شهید را در دوران حیاتش یافته بود. رفتار شهید سلیمانی در روز‌های منتهی به شهادت حاکی از همین است که شهید سلیمانی، عراق را برای شهادتش انتخاب کرده بود. شهید سلیمانی دست‌یافتنی است و ما هم باید به تأسی از مکتب او، از این نهضت در مدیریت خود بهره ببریم.

وی ادامه داد: شخصیت شهید سلیمانی ابعاد مختلف دارد و‌ مکتب ایشان توسط فعالان فرهنگی و رسانه‌های انقلابی گسترش پیدا می‌کند. سیره زندگی شهید می‌تواند الهام‌بخش ما باشد و پایبندی کارگزاران ما هم باید به این شاخص‌ها باشد. از ویژگی دیگر شهید سلیمانی، دلدادگی وی به حضرت زهرا(س) بود و در شرایط سخت پناه خود را حضرت زهرا(س) معرفی می‌کرد و اثرات این توسل را در روز‌های سخت می‌توان شاهد بود.

به گفته وی، تمام موفقیت‌های معنوی شهید، فقط و فقط به‌دلیل تبعیت از ولایت فقیه بود و به گفته ایشان اگر توفیقاتی حاصل شد، همه تلاش‌ها را مدیون تبعیت از مقام معظم رهبری می‌دانم. امروز شهید سلیمانی اگر دلبری می‌کند، همه تلاش خود را مدیرن تبعیت از حضرت آقا می‌داند. چرا شهید سلیمانی تمام موفقیت خود را در ذیل تبعیت از حضرت آقا می‌دانست؟ زیرا حضرت آقا امام عصر ما هستند و امروز تبعیت از مقام معظم رهبری را تبعیت از امام مهدی(عج) می‌دانستند. ما هم معتقدیم مقام معظم رهبری منصوب امام عصر هستند.

ورود کارشناسی و دقیق به مسایل مهم شهر جزو نقاط برجسته این شورا است

نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ورود کارشناسی و دقیق به مسایل مهم شهر جزو نقاط برجسته این شورا است. آنچه از مکتب سلیمانی شهید برای ما به یادگار مانده است؛ نصب العین عمل ماست. از هیچ فشاری از سوی هیچ دسته و گروهی و هیچ منبع قدرتی نمی‌هراسیم.

مهدی ناصحی در نوزدهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهار کرد: به روان پاک روح خدا خمینی کبیر و ارواح مطهر فرزندان شهیدش، شهیدان مظلوم انقلاب اسلامی به خصوص شهدای حماسه دهم دی ماه ۱۳۵۷ مشهد مقدس که ثمره خون پاک ایشان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد، شهیدان گلگون کفن دفاع مقدس به خصوص شهدای کربلای ۴ و ۵ در دیماه ۱۳۶۵، و یاوران آخر الزمانی سید الشهدا علیه السلام، شهدای قهرمان مدافع حرم از فاطمیون سرافراز تا زینبیون و حیدریون به خصوص سید شهیدان مقاومت اسلامی در اقصی نقاط عالم حاج قاسم سلیمانی و برادر جهادگرش شهید ابومهدی المهندس سلام و درود می‌فرستم.

وی افزود: فرارسیدن ایام شهادت بهانه خلقت حضرت ام ابی‌ها فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها را تسلیت عرض می‌کنم. این ایام یادآور حادثه تلخ و فراموش نشدنی شهادت سردار رشید اسلام به دست دشمن اصلی اسلام و انقلاب است، مکتب حاج قاسم در این دوران آمیختگی سخت حق و باطل، تنها راه برون رفت از مسایل و مشکلات است.

نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: الفبای مدرسه حاج قاسم خداباوری و خدامحوری، تکلیف مداری، معنویت، انقلابی بودن، اخلاص، جهاد شبانه روزی، خدمت به مردم، وحدت دینی و ملی و مدنی، نگاه راهبردی و استراتژیک است.

همکارانم در شورای اسلامی شهر مشهد، نیل به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی که همانا اقامه عدل و پیشرفت در همه ابعاد از جمله مدیریت شهری است جز در سایه درک دقیق این الفبا که با خون مقدس آن مردم الهی امضا شده محقق نخواهد شد. عزیزان اخلاص شرط همه موفقیت‌ها است.

ناصحی خاطرنشان کرد: اخلاص سردار شهید ما علت تامه محبوبیت بی نظیر اوست. محبوبیت با استوری‌ها و گزارشات بی حاصل کسب نخواهد شد. با قول‌های بعضا بی عمل به دست نمی‌آید. محبوبیت در سایه ایمان و عمل صالح محقق خواهد شد. دل‌های مردمی در گرو خدمت و اخلاص بی منت به سمت ما متمایل خواهد شد. اگر دل‌های مردم با عمل ما همراه شد موفقیت‌ها پی در پی حاصل خواهد شد. رضایت، ولی نعمتمان نیز در رضایت زائرین و مجاورین آن وجود مقدس است.

وی اضافه کرد: عمل چند ماهه شروع به کار شورای ششم در راستای ارتقای شاخص‌های مدیریت شهری با نگاه عالمانه و جهادی و خدمت به مردم مشهد و زائرین امام مهربانی‌ها الحق و الانصاف نویدبخش اقدامات اثربخشی است که ان شاء الله آثار مثبت آن در مدیریت شهری به سرعت قابل مشاهده خواهد بود.

نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: ورود کارشناسی و دقیق به مسایل مهم شهر جزو نقاط برجسته این شورا است. آنچه از مکتب سلیمانی شهید برای ما به یادگار مانده است نصب العین عمل ماست. از هیچ فشاری از سوی هیچ دسته و گروهی و هیچ منبع قدرتی نمی‌هراسیم و این روز‌ها که سالگرد شهادت اسوه‌های استقامت و مقاومت است با یکدیگر پیمان می‌بندیم که در مسیر حرکت به سوی تبدیل مشهد الرضا علیه السلام به جهان شهر برکت و کرامت سر از پا نشناخته و با مشارکت و تعامل حداکثری با مدیران و مردم شریف این شهر مقدس اهداف متعالی خویش را جامه عمل بپوشانیم.

ناصحی خطاب به مردم شهید پرور مشهد تصریح کرد: ان شاء الله با حضور سرشار از محبت و عشق شما این هفته مشهد شاهد تشییع پیکر‌های مطهر شهدای گمنامی است که با ایثار جان خویش پرچم مقدس لا اله الا الله را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز در آورده اند. همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره ابدان مقدس این شهیدان در جای جای این شهر آرام خواهد گرفت و رنگ و بوی شهادت و شهید بار دیگر جان‌های خسته ما را جلا خواهد داد. حضور حماسی شما تجدید پیمانی با آرمان‌های مقدس امامین انقلاب خواهد بود.

وی ادامه داد: از تصمیمات مدبرانه استاندار ولایی و عزیز و فرمانده غیور سپاه امام رضا علیه السلام و مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان در برنامه ریزی دقیق برای بهره مندی همه مردم مشهد و استان از نور شهیدان والامقام سپاسگزارم.

انقلاب تولد خود را مدیون جوانان است| میدان شهدا میزبان شهدا می‌شود

رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان شواری اسلامی شهر مشهد گفت: انقلاب تولد خود را مدیون جوانان است و حالا نسل سلیمانی باید کار را تمام کنند ما به سهم خود برای عینیت بخشیدن به نسل سلیمانی تلاش میکنیم، امروز خدارا شاکریم که در راستای هویت بخشی به جهان شهر رضوی و پیشروی انقلابی شورای ششم، میدان شهدا، میزبان شهدا است.

سید حسین علوی مقدم در نوزدهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، اظهار کرد: دو سال قبل که خون سردار سلیمانی را ریختند، تصور کردند ضربه بزرگی به ایران وارد کردند، اما نمی‌دانستند که در اصل شاهرگ اصلی کشور خود را زدند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: خون جوانان ایرانی به جوش آمد و این کار آنان، غیرت مردان و زنان سرزمین را چندین برابر کرد و امریکا با این کار خود ضربه‌ای بزرگ به خود وارد کرد چرا که ریشه خود را خشکانید.

فرمانده پایگاه بسیج شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: نقش موثر سردار سرافراز و شجاع در حل بحران و فتنه خطرناک ملت‌های مظلوم منطقه سوریه، عراق و افغانستان بر هیچ کس پوشیده نیست و علت محبوبیت جهانی شهید، مجاهدت و جان فشانی ایشان بود.

علوی مقدم خاطرنشان کرد: مهمترین و بارز‌ترین ویژگی شهید در طول عمر با برکتشان، دفاع از ولایت بود که در این راه از هیچ کوششی دریغ نکردند و گوش به فرمان، ولی امر بودند. این مسیر برای ما جوانان یک هدف بزرگ به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: دیگر ویژگی مهم مکتب سردار، استکبار ستیزی، حمایت از محرومان و شجاعت در میدان بود حاج قاسم در عین اینکه سرلشکر نظامی بود در دل مردم جای داشت او در مقابل دشمن سر خم نمی‌کرد، اما در مقابل مردم کمر خم می‌کرد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: انقلاب تولد خود را مدیون جوانان است و حالا نسل سلیمانی باید کار را تمام کنند ما به سهم خود برای عینیت بخشیدن به نسل سلیمانی تلاش میکنیم.

علوی مقدم گفت: امروز خدارا شاکریم که در راستای هویت بخشی به جهان شهر رضوی و پیشروی انقلابی شورای ششم، میدان شهدا میزبان شهدا است و طرح دو فوریتی اعلام شد تا یادمان سردار دل‌ها توسط شهرداری در میدان شهدا ساخته و جانمایی شود.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که ما میراث دار شهدا هستیم. در مکتب حاج قاسم، یک دینا حرف است و ما باید موضوعاتی همچون محرومیت زدایی، خدمت به مردم و داشتن روحیه جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مصوبات

نامگذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر:

۱. نامگذاری معبر فرعی۲۲بهمن۴/۱۷ با حفظ شماره به نام شهید علی اکبر اکبری (منطقه۳)
۲. نامگذاری معیر شهید رجایی۳۳/۱واقع در بلوارشهید رجایی طرق با حفظ شماره به نام سید جلال بهبودی (منطقه۷)

۳. نامگذاری معبر شهید رفیعی۱۳با حفظ شماره به نام شهید محمد علی نیکنامی (منطقه۱۰)
۴. نامگذاری معبر فرعی شهیدان بختی۱واقع در خیابان شهید فلاحی۸ با حفظ شماره به نام شهید اسحاق عادل خواه (منطقه۱۰)
۵. نامگذاری معبر فرعی فارغ التحصیلان۱۴با حفظ شماره به نام شهید جلال موفق یامی (منطقه۱۱)

طراحی و‌نصب یادمان شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در میدان شهدا

در فاز اول نسبت به طراحی ونصب ۵قاب طرح برجسته و در فاز دوم نسبت به طراحی و نصب تندیسی متناسب با شأن و جایگاه سردار دل‌ها همراه با وصیت نامه ایشان در عرصه میدان شهدا با رعایت دستور العمل صدور مجوز ساخت و نصب مجسمه و یادمان در میدان‌ها و اماکن عمومی مصوب۹۹/۳/۳۰وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نماید.

تصویب لایحه افزایش تخفیف پرداخت نقدی مودیان

ماده ۱- به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود، در راستای تشویق مؤدیان، تسریع و تسهیل در دریافت به موقع مطالبات شهرداری، به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نسبت به اعطای ۲۵ درصد تخفیف از تاریخ ۲۲ دی ماه لغایت ۲۵ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و ۲۲ درصد تخفیف از تاریخ ۲۶ بهمن ماه لغایت ۱۲ اسفند ماه سال ۱۴۰۰، به پرداخت نقدی مؤدیان به شهرداری بابت کلیه بدهی‌های جاری و معوق مجوز‌ها یا گواهی‌های ساختمانی و عوارض احداث و توسعه خطوط قطار شهری (به استثنای موارد مندرج در تبصره ۲ بند ۲ مصوبه شماره ۳۳۴۳/۹۶/۴/ش مورخ ۰۳/۰۳/۱۳۹۶) اقدام نماید.

تبصره۱- باتوجه به لزوم بهره‌مندی اقشار آسیب پذیر، در حوزه‌های ۴ و ۵ درآمدی، نسبت به اعطای ۴۰ درصد تخفیف در بازه زمانی فوق اقدام نماید.
تبصره ۲- تخفیف مذکور متناسب با میزان پرداخت نقدی بدهی و برای فیش‌های صادره در مهلت اعتبار امکان‌پذیر خواهد بود.
تبصره ۳- در صورت پرداخت مبلغ از سوی متقاضی، درخواست ایشان مطابق با ضوابط و مقررات شهرداری مشهد پاسخگویی شده و در صورت بستانکاری، فقط اصل مبلغ مربوطه به وی مسترد خواهد شد.
تبصره ۴- تهاتر مطالبات سرمایه‌گذاران یا پیمانکاران با مجوز‌ها یا گواهی‌های ساختمانی املاک متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی، مشمول تخفیف¬ پرداخت نقدی موضوع این مصوبه نمی‌گردد.
تبصره ۵- اعمال تخفیف مصوبات شماره ۳۹۹۵/۱۴۰۰/۵/ش مورخ ۲۳/۰۳/۱۴۰۰ و ۶۴۴۲/۱۴۰۰/۵/ش مورخ ۲۹/۰۴/۱۴۰۰ (با لحاظ تمدید مهلت تخفیف موضوع مصوبه ۱۵۱۴۹/۱۴۰۰/۶/ش مورخ ۰۱/۰۹/۱۴۰۰) در دوره زمانی اجرای آن مصوبات، پابرجاست.
تبصره ۶- شـهرداری مشهد مقدس مکلف است، ضمن اطلاع‌رسـانی تخفیف مناسـبتی موضوع این ماده، تمهیدات لازم به منظـور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مصوبات و بخش‌نامه‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا را در اجرای این مصوبه به عمل آورد.
ماده ۲- مهلت اعتبار فیش‌های نقدی صادره، ۱۰ روز پس از تاریخ صدور تعیین می‌گردد.

 تصویب لایحه افزایش تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

ماده واحده: در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان مدارس (ابلاغی وزارت کشور مورخه ۰۳/۰۴/۱۳۹۷) تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ (مندرج در جداول پیوست مصوبه ۱۶۸۹/۱۴۰۰/۵/ش مورخه ۰۸/۰۲/۱۴۰۰) از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه به میزان ۱۹ درصد افزایش می‌یابد.

افزایش تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی

در راستای اجرای ماده۱۳دستورالعمل اجرتبب آیین نامه حمل و نقل دانش آموزان (ابلاغی وزارت کشور مورخ ۹۷/۰۴/۰۳ تعرفه های خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلب ۱۴۰۰-۱۴۰۱(مندرج در جداول پیوست مصوبه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۰۸)مدارس از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه به میزان ۱۹درصد افزایش می یابد.

تشکیل کمیسیون ویژه زنان و خانواده

به منظور سیاست گذاری در خوزه بانوان و خانواده و حمایت از جایگاه منزلت و‌حقوق اسلامی انان دذ جامعه و‌همچنین پیگیری اجرای سیاست های کلی خانواده و‌جوعیت ابلاغی مقام معطم رهبری با تشکیل کمیسیون ویژه بانوان و خانواده، در دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تصویب رسید
اقایان فرهمندی، حاجی بگلو، کریمدادی و ناصحی و خانم فاطمه سلیمی اعضای این کمیسیون شدند

اهدای حکم علوی مقدم به عنوان فرمانده پایگاه بسیج شورای اسلامی شهر مشهد

همچنین در این جلسه، با حضور فرمانده سپاه امام‌رضا (ع) ،اهدای حکم فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج امام خامنه (مدظله‌العالی) به سیدحسین علوی‌مقدم، عضو شورای اسلامی شهر مشهدمقدس انجام شد.

 
 
 عکسهای نوزدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد را در اینجا ببینید

شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر شورای شهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->