معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد
سرخط خبرها

بازگشایی خیابان «عبادت» در محله مهرآباد مشهد تا پایان سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۹۶۲۹۹
  • ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
بازگشایی خیابان «عبادت» در محله مهرآباد مشهد تا پایان سال ۱۴۰۰
در ادامه سلسله نشست‌های مردمی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، این بار اهالی محله مهرآباد در مسجد موسی بن جعفر (ع) میزبان ۲ نفر از اعضای شورا بودند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در ادامه سلسله نشست‌های مردمی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، این بار اهالی محله مهرآباد در مسجد موسی بن جعفر (ع) میزبان ۲ نفر از اعضای شورا بودند و بازگشایی خیابان «عبادت» را به عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات خود مطرح کردند و وعده تحقق این خواسته را نیز از اعضای شورا گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست «زارع»، نماینده محله مهرآباد، به بیان مهم‌ترین مطالبات و مشکلات این محله پرداخت و گفت: مهم‌ترین مطالبات و مشکلات ما شامل درخواست برای بازگشایی خیابان عبادت به سمت مفتح شرقی و خیابان کرامت و نیز بازگشایی میدان کرامت به سمت انتهای بولوار کرامت است که با تملک چند پلاک انجام پذیر است.

احداث پل روگذر ماشین رو از مفتح غربی به مفتح شرقی، ساخت دو چهارراه «کرامت» و «مهدی آباد» و حذف میدان در این معابر، تعیین تکلیف وضعیت نامناسب فعالیت ایستگاه فروش مصالح ساختمانی و پارکینگ ماشین آلات سنگین که چهره نامناسبی در منطقه ایجاد کرده و موجب آلودگی هوا شده است و نیز ضرورت جمع آوری و برخورد با معتادان متجاهری که در بوستان‌های محل حضور دارند و سامان دهی معابر شهرک ثامن از جمله این مشکلات است.

ضرورت پاسخگویی به نیاز‌های عمرانی حاشیه شهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست با اشاره به مطالبات و خواسته‌های مردمی که در این نشست مطرح شد، گفت: همه این موارد را پیگیری خواهیم کرد تا به سرانجام برسد و نتیجه‌ای داشته باشد.

حسن موحدیان ادامه داد: مشکلات و مسائل حاشیه شهر باید به تدریج و براساس اولویت‌ها حل و فصل شود. وظیفه سازمانی و رسالت اصلی شهرداری در حاشیه شهر، پاسخگویی به نیاز‌های عمرانی است. امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذی ربط بتوان بیمارستانی هم در منطقه‌ای پرجمعیت ایجاد کرد.

احداث پایانه اتوبوس رانی در جمعه بازار سابق

رئیس کمیسیون عمران، حمل‎ ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز از احصا و نهایی شدن پروژه‌های زودبازده محله مهرآباد خبرداد و اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل بازگشایی و تملک اراضی برای ایجاد تقاطع عبادت و مهرآباد، کمک به تکمیل مهدیه مهرآباد و مساجد محله، احداث مجموعه ورزشی کرامت، اصلاح هندسی تقاطع مهرآباد و کارگر راضی و احداث پاتوق کرامت بین ازهر و حر است، پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها امسال یا سال آینده آغاز و به بهره برداری خواهد رسید.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه از مشکلات این محدوده، پایانه اتوبوس و محدودیت‌های دسترسی است، افزود: براساس توافق حاصل شده، زمین جمعه بازار سابق به پایانه اتوبوس رانی تبدیل خواهد شد. از این طریق پایانه خطی مفتح و پایانه واقع در کنار بازار فردوسی جمع آوری می‌شود.

وی همچنین از تخصیص اعتبار برای انجام مطالعات به منظور احداث تقاطع اتصال بین مفتح شرقی و غربی خبر داد و گفت: این پروژه اگر از حیث ترافیکی و اجتماعی ضرورت داشته باشد، در دستورکار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

اتصال مفتح شرقی به غربی، مستلزم مطالعات ترافیکی

شهردار منطقه ۵ شهرداری مشهد نیز درباره بازگشایی محور عبادت، اظهار کرد: برای این پروژه تأمین اعتبار شده و طی ۲ تا ۳ ماه آینده تملک و بازگشایی انجام می‌شود.

علی شیرمحمدی درباره احداث پل روگذر و اتصال مفتح شرقی به مفتح غربی هم گفت: این پروژه مستلزم انجام مطالعات ترافیکی و حمل ونقلی است و اگر در طرح‌های بالادستی پیش بینی شود، در دستورکار اجرایی شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی برای اجرای چهارراه کرامت و مهدی آباد هم افزود: این تغییر ترافیکی مستلزم طرح‌های شهری است که باید مورد بررسی جامع قرار گیرد.

وی برای گلایه شهروندان درباره مکان سابق جمعه بازار که اکنون به مصالح فروشی اختصاص یافته است نیز تصریح کرد: کاربری کنونی اصلا بهینه نیست و قطعا برنامه ریزی لازم برای آن انجام خواهد شد.

در این نشست سرهنگ محمد شریف، فرمانده سپاه ناحیه مسلم، نیز بیان کرد: این ارتباط بی واسطه فرصت بسیار خوبی برای شهروندان است تا مسائل و مشکلات خود را به راحتی با مسئولان در میان بگذارند و تصویر درستی پیش روی مدیران شهری قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->