مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها پنجمین جشنواره قلم در مشهد برگزار می‌شود مشهد شهر پیشگام در انتشار اوراق مشارکت ترافیک سنگین در کوثر، خیام و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۴ تیر ۱۴۰۳) اعزام بیش از ۳۳ هزار نیروی کارگری در مشهد به پروژه‌های شخصی توسط ایست‌کار‌ها هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۴ تیر ۱۴۰۳) راه اندازی ایستگاه ویژه غواصی و کار در اتفاع آتش نشانی مشهد آغاز کار ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد با محوریت خدمت رسانی به زائران قرائت میثاق‌نامه خدمت ۱۷۰۰ دانش‌آموخته علوم پزشکی در حرم امام‌رضا(ع) بایدو فرصتی که زائران از آن سهمی ندارند شهردار مشهد خبر داد: اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت بولوارهای نامجو و ارشاد
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

راه‌اندازی باشگاه رفاهی برای رانندگان حمل‌ونقل بار مشهد

  • کد خبر: ۹۶۴۱۸
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
راه‌اندازی باشگاه رفاهی برای رانندگان حمل‌ونقل بار مشهد
بنا به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد، قرار است برای فعالان این حوزه باشگاهی رفاهی ایجاد و در سال آینده راه اندازی شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ موضوع سامان دهی رانندگان و خودرو‌های حمل ونقل بار درون شهری مشهد به یک دهه پیش باز می‌گردد. تا امروز از مجموع حدود صدهزار خودرو حمل‌ونقل بار درون‌شهری مشهد، ۴۹ هزار ناوگان سامان‌دهی شده و پروانه اشتغال و فعالیت دریافت کرده اند.

بنا به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد، قرار است برای فعالان این حوزه باشگاهی رفاهی ایجاد و در سال آینده راه اندازی شود.

سیدجعفر شمس در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه مأموریت این سازمان شامل سامان دهی، نظارت و مدیریت ناوگان حمل ونقل بار درون شهری است، گفت: سازمان حمل ونقل بار درون شهری اولین بار در کشور حدود ۱۰ سال پیش در شهرداری مشهد شکل گرفت و به دلیل ماهیت کاری ما، پسوند حومه نیز از ادامه عنوان این سازمان حذف نشده است.

وی افزود: براساس ارزیابی ها، در کلان شهر مشهد حدود صدهزار خودرو فعال در بخش حمل‌ونقل بار درون شهری شامل خودرو‌های سبک، نیمه سنگین و سنگین فعال اند و از این تعداد تا امروز حدود ۴۹ هزار راننده و خودرو با دریافت پروانه اشتغال و فعالیت سامان دهی شده اند.

شمس با بیان اینکه این سازمان برای رانندگان فعال در بخش حمل‌ونقل درون شهری پروانه اشتغال، برای خودروهایشان پروانه فعالیت و برای شرکت‌های فعال در این بخش پروانه بهره برداری صادر می‌کند، ادامه داد: از مجموع پروانه‌هایی که از ابتدا تاکنون صادر شده است، اکنون ۳۲ هزار پروانه فعال است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد با تأکید بر هوشمندسازی فعالیت‌های این سازمان گفت: در راستای سرعت بخشی به ثبت نام فعالان این حوزه، چاره‌ای به جز هوشمندسازی فرایند نداریم؛ خوشبختانه اکنون هوشمندسازی اقدامات این سازمان با شناسایی فرایند‌های کاری آغاز شده است و در سال آینده نیز درصد چشمگیری از فعالیت‌های ما در بستر‌های هوشمند به مخاطبانمان و شهروندان عرضه می‌شود.

وی هوشمندسازی فرایند‌ها و توجه به منابع انسانی را از محور‌های اصلی اقدامات سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری مشهد در دوره جدید مدیریت شهری دانست و گفت: در راستای توجه به منابع انسانی که همان رانندگان فعال در بخش حمل ونقل بار هستند، تا امروز به جز اقدامات مقطعی کار دیگری انجام نشده است، اما در این دوره می‌خواهیم برای این رانندگان باشگاه رفاهی تأسیس کنیم.

شمس با بیان اینکه این باشگاه رفاهی در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ فعالیتش را آغاز می‌کند، تصریح کرد: در این باشگاه قرار است اقدامات مختلفی برای رانندگان انجام شود، از جمله اینکه در ابتدا به موضوع سلامت رانندگان و خانواده آن‌ها وارد می‌شویم و کار‌هایی مانند بیمه تکمیلی، استفاده از سالن‌های ورزشی و تست‌های دوره‌ای سلامت را در دستورکار خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: همچنین، توجه به مسائل معیشتی از دیگر اقدامات ما خواهد بود؛ در این راستا سعی می‌کنیم با هماهنگی بانک‌ها تسهیلات بانکی را راحت ارائه کنیم؛ همچنین امکان استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید قطعات خودرو را برای این رانندگان فراهم می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد ادامه داد: خودرو این افراد، وسیله امرار معاش آن هاست؛ در نتیجه سعی می‌کنیم شرایطی مناسب برای نیاز‌های اولیه خودرویی این افراد مانند بیمه شخص ثالث، لاستیک و تعمیرات فراهم کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->