به گزارش شهرآرانیوز، مهدی بدیع فرخد در خصوص المانهای هوشمند شهری، اظهار کرد: هدف از نصب المانهای هوشمند شهری، فراهم آوردن زمینه آشنایی و تعامل بیشتر شهروندان با فناوریهای شهر هوشمند است.
وی افزود: المانهای هوشمند شهر مشهد در سه دسته وب کیوسک ها، المانهای تعاملی هوشمند شهری و شبکه هوشمند اطلاع رسانی تقسیم میشود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: کیوسکهای هوشمند فعلی شامل کیوسکهای صدور مجوز حمل و نقل بار در توقفگاههای ناوگان باری و کیوسکهای درخواست تاکسی در مبادی ورودی شهر است.
بدیع درخصوص المانهای تعاملی هوشمند شهری بیان کرد: المان دریچه دانش با امکان پرسش و پاسخ تعاملی، المان لبخند ماندگار با امکان پخش تصاویر واقعیت افزوده در هنگام لبخند زدن شهروندان و المان پایگاه تندرستی با هدف تشویق شهروندان به ورزش و دریافت بلیت رایگان قطار شهری از جمله این المانها میباشد.
وی اضافه کرد: نوع سوم المانهای شهری شامل شبکه هوشمند اطلاع رسانی است. از جمله ویژگیهای سامانه جامع مدیریت نمایشگرهای شهری میتوان به امکان مدیریت آنلاین محتوا، امکان زمانبندی پخش محتوا و امکان مانیتورینگ لحظهای اشاره کرد که در حال اجرایی کردن بهره برداری بهینه از ظرفیت موجود، گسترش اطلاع رسانیها و ارائه دیتای لحظهای فعالیتهای شهرداری به شهروندان هستیم.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر ۸۰ المان هوشمند در سطح شهر وجود دارد.
منبع:پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد