تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

در یک قدمی پیک ششم

  • کد خبر: ۹۷۱۹۸
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
در یک قدمی پیک ششم
اُمیکرون باعث شد رنگ بندی شهر‌های ایران از آبی به زرد تبدیل شود.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ در حالی که چند ماهی از عطش کرونا برای ابتلا و مرگ انسان‌ها کاسته شده بود و بعضی از مردم تقریبا رعایت آیین نامه‌های بهداشتی را کنار گذاشته بودند، با ماسک خداحافظی کردند و تقریبا داشتند به زندگی عادی باز می‌گشتند، خبر‌هایی از خودنمایی یک سویه جدید به نام اُمیکرون از آفریقا به گوش رسید. در روز‌هایی که اُمیکرون در آفریقا، آمریکا و اروپا داشت جولان می‌داد، در ایران آمار مبتلایان کم شد، تعداد مرگ ومیر بعد از یک سال و اندی به زیر ۱۰۰ نفر رسید و بسیاری از محدودیت‌هایی که ایرانی‌ها نزدیک به دو سال با آن زندگی می‌کردند برداشته شد، اما این روز‌ها به نظر می‌رسد که اُمیکرون راه نفوذ به ایران را پیدا کرده، حالا بعد از گذشت نزدیک به ۵۰ روز شهرستان اردکان یزد، نخستین شهری است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت و با تغییر رنگ ۸ شهر کشور به نارنجی به نظر می‌رسد، پیک ششم نزدیک است.

این روز‌ها کشور هم در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، قرار است، امروز پنجشنبه تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر بروند. قرار است ۸ هزار مرد و ۲ هزار زن از نزدیک این بازی را تماشا کنند.

از طرفی به آغاز جشنواره فیلم فجر نزدیک می‌شویم و سینما‌های کشور بعد از رخوتی دو ساله امیدوار هستند که مردم به بهانه اکران فیلم‌های جشنواره به سینما بیایند. در همین حال معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آیین نامه‌های بهداشتی جشنواره فجر هنوز ابلاغ نشده است، اتصال وزارت ارشاد به سامانه مدیریت هوشمند کرونای «ایران من» را ضروری خواند و تأکید کرد: به این ترتیب بلیت تنها به کسانی فروخته می‌شود که واکسینه شده باشند و بدانیم که بیمار نیستند. کارشناسان حوزه سلامت تزریق دز سوم واکسن را راهی مطمئن برای جلوگیری از ابتلای سخت به کرونا می‌داند، براساس آمار‌ها تاکنون در کشور بیش از۶۰ میلیون نفر دُز اول، ۵۳ میلیون دُز دوم و ۱۵ میلیون نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

همه این‌ها درحالی است که مردم چشم به راه سال نو هستند، بازاری‌ها توقع دارند در نوروز امسال کار و کسبشان رونق بگیرد و میلیون‌ها نفر منتظرند که بعد از دوسال تعطیلات نوروز به سفر بروند. هرچند که خوشبختانه با افزایش تزریق واکسن در کشور در مقایسه با بازه زمانی که پیک پنجم اتفاق افتاد، انتظار می‌رود وضعیت مبتلایان به شرایط حاد نرسد، اما این مهم نیازمند رعایت جدی آیین نامه‌های بهداشتی در جامعه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->