کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

پایان دومین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان استان پس از ۳ ماه رقابت

  • کد خبر: ۹۵۲۵۲
  • ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
پایان دومین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان استان پس از ۳ ماه رقابت
تیم بانوان «رضوان» در رقابت های فوتسال بانوان استان، قهرمان خراسان رضوی شد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ برای دومین‌بار لیگ برتر فوتسال بانوان خراسان رضوی به‌صورت حرفه‌ای پیگیری شد که درنهایت تیم‌های رضوان، طرقبه‌شاندیز و پیام توس روی سکو‌های اول تا سوم جای گرفتند. این رقابت‌ها هیچ چیزی کمتر از لیگ کشوری نداشتند. بازی‌ها رفت‌وبرگشت بود، تیم‌ها از سراسر استان حضور داشتند، همه‌چیز استاندارد پیگیری شد و حتی جذابیت برخی دیدارها، از بازی‌های لیگ برتر کشوری پیشی گرفته بود.

جشن قهرمانی ویژه با اهدای جام طلایی نیز با حضور مسئولان ورزش استان برگزار شد. جالب‌تر از همه، برگزاری لیگ‌یک این رشته پیش از شروع لیگ برتر بود. درنهایت به ۴ تیم برتر لیگ دسته‌اول مجوز صعود به لیگ برتر استان داده شد تا در کنار ۱۲ تیم لیگ‌برتری فصل گذشته بتوانند در سطحی بالاتر به رقابت بپردازند.

همه این‌ها در کنار هم، لیگی باکیفیت را رقم زد که فوتسالیست‌های استان گام‌به‌گام با هیجان آن را دنبال کردند. ایستگاه پایانی این رقابت‌ها در مجتمع ورزشی جهاد دانشگاهی با برگزاری ۲ دیدار پیگیری شد. ابتدا پیام توس و رادان سبزوار برای کسب عنوان سومی به میدان رفتند که پیام توس ۴ بر ۳ به پیروزی رسید و در پایان ۲ تیم مدعی رضوان مشهد و طرقبه‌شاندیز برای کسب عنوان قهرمانی راهی میدان شدند. پیش‌بینی دیدار پایاپای سخت نبود و هیچ‌کدام از تیم‌ها خیال کم‌آوردن نداشتند. بازی در زمان قانونی با تساوی ۴ بر ۴ تمام شد و کار به ضربات پنالتی رسید که رضوان در این بخش موفق‌تر بود و قهرمان لیگ برتر استان شد. تیم طرقبه‌شاندیز عنوان نایب‌قهرمانی استان را به‌دست آورد و پیام توس نیز سوم شد.

لیگ پویا و جذابی بود

مهناز مرادی، سرمربی تیم قهرمان لیگ برتر فوتسال بانوان استان، درباره این فصل می‌گوید: لیگ برتر فوتسال بانوان استان ۱۲ هفته طول کشید. مسابقات اواخر مهر آغاز شد و تا ۱۸ دی ادامه داشت. ما در گروه دوم مسابقات با تیم‌های کیخسروی قوچان، طیرانی مشهد و بجستان هم‌گروه بودیم. ۶ بازی رفت‌‎وبرگشت را بدون تساوی و باخت و با پیروزی کامل به پایان رساندیم. در مرحله حذفی، در ۲ بازی رفت‌و‌برگشت با پرسپولیس مشهد بازهم پیروز میدان بودیم و ۲ دیدار برابر رادان سبزوار را نیز با پیروزی پشت‌سر گذاشتیم. در فینال هم توانستیم روند پیروزی‌هایمان را ادامه دهیم و قهرمان استان شویم.

او درباره ترکیب بازیکنان گفت: همه بازیکنان بومی و از باشگاه رضوان هستند. ۱۰ بازیکن کمتر از ۱۸ سال و ۶ بازیکن بزرگ‌سال داریم و باعث افتخار است که فهیمه قنبری با ۲۴ گل زده از تیم رضوان خانم گل این دوره شد.
مرادی خاطرنشان کرد: خداراشکر لیگ پویایی بود که باعث رشد و توسعه فوتسال بانوان می‌شود. خوشبختانه به ۲ تیم اول لیگ استان مجوز شرکت در مسابقات دسته سوم کشور داده شد که امیدوارم نماینده خوبی برای استان باشیم. از رئیس، دبیر و نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی برای حمایت و ایجاد بستر مناسب برای رشد ورزش بانوان تشکر می‌کنم.

خروجی لیگ درخورتوجه است

فاطمه شریف، نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی که فینال و رده‌بندی را به تماشا نشسته بود، درباره این بازی‌ها گفت: لیگ‌یک استان با ۲۰ تیم بعد از پیک پنجم کرونا در شهریور پیگیری شد که در قالب ۴ گروه تیم‌ها به رقابت پرداختند که در پایان سرگروه‌ها توانستند جواز بازی در لیگ برتر را کسب کنند و به جمع ۱۲ تیم دیگر لیگ برتر اضافه شدند. در لیگ برتر استان ۴ گروه چهارتیمی بازی‌ها را به‌صورت رفت‌وبرگشت ادامه دادند، از هر گروه ۲ تیم صعود کردند و دوباره در پلی‌آف به رقابت پرداختند که در پایان مرحله نهایی با ۴ تیم برگزار شد و قهرمان فصل شناخته شد. امسال ۴ تیم از مشهد، ۳ تیم از نیشابور و ۳ تیم از سبزوار به‌همراه تیم‌هایی از شهرستان‌های قوچان، تربت‌جام، بجستان، گناباد، چناران و طرقبه‌شاندیز در لیگ برتر حضور داشتند.

او ادامه داد: در این ۳ ماه به‌معنای واقعی رقابت‌های حرفه‌ای فوتسال در استان خراسان رضوی برگزار شد که در کشور بی‌نظیر است. رقابت‌ها جذاب و پایاپای و در حد لیگ‌های کشوری بود. خروجی این مسابقات در تمامی بخش‌ها وجود دارد. به‌جز پرورش بازیکن، پرورش مربی، داور و نماینده نیز اتفاق افتاد. تعداد زیاد بازی‌ها فضای مناسبی برای کسب تجربه بود و خوشبختانه بهترین برداشت را از این بازی‌ها داشتیم. تیم لیگ‌برتری چیپس کامل در نیم فصل ۳ بازیکن حاضر در لیگ استان را جذب کرد که این موضوع گواه بالابودن کیفیت مسابقات است. داوران نیز موفق شدند قضاوت‌های خوبی داشته باشند.

شریف خاطرنشان کرد: قرار است مسابقات فوتسال بانوان را در رده‌های سنی نیز برگزار کنیم. طی نامه‌ای به هیئت‌های فوتبال شهرستان‌ها، خبر از برگزاری مسابقات فوتسال بانوان در رده سنی نوجوانان را اعلام کرده‌ایم. همچنین حدود ۲ هفته گذشته به شهرستان‌ها نامه‌ای ارسال کردیم تا برای حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان استان در رده بزرگ‌سالان هرچه‌سریع‌تر اعلام‌آمادگی کنند تا با مساعدشدن شرایط آب‌وهوایی بتوانیم مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان استان را در بهمن برگزار کنیم.

سیر صعودی لیگ بانوان استان

در سال‌های قبل مسابقات به‌صورت مجتمع برگزار می‌شد؛ اما از ۲ سال پیش همه‌چیز رنگ حرفه‌ای‌تری به خود گرفت، استقبال تیم‌ها بیشتر شد و مسابقات به‌صورت منظم و رفت‌و‌برگشت پیگیری شد. سال به سال رقابت‌ها جدی‌تر و حساس‌تر می‌شوند، سال‌۹۷ لیگ فوتسال بانوان استان با حضور ۱۰ تیم از مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲ گروه پنج‌تیمی دنبال شد. در سال ۹۸ مسابقات شکل جدیدی به خود گرفت و رفت‌و‌برگشتی شد. در این دوره ۱۲ تیم در ۲ گروه شش‌تیمی با یکدیگر رقابت کردند و درنهایت امسال با جهشی درخورتوجه، ۱۶ تیم در قالب لیگ برتر در ۴ گروه چهارتیمی به میدان آمدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->