دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

شبیخون زمستانی اُمیکرون

  • کد خبر: ۹۷۴۷۷
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
شبیخون زمستانی اُمیکرون
آزمایش‌های مثبت کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲ برابر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیکرون در ایران مثل همه کشور‌های دیگر رو‌ی وحشی خودش را خیلی زود نشان داد و فقط یک هفته فرصت لازم داشت تا آمار مبتلایان را از هزار نفر به پنج و بعد هم به ۱۱ هزار نفر برساند وآن طور که وزارت بهداشت د ر روز‌های گذشته اعلام کرد، موج ششم به صورت رسمی در ایران آغاز شد. حالا نه تنها کل ایران که اوضاع کرونا در مشهد هم چندان مساعد نیست و همه آمار‌ها افزایشی است و امیکرون در مشهد درحال جولان دادن و عرض اندام است و تا امروز توانسته ظرف چند روز تست‌های مثبت کرونارا در شهر دو برابر کند.

افزایش ۵۳ درصدی مراجعان سرپایی

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی بیماران بستری و ۵۳ درصدی مراجعان سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه، اضافه کرد: تعداد بیماران سرپایی و بستری در مناطق زیرپوشش این دانشگاه و استان در ۱۰ روز گذشته روند افزایشی داشته است و هم اکنون ۵۰۲ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۳۵۵ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۲۰۶ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۱۴۱ نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند، تصریح کرد: هم اکنون ۱۱۷ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۸۹ نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت ویژه قرار دارند.
پهلوان افزود: در شبانه روز گذشته ۱۷۴۵ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا و ۷۳۱ نفر نیز به طور مستقیم به مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه مراجعه کردند.

آغاز واکسیناسیون ۹تا۱۲ساله‌ها

رئیس کمیته رسانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال، گفت: واکسیناسیون کودکان ۹تا۱۲سال با واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم در همه مراکز آغاز شده است. واکسیناسیون کودکان مرحله به مرحله انجام می‌شود و با گذشت زمان، گروه‌های سنی پایین‌تر نیز واکسینه می‌شوند.

پیش بینی ۲۵۰۰ تخت برای موج ششم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: هم اکنون علاوه بر ۴۱ مرکز منتخب کرونا، ۱۵۰ درمانگاه برای خدمات رسانی در سطوح یک و دو به بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در آمادگی کامل هستند. محمدعلی کیانی با اشاره به روند افزایشی تعداد بیماران سرپایی و بستری در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: بر اساس برنامه ریزی، علاوه بر آزمایشگاه‌ها ۴۷ درمانگاه نیز به انجام تست رپید بر اساس نرخ مصوب اقدام می‌کنند تا روند بیماریابی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بستری به بیماران مبتلا به کرونا ۲۵۰۰ تخت پیش بینی شده است، تصریح کرد: باید توجه کرد که ظرفیت مراکز درمانی محدود است، درحالی که در این سویه، بیماران در مدت کوتاهی وارد مرحله حاد بیماری می‌شوند و در صورت نیاز به خدمات بستری، دوباره با اوضاع بحرانی روبه رو خواهیم شد.

۲ برابر شدن تست‌های مثبت

مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز درباره اوج گیری نمونه‌های کرونایی به وبدا گفت: ویروس کرونا دوباره در جامعه شتاب گرفته و ۴۰ درصد نمونه‌های پی سی آر کرونا مثبت است. سعید عامل جامه دار با اشاره به اینکه روزانه حدود ٨٠٠نمونه به آزمایشگاه مرجع کرونا ارسال می‌شود، افزود: حدود ۴۰ درصد نمونه‌ها مثبت هستند.

این عدد نسبت به هفته قبل دوبرابر شده است. وی تصریح کرد: ۳ درصد نمونه‌های دریافتی از نظر آنفلوانزا مثبت هستند که نسبت به هفته قبل روند کاهشی داشته است. عامل جامه دار ادامه داد: هیچ کمبودی از لحاظ کیت تشخیص کرونا وجود ندارد و از همه افراد مشکوک به این بیماری آزمایش گرفته می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->