شیدایی: آمادگی برای بحران ها، هدف مسابقات عملیاتی دوام ثامن نخستین شاخص توسعه کشور، آموزش و پرورش است | سخت‌ترین دوره تحصیلی، دوره ابتدایی است زمان پرداخت معوقات متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد (مهرماه ۱۴۰۴) پایان مأموریت دزد «ضبط و آچار» در خیابان‌های مشهد (۱۷ مهر ۱۴۰۴) کاظمی عنوان کرد: افزایش ۶۷ درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ خبر جدید در خصوص واریز معوقات حقوق بالای ۲۰ میلیون تومان بازنشستگان تأمین اجتماعی (۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) صدور هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان رضوی در پی پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد (پنجشنبه، ۱۷ مهر ۱۴۰۴) شرایط بهره‌برداری مادران شاغل از کاهش سن بازنشستگی چگونه است؟ ناگفته‌های رئیس سازمان بهزیستی از جنگ ۱۲ روزه | روایت اعلام آمادگی ۲۲ هزار پزشک متخصص برای خدمت رایگان در عرض ۲۴ ساعت! درباره مجله «پست و تلگراف» که توسط اداره پست ایران منتشر شده است | اولین نشریه اداراتی ایران مددجویان در راه خانه بخت | آیین اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به زوجین تحت پوشش بهزیستی در خراسان رضوی برگزار شد آیا کودک بدغذا به مکمل نیاز دارد؟ چرا نباید چایی را دوباره گرم کرد؟ شهادت مأمور پلیس مواد مخدر در جاده زاهدان _ نهبندان + (۱۷ مهر ۱۴۰۴) معوقات بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه‌زمانی پرداخت می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (پنجشنبه، ۱۷ مهرماه ۱۴۰۴) | فعلاً خبری از بارش باران نیست نقش کلیدی ژنتیک در درمان کودکان ناکامی در استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در ناوگان پستی خراسان رضوی پیش‌بینی هواشناسی کشور (۱۷ مهر ۱۴۰۴) | ورود سامانه بارشی به کشور در اوایل هفته آینده مشهد ۱۰۰۰ پرستار کم دارد | کمبود ۴۰ درصدی پرستار در مراکز درمانی شهر رئیس سازمان بهزیستی کشور: مدارس، کانون جدید فرهنگی و اجتماعی محلات می‌شوند | طرح «سلام»، مقدمه خدمات جدید به اقشار مختلف مردم تشریح اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی | طرح‌هایی برای عبور از ناترازی و توازن مالی در حال اجراست گلایه از  صف‌های طولانی ام آرآی در مشهد  | فقط ۱۹ دستگاه برای چند میلیون نفر هر دمنوشی درمان نیست | هشدار پزشک طب سنتی درباره مصرف خودسرانه دارو‌های گیاهی شربت سرفه ساخت هند کودکان را می‌کشد؛ نخورید! آمار ازدواج و طلاق طی شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ در خراسان‌رضوی | ازدواج اوج گرفت، طلاق عقب‌نشینی کرد مشهد، میزبان اولین مرکز «مهر و گفت‌و‌گو» | اجرای آزمایشی طرح ملی «سلام» در منطقه قاسم‌آباد مشهد + فیلم (۱۷ مهر ۱۴۰۴) بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین‌اجتماعی بابت هزینه درمان | چرا مصوبه سران قوا اجرا نمی‌شود؟ سیگار کشیدن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد
سرخط خبرها

برگشت لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس و چند سوال درباره ابهامات آن

  • کد خبر: ۹۶۴۶۴
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
برگشت لایحه رتبه‌بندی معلمان به مجلس و چند سوال درباره ابهامات آن
معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عودت لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی شورای نگهبان برای بررسی بیشتر و رفع ابهامات به مجلس شورای اسلامی، انتقاداتی به عملکرد مراجع ذی‌ربط در جریان تصویب این لایحه وارد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه "یکی از شگفتی‌های برخی تصمیم‌گیران و مسئولان، اندیشیدن پس از اقدام و عمل است " اظهار کرد: برخی ابتدا دست به انجام کاری می‌زنند و سپس فکر می‌کنند که چه گفته‌اند، چه کرده‌اند و تبعات یا مزایای تصمیم‌شان چه بوده است.

وی با اشاره به اینکه "در ماه‌های اخیر خبر بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس، گوش فلک را کر کرده بود"، به تلاش‌های برخی تشکل‌های سیاسی برای گل آلود کردن این آب که بعضا منجر به اعتراضات و تجمع‌هایی در کف خیابان شد نیز اشاره کرد و گفت: شماری از نمایندگان مجلس نیز برای محبوب شدن خود در میان معلمان، چنان ایده‌پردازی و طراحی می‌کردند که گویا کار تمام شده است و آنها مبتکر این کار بوده‌اند و گاهی نیز با پیگیر اصلی در کمیسیون شاخ به شاخ می‌شدند.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نامزدهای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش نیز از قطعی شدن رتبه بندی سخن می‌گفتند و میراث دار وعده دادن درباره رتبه‌بندی معلمان از وزرای پیشین شده بودند که در سال‌های گذشته هرگز محقق نشده بود. دولت نیز سوی دیگر ماجرا بود که تلاش کرد تا هم جو مطالبات را آرام کند و با فرصت گرفتن وضعیت، بودجه‌ی خود را سامان دهد و با تأخیر انداختن تصویب قانون، سال ۱۴۰۰ را بگذارند.

محمدیان با بیان اینکه اخیرا شورای نگهبان در یک بخش بر این قانون مصوب، چند اشکال و ابهام وارد کرده و در بخش دیگر چند ایراد گرفته که مغایر قانون اساسی است و در نهایت ضمن عودت قانون به مجلس، خواستار اصلاح و رفع ابهام از مصوبه برای اظهار نظر شورا شده است گفت: در اینجا سوالی مطرح می شود مبنی بر اینکه آیا دولت و مجلس با عرف و شرایط لایحه نویسی و تصویب قانون آشنایی ندارند که در یک لایحه دو صفحه‌ای، دو صفحه مغایر قانون اساسی و جملات مبهم نوشته و تصویب کرده‌اند؟

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش چه نقشی در تدوین و تصویب این قانون ایفا کردند؟ این همه یال و کوپال و بودجه و اعتبارات و نیروی انسانی و تجهیزات و ادعای علمی این مراکز برای مردم چه فایده‌ای دارد؟ اعتباراتی که از بودجه عمومی و مالیات اخذ شده از مردم صرف این مراکز علمی و پژوهشی می‌شود چه سودمندی داشته است که مجلس و دولت چنین قانونی را نوشته و تصویب کرده‌اند که در آینده هزینه بالاتری از آنچه برخی گمان می‌کنند بر کشور تحمیل می‌کند.

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت همچنین با طرح این سوال که «چه کسی یا کسانی تلاش کردند توپ را از زمین خود به زمین دیگری بفرستند و نهایتاً در خاک شورای نگهبان بنشانند و بعد مدعی شوند که شورای نگهبان  با لایحه رتبه بندی مخالفت کرد؟ » گفت: آیا برای رها شدن یقه مسئولیت خود، باید شورای نگهبان را نشانه‌ این خطای استراتژیک کرد؟ برای شورای نگهبان به اندازه‌ی کافی جاهای دیگر هزینه تراشی کرده‌اند، مجلس چرا؟

محمدیان از عدم حضور دبیر شورای نگهبان در جلسات مجلس با توجه به مفاد اصل ۹۷ قانون اساسی و همچنین آنچه " فضاسازی‌ها و حساسیت موضوع" خواند نیز گلایه کرد و گفت: بله، شاید در جواب بگویند تکلیف شورای نگهبان تذکر دادن در حین مذاکرات نیست، اما این حضور باعث می‌شود به جای ۲۰ روز صرف وقت جهت اعمال نظر و باقی ماندن ابهامات، از همان روز اول مانند لوایح دوفوریتی تذکر بدهند.

وی با بیان اینکه اگر مجلس مدعی کارشناسی در کار خود است و مطمئن است که آنچه تصویب کرده صلاح معلمان بوده است برای نهایی کردن، تصمیم خود را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کند گفت: اما اگر اینها بازی برای فرصت گرفتن و خسته کردن باشد، مرتکبین آن بدانند که اولا آتش این رفتار نسنجیده، دامن خود آنان را می‌گیرد و ثانیا دود این قبیل اقدامات به چشم مردم  می‌رود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->