نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

امتیاز لیگ‌یک فوتبال بانوان مشهد پرید

  • کد خبر: ۹۶۰۷۰
  • ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
امتیاز لیگ‌یک فوتبال بانوان مشهد پرید
مدیر باشگاه سایپا از انصراف تیمش در فصل جدید خبر داد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ قرعه‌کشی لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان برگزار شده و برنامه بازی‌ها در ۷ هفته اعلام شده است؛ اما در‌حالی‌که باید نماینده مشهد نیز خود را برای حضور در این مسابقات آماده می‌کرد، خبر انصراف تیم مهد فوتبال یا همان سایپای سابق از لیگ‌یک و سقوط به لیگ ۲ شنیده می‌شود.

لیگ بانوان حرفه‌ای شد

لیگ فوتبال بانوان بعد از چندین سال، بالاخره سروسامان گرفته است و رقابت‌های بانوان همچون مردان پیگیری خواهد شد. در سال‌های قبل برای برگزاری مسابقاتی با عنوان لیگ‌یک و انتخاب ۲ تیم برتر برای حضور در لیگ برتر بانوان، سازمان لیگ فراخوانی اعلام می‌کرد و تیم‌های علاقه‌مند راهی این میدان می‌شدند. اما از فصل پیش، روند جدیدی برنامه‌ریزی شد. فصل پیش ۱۹ تیم در مسابقات شرکت کردند که در‌نهایت ۸ تیم برتر جدول، تیم‌های لیگ‌یک زنان در فصل آینده را تشکیل دادند. برای فصل جدید سازمان لیگ دیگر فراخوان نداد و حالا فقط آن ۸ تیم اجازه بازی در لیگ دسته‌یک را دارند که یکی از این تیم‌ها نماینده مشهد بود. بقیه تیم‌ها باید در سطح استانی و دسته‌های پایین‌تر رقابت کرده تا بتوانند به لیگ‌یک صعود کنند.

تعطیلی لیگ در سال ۹۹

لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان، سال ۹۹ در اوج شیوع کرونا برگزار نشد و بین ۲ فصل، ۱۹‌ماه فاصله افتاد. در‌نهایت فروردین‌۱۴۰۰ مسابقات معوقه دسته‌اول فوتبال زنان ایران با رقابت ۱۹ تیم کلید خورد. در این دوره خراسان رضوی برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال بانوان این استان ۳ نماینده داشت؛ سایپا مشهد اولین تیم مشهدی فوتبال بانوان، به‌همراه کیان نیشابور و شاهین تربت‌حیدریه. در‌نهایت این کیان نیشابور بود که در اولین سال حضورش توانست به لیگ برتر صعود کند؛ اما سایپا بازهم از صعود بازماند.

سال ۹۸ نیز در لیگ‌یک فوتبال بانوان، سایپای مشهد حضور داشت و در جمع ۴ تیم برتر نهایی نیز جای گرفت؛ اما موفق به صعود به لیگ برتر نشد. پیش‌از‌این هم سایپا حتی با‌وجود ۴ رقیب برای صعود و لیگ‌برتری‌شدن فوتبال بانوان مشهد برای اولین‌بار در تاریخ، تلاش کرده بود؛ اما با ناکامی همراه بود.

جای خالی اولین تیم فوتبال بانوان مشهد

بسیاری از دختران فوتبالیست مشهدی که الان در تیم‌های لیگ‌برتری و حتی تیم ملی حضور دارند، تجربه حضور در سایپا و بازی برای این تیم در سال‌های گذشته را در کارنامه خود دارند؛ اما در‌نهایت عنوان اولین تیم لیگ‌برتری فوتبال بانوان خراسان رضوی به نام کیان نیشابور نوشته شد که اکنون در لیگ برتر حضور دارد و به میدان می‌رود. پیش‌بینی می‌شد امسال بازهم نارنجی‌پوشان مشهدی برای صعود به لیگ برتر دورخیز کنند، اما این تیم امسال غایب بزرگ رقابت‌ها خواهد بود.

احمد زینلی، مدیر باشگاه مهدفوتبال که تا چندی‌پیش با نام سایپا شناخته می‌شد، درباره غیبت تیمش در فصل جدید لیگ‌یک بانوان اظهار کرد: از حدود ۳ هفته پیش از قرعه‌کشی، گلاره ناظمی به‌عنوان مسئول برگزاری مسابقات از ما خواست تا تکلیف نماینده مشهد را در فصل جدید مشخص کنیم؛ اما در‌نهایت نتوانستیم آمادگی خود را برای حضور در لیگ‌یک امسال اعلام کنیم و نامه‌اش از طریق هیئت فوتبال استان به فدراسیون ارسال شد. بعد از آن هم این امتیاز به یک تیم دیگر واگذار شد و پیکان جایگزین ما در جدول شد.

شروع دوباره از لیگ ۲

او ادامه داد: به‌این‌ترتیب امتیاز لیگ‌یکی مشهد از دست رفت و سال دیگر برای بازی در لیگ‌یک باید از لیگ ۲ دوباره تلاش کنیم تا صعود کنیم. البته با قهرمانی در استان، جواز بازی در لیگ ۲ را کسب کرده‌ایم. متأسفانه در مقابل این اتفاق هیچ کسی در استان عکس‌العملی نشان نداد و کسی پیگیر حضور یا عدم حضور ما در لیگ‌یک نشد.

زینلی بیان کرد: همیشه سعی کردیم روی پای خودمان بایستیم و از زندگی خودمان برای تیم‌ها گذاشتیم. کمک‌هایی از اطراف می‌شد، اما به‌هر‌حال به‌عنوان یک باشگاه خصوصی باید خودمان از جیب هزینه می‌کردیم و این موضوع هرسال سخت‌تر می‌شد. هنوز از کمک مالی که قرار بود فصل پیش به باشگاه شود، فقط نیمی از آن پرداخت شده است. میزبانی هم در فوتبال مهم است. در مسابقات می‌توانستیم از این امتیاز استفاده‌های خوبی داشته باشیم؛ اما چراغ سبزی در مشهد دریافت نکردیم و بابت برخی محدودیت‌ها قید بازی در مشهد را نیز زدیم.

مدیر تیم فوتبال بانوان مشهد خاطرنشان کرد: فصل گذشته شرایط خوبی داشتیم. مهینی، مربی تیم ملی، تیم مشهد را هدایت می‌کرد. بازیکنان لیگ برتری و خوبی نیز جذب کردیم؛ اما متأسفانه دلایل متفاوتی باعث شد نتایج دلخواه را کسب نکنیم. هم‌زمان با بازی‌های حساس لیگ، انتخابی تیم ملی هم برگزار شد و کمی برنامه‌های ما را به هم ریخت. در سال‌های گذشته همیشه از شانس‌های صعود بودیم و تیم‌های دیگر و بازیکنانشان این موضوع را اذعان می‌کردند. همه توقع داشتند که بالاخره با ترکیب خوبی که داشتیم و فوتبال با‌کیفیتی که ارائه می‌کردیم، به لیگ برتر صعود کنیم؛ اما به‌هر‌دلیلی این اتفاق نیفتاد.

ورزش بانوان تنهاست

او گفت: از ابتدا فقط برای توسعه و گسترش فوتبال دختران در مشهد فعالیتمان را آغاز کردیم و خوش‌حالیم که اکنون پرچم فوتبال بانوان در خراسان رضوی بالاست و نماینده استان در لیگ برتر بازی می‌کند. پیش از ورود ما به فوتبال بانوان، تیمی از خراسان و مشهد در هیچ رقابتی حضور نداشت. اولین حضور رسمی فوتبال دختران مشهد در مسابقات، در رده نونهالان بود که سال ۹۶ تیمی را برای اولین‌بار اعزام کردیم و قهرمان شدیم. اکنون تعدادی از بازیکنان آن تیم در رده‌های بالا همچون اردو‌های ملی و لیگ برتر بازی می‌کنند.

زینلی همچنین گفت: کاش شرایطی فراهم شود تا باشگاه‌هایی که در ورزش بانوان تیم‌داری می‌کنند، با شهردار دیداری داشته باشند. وضعیت ورزش قهرمانی مردان با بانوان در مشهد متفاوت است. ورزش بانوان واقعا تنهاست و ورزشکاران در بسیاری از مواقع سالنی برای تمرین ندارند، با ۵۰۰‌میلیون تومان هم می‌توان در بخش بانوان تیم‌داری کرد و خبری از رقم‌های میلیاردی نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->