آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

تجمع اعتراضی بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی مقابل مجلس + تصاویر (۲۶ دی ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۶۰۱۷
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
  • ۴
تجمع اعتراضی بازنشستگان و کارگران تأمین اجتماعی مقابل مجلس + تصاویر (۲۶ دی ۱۴۰۰)
بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به دیده نشدن سهم بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، صبح امروز یکشنبه (۲۶ دی) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) درباره دلیل برگزاری این تجمع گفت: «آمده‌ایم تا ناگفته‌های خود را به گوش کمیسیون  ۴۵ نفره تلفیق بودجه برسانیم. خواهان احقاق حقوق در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم. همسان‌سازی یک عدالت حقوقی است، چرا در نظامی که بر مبنای عدالت بنا شده، سهم تامین اجتماعی را نمی‌بینند؟»  

صادقی با بیان اینکه حضور بازنشستگان مقابل مجلس مبتنی بر حق‌طلبی و استیفای حقوق تضییع شده است، تصریح کرد: «حقوق را باید استیفا و کسب کرد، بنابراین برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنیم.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار کرد: «لایحه بودجه‌ای که توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، آقای مسعود میرکاظمی تهیه شده، ظلم در حق کارگران  است. ردیف بودجه سازمان تامین اجتماع از گذشته دور همواره در بودجه آمده است و تنها ارقام آن تغییر می‌کرد. در حال حاضر، این ردیف را حذف کرده‌اند که ظلم بر جامعه کارگری و تامین اجتماعی است. قانون تامین اجتماعی از سال ۵۴ تصویب شده، از آن زمان تا امروز همواره در بودجه سهم تامین اجتماعی در نظر گرفته می‌شد اما در سال ۱۴۰۱ هیچ سهمی ندارد.»  

صادقی ادامه داد: «شایسته نیست که مجلس شورای ملی از کارگران و تامین اجتماعی در بودجه نام می‌برد اما مجلسی که لقبِ انقلابی دارد، با حذف بودجه تامین اجتماعی در حق کارگران و بازنشستگان ظلم می‌کند. بدانید که کارگران همواره انقلابی هستند و همواره در کنار نظام هستند و هیچگاه مقابل آن قد علم نکرده‌اند. آقایان! بهره‌مندی از منابع عمومی، سهم کارگران و بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۱ را ببینند. تامین اجتماعی اگر بمیرد، کشور با چالش روبرو می‌شود. در اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم صندوق تامین اجتماعی را همچون دیگر صندوق‌های بازنشستگی در کانون توجه خود قرار دهید. نمایندگان مجلس تنها بخشی از صندوق‌ها را می‌بینند اما خانواده بزرگ تامین اجتماعی را نادیده می‌گیرند.» 

صادقی گفت: «از نمایندگان می‌خواهیم تا به بند «ز» تبصره ۱۹ لایحه بودجه پس از کلمه لشکری، کلمه تامین اجتماعی را اضافه کنند. ما می‌خواهیم تا اشتباهات آقای میرکاظمی در نگارش بودجه ۱۴۰۱ دیده شود. ما خواهان توسعه تامین اجتماعی هستیم نه اینکه این سازمان را ضعیف‌تر کنید. ما نسبت به بازنشستگان دیگر حسادت نمی‌کنیم، بازنشستگان ارتش، نیروی انتظامی و فرهنگیان، برادران ما هستند. ما برای مبارزه با تبعیض انقلاب کردیم چرا تبعیض وجود دارد؟» 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه خواست‌های متنوعی داریم، تصریح کرد: «خواسته اصلی ما دیدن سهم تامین اجتماعی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است. در بودجه جاری سال ۱۴۰۱ تصمیم دارند تا بر شاغلانی که بیش از ۵ میلیون دریافت می‌کنند، مالیات بگیرند. کجا را می‌شناسید که فقرا تامین‌کننده هزینه اغنیا باشند؟ اغنیا باید مالیات دهند که صرف فقرا و عمران شود.» 

صادقی افزود: «حدود ۳۹ نفر از نمایندگان کمیسیون تلفیق وعده داده‌اند که سهم تامین اجتماعی در بودجه را درنظر بگیرند. اگرچه ارقام متفاوتی مطرح کرده‌اند اما هیچکدام بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان سهم مورد نظر ما اشاره‌ای نکرده‌اند. تنها این مبلغ می‌تواند به خانواده تامین اجتماعی کمک کند. باید رقمی را درنظر بگیرند تا سازمان تامین اجتماعی کسری بودجه خود روی به استقراض نیاورد. تامین اجتماعی باید استقراض کند تا منابع هزینه ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی خود را تامین کند. به طور قطع این مبلغ در سال بعد افزایش خواهد یافت.»

صادقی ادامه داد: «مجلس، صدای ما را نمی‌شود، از دستگاه‌های امنیتی و نظامی می‌خواهیم که صدای ما را به گوش رهبری برسانند تا به نمایندگان مجلس بگویند که در بودجه تبعیض وجود نداشته نباشد.» 

تنها به کیسه خالی کارگران و بازنشستگان دست دراز می‌کنند

علی خدایی (نائب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار) که دیگر سخنران این اجتماع بود، گفت: «هیچ تفاوتی میان بازنشسته و کارگر وجود ندارد، افرادی می‌خواهند خواسته‌های این گروه‌ها را خدشه‌دار کنند، باید به دنبال این موضوع بود که چه منافعی نصیبشان می‌شود.»

خدایی با بیان اینکه دولت شعارهایی برای بهبود وضعیت مطرح کرده است، گفت: «این شعارها، جامعه کارگری را به حل مشکلات امیدوار کرد. دولت با شعار حمایت از ضعفا و مجلسی هم با عنوان مجلس انقلابی راس کار آمدند، اما چه شد که چنین شرایطی به وجود آمده است؟»

عضو شورای عالی کار با اشاره به طرح مجلس برای تعیین مزد منطقه‌ای، گفت: «طرح حذف ماده 41 از کارگاه‌های روستایی توسط همین مجلس مطرح شده است. آقایانی به دنبال حذف مواد حمایتی قانون کار هستند. عده‌ای هم به دنبال خنثی کردن دستمزد هستند. آیا تنها عامل گرانی، دستمزد است؟ بنده به عنوان نماینده شاغلان و بازنشستگان در شورای عالی کار اعلام می‌کنم که زیر بار دستمزدی که اینها تعیین می‌کنند، نخواهم رفت.»

وی افزود:«چاپ پول و اسکناس باعث ایجاد تورم می‌شود. می‌گویند که چاپ پول فقط برای مزد است. موارد دیگر را فراموش می‌کنند و تنها به کیسه خالی کارگران و بازنشستگان دست دراز می‌کنند. موضوعات دیگر بودجه مثل خطر افزایش سن بازنشستگی به طور کامل رد نشده است. این موضوع را پیگیری می‌کنیم.»

خدایی اظهار کرد: «در فضای مجازی اعلام می‌کنند که در دولت گذشته به دنبال حقوق بازنشستگان و کارگران نبودیم. ما هم در دولت گذشته و دولت فعلی برای کارگران شاغل و بازنشسته و صنف تلاش کرده‌ایم و خواهیم کرد.»

تجمع اعتراضی پیشکسوتان جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل مجلس

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
1
اقایان دهقان کیا وصادقی وخدایی وبیات بدانید تعصب ما بازنشستگان وکارگران اگر از دوربری های نظام نسبت به دین و کشورمان بیشتر نباشد کمتر نیست منتها همیشه حق گرفتنی است نه دادنی، در این دولت گوش شنوا وجود ندارد خواهش میکنیم یکبار در هرهفته تجمع بازنشستگان همراه با تجمع سراسری صنف معلمان واعتصاب سراسری کاگران کل کشور را اعلام کنید شاید گوشهای پر شده با پنبه باز شود
ناشناش
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
1
این مسولین فقط زبان زور می فهمند
بازنشسته تامین اجتماعی کارگری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
0
0
مابازنشستگان تأمین اجتماعی کارگری (راننده کامیون برون شهری) حق و حقوق سخت وزیان آور مارا نمیدهند چون میگن دولت سهم خودش را نداده پس تکلیف ماچیست؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
0
0
احترام بازنشستگان در دولت آقای رئیسی را میخواهند وارونه جلوه دهند بازنشستگان نور چشم مقام عظمای ولایت فقیه مجلس محترم و دولت خدمتگزار هستند و مورد حمایت همه جانبه علی رغم تبلیغات مسموم داخلی و خارجی میباشند و بازنشستگان هم حامی مقام معظم رهبری دولت خدمتگزار آقای رئیسی و مجلس فهیم و انقلابی هستند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->