ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت
سرخط خبرها

درباره استفاده صرافی بایننس از تصویر مهدی طارمی

  • کد خبر: ۸۷۲۶۹
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
درباره استفاده صرافی بایننس از تصویر مهدی طارمی
صرافی بایننس که استفاده از آن برای کاربران ایرانی ممنوع است، از تصاویر فوتبالیست ایرانی برای تبلیغاتش استفاده می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز - با بالا گرفتن تب خرید و فروش ارز‌های دیجیتال در سراسر دنیا، در یک سال گذشته عده‌ای از ایرانی‌ها هم تصمیم گرفتند در این بازار جهانی سرمایه‌گذاری کنند، بازاری که به رمزنگاری شده بودن و غیرقابل ردیابی بودن معاملات معروف بود و بسیاری از مردم امید داشتند به دلیل همین ویژگی، حضورشان در این حوزه با وجود تحریم‌های مالی ظالمانه علیه کشورمان، با مشکلی روبه‌رو نشود.

چند ماه پیش بود که صرافی رمزارز بایننس از اجباری شدن احراز هویت برای کاربران خبر داد که به موجب آن، کاربران ایرانی در استفاده از آن با مشکل روبه‌رو شدند. کار به اینجا ختم نشد و این صرافی در ایمیلی به کاربران ایرانی گفته بود که حتی اگر در ایران زندگی نمی‌کنند، به این دلیل که خون ایرانی دارند نمی‌توانند از سرویس بایننس استفاده کنند. این در حالی است که به‌تازگی مدیرعامل این صرافی از عکس مهدی طارمی، بازیکن فوتبال ایرانی، برای تبلیغ بایننس استفاده کرده است.

به گزارش دیجیاتو، ماجرا از آنجایی شروع شد که بایننس تصمیم گرفت برای جلوگیری از پول‌شویی و در پی فشار‌های نهاد‌های نظارتی کشور‌های مختلف، پیشینه کاربرانش را با سخت‌گیری بیشتری بررسی و احراز هویت را اجباری کند.

در همین راستا، بایننس اعلام کرد کاربران برای دسترسی به محصولات و خدماتش باید فرایند احراز هویت KYC (مشتری خود را بشناسید) را تکمیل کنند. این رویکرد موجب شد کاربران برخی کشور‌ها از جمله ایران به سرویس‌ها دسترسی نداشته باشند. البته این همه ماجرا نبود. پس از مدتی مشخص شد مشکل این صرافی تنها با کاربرانی که در ایران زندگی می‌کنند نیست و حتی اگر شخص ایرانی مهاجرت کرده باشد و شهروند قانونی کشور دیگری باشد، نمی‌تواند از سرویس‌های بایننس استفاده کند. این موضوع به تعبیر افکار عمومی، چیزی نبود جز نژادپرستی.

اکنون مدیرعامل این صرافی در توییتی، تصویری از تیم «پورتو»‌ی پرتغال را به اشتراک گذاشته است که بایننس اسپانسر آن است و در این عکس، یک بازیکن ایرانی حضور دارد.

مهدی طارمی، بازیکن سابق پرسپولیس و کنونی پورتو، در این تصویر حضور دارد که ایرانی است. بنابراین، با توجه به ایمیل بایننس، نمی‌تواند از خدمات این صرافی استفاده کند، اما مشکلی از نظر تبلیغ کردن آن ندارد! این موضوع واکنش کاربران ایرانی را در توییتر در پی داشته است.

کاربران به این موضوع اشاره کرده‌اند که، چون طارمی ایرانی است، نمی‌تواند خودش از سرویس‌های بایننس استفاده کند. با این حال، بایننس از نمایش تبلیغ روی پیراهن این بازیکن استفاده می‌کند.

کاربر دیگری نوشته است استفاده از تصویر یک ایرانی برای تبلیغ سرویسی که خودش نمی‌تواند از آن استفاده کند، عجیب است.
کاربر دیگری هم نوشته است که اگر ذاتا ایرانی باشید، نمی‌توانید از سرویس‌های بایننس استفاده کنید، اما امکان پرینت نام بایننس روی لباس ایرانی‌ها وجود دارد.

در مجموع، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه هم‌چنان شاهد تمایل عده‌ای از مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز‌ها هستیم، مسئولان باید زودتر به جمع‌بندی یکسانی در این حوزه برسند و قوانین مشخصی برای آن تدوین کنند، قوانینی که به صرافی‌های ایرانی اجازه دهد به صورت قانونی و امن، خدمات خود را به کاربران ارائه دهند و مردم هم بتوانند با پشتوانه قانون، به این مجموعه‌ها برای سرمایه‌گذاری اعتماد کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->