دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۴۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | استانداری خراسان رضوی: تاکنون بازار سیاه بلیت در مشهد نداشته‌ایم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

باد و سرما در اولین روز بهمن ۱۴۰۰ مشهد را زمستانی کرد

  • کد خبر: ۹۶۶۱۱
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
باد و سرما در اولین روز بهمن ۱۴۰۰ مشهد را زمستانی کرد
سرانجام چهره مشهد زمستانی شد. البته هنوز هم خبری از برف نیست، ولی باد‌های شدید و کاهش چشمگیر دما نشان داد که اولین روز از دومین ماه زمستان ۱۴۰۰، سرما وارد مشهد شده است.

میلاد جبلی | شهرآرانیوز؛ سرانجام چهره مشهد زمستانی شد. البته هنوز هم خبری از برف نیست، ولی باد‌های شدید و کاهش چشمگیر دما در کنار هشدار‌های مکرر هواشناسی نشان داد که اولین روز از دومین ماه زمستان، سرما وارد مشهد شده است.

البته این تندباد شدید مطابق آنچه هواشناسی از روز‌های قبل اعلام کرده بود، به خساراتی در شهر منجر شد؛ هرچند خوشبختانه هنوز خسارت شاخصی که به حضور امدادگران آتش نشانی نیاز داشته باشد، گزارش نشده است.

یکی از حوادث مرتبط با باد که دیروز مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی آن را اعلام کرد، سقوط اسکلت ساختمان نیمه کاره در بولوار فلاحی مشهد بود که گفته می‌شود این حادثه به قطع موقت برق در قسمت‌هایی از این منطقه منجر شده است.

محسن نجات همچنین به تکرار حادثه‌ای مشابه در خیابان راهنمایی ۲۸ اشاره کرد؛ حادثه‌ای که به سقوط داربست و قطع برق منجر شده بود.

البته با وجود اینکه آتش نشانان مشهدی در آماده باش کامل هستند، هنوز تا لحظه تنظیم خبر (ساعت ۱۹) حادثه خاصی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مشهد گزارش نشده است. به گفته مهدی رضایی، معاون عملیات آتش نشانی مشهد، تا غروب دیروز فقط چند گزارش سقوط اجسام از پشت بام‌ها به سامانه ۱۲۵ رسید که این حوادث ایمن سازی شده است.

چند گزارش گرفتاری افراد در آسانسور‌ها نیز به واسطه قطع برق در نقاط مختلف مشهد گزارش شد که نجاتگران ما افراد محبوس را نجات دادند.

شاید مشهد برفی شود

اما آنچه شهروندان در انتظارش هستند، بارش‌های زمستانی است؛ موضوعی که هواشناسی به وقوع آن هشدار داده است. براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، خراسان رضوی از عصر پنجشنبه تحت تأثیر سامانه بارش زا و سرد قرار گرفته است که فعالیت آن به شکل افزایش شدت وزش باد، بارش باران و برف، کاهش محسوس دما و همچنین تشکیل مه و کاهش دید بروز می‌کند.

بارش باران و برف همراه با تشکیل مه و کاهش دید در بیشتر نقاط استان، افزایش شدت وزش باد در برخی ساعات با احتمال بروز خسارت، کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط استان و کاهش دما به کمتر از ۸ درجه زیر صفر در نقاط سردسیر و کوهستانی، لغزندگی و یخ زدگی معابر و محور‌های استان به ویژه محور‌های کوهستانی همراه با کولاک برف و کندی و اختلال در شبکه حمل ونقل استان از عوارض این سامانه است که تا اواسط هفته نیز برخی از این عوارض ادامه خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->