معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

مجمع اسلامی اندونزی: کریپتو حرام است!

  • کد خبر: ۹۶۴۹۲
  • ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
مجمع اسلامی اندونزی: کریپتو حرام است!
مجمع اسلامی اندونزی متشکل از «شورای ترجیح» و «مرکز اجرایی تجدید» که از بزرگترین مجامع اسلامی غیردولتی اندونزی است، در فتوای جدیدی هر گونه استفاده از رمزارز‌ها را غیرشرعی و حرام اعلام کرد.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ در متن فتوا به دو مورد در خصوص استفاده از آن به عنوان ابزار داد و ستد و همچنین سرمایه‌گذاری براساس قوانین اسلامی اشاره شده است.

اول؛ ماهیت نظری رمزارز‌ها به عنوان یک شیوه سرمایه‌گذاری مناسب نیست. توکن‌های دیجیتالی باید متضمن یک «قرار» باشند. به عبارت دیگر آن‌ها پشتوانه‌ای مانند طلا ندارند و به این ترتیب براساس شریعت اسلامی غیرشرعی طلقی می‌شوند.

دوم؛ رمزارز‌ها مطابق استاندارد‌های معاملات پایاپای اسلامی و یا دیگر ابزار‌های تبادلات مالی نیستند. آن‌ها متضمن مناقصات قانونی نبوده و شرایط توسط طرفین معامله مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند.

این مجمع سومین نهاد اسلامی اندونزی است که علیه استفاده از رمزارز‌ها فتوا صادر می‌کند. پیش از آن در نوامبر ۲۰۲۱ (آذر ۱۴۰۰)، شورای علمای اندونزی به عنوان عالی‌ترین مرجع فقهی در این کشور رمزارز‌ها را به عنوان ابزار تراکنش‌های مالی حرام اعلام کرده بود. البته این مجمع سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها را مشروط بر رعایت موازین شرعی بلامانع دانسته بود. در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ۱۴۰۰) نیز نهاد علمای اندونزی رمزارز‌ها را به دلیل ماهیت نامعلوم آن‌ها حرام اعلام کرده بود.

علی‌رغم ممنوعیت‌های اعلامی از سوی نهادی مذهبی، پذیرش رمزارز‌ها و تراکنش‌های آن در اندونزی رو به افزایش است. در سال ۲۰۲۱، حجم تراکنش‌های مرتبط با رمزارز‌ها در این کشور به ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۲/۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع: cointelegraph.com

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->