حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد
سرخط خبرها

تغییرات فصل ۱۴۰۱ لیگ‌برتر فوتسال بانوان مشخص شد

  • کد خبر: ۹۷۹۸۱
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
تغییرات فصل ۱۴۰۱ لیگ‌برتر فوتسال بانوان مشخص شد
هفته پایانی لیگ فوتسال و ازسرگیری لیگ فوتبال پس از ۳۵ روز تعطیلی را ورزش زنان ایران در پیش دارد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم فوتسال دختران مشهد در لیگ‌برتر بانوان روز جمعه آخرین‌بار در این فصل به میدان می‌رود. آن‌ها در خانه باید از تیم فرهان ملارد میزبانی کنند. اما براساس مصوبه سازمان لیگ، از سال آینده شکل برگزاری مسابقات لیگ فوتسال زنان دستخوش تغییراتی مهم خواهد شد و تیم مشهد نیز می‌تواند به سال بعد خوش‌بین‌تر باشد.

جمعه ۱۵ بهمن هفته پایانی مرحله گروهی لیگ‌برتر فوتسال بانوان برگزار خواهد شد، هرچند برگزاری مسابقات ملی باعث شده است چهار بازی معوقه از هفته‌های دوازدهم و سیزدهم هم باقی‌مانده باشد که قرار است بعد از برگزاری هفته پایانی، دیدار‌های معوقه انجام و سپس مرحله حذفی آغاز شود.

تیم چیپس کامل مشهد که تاکنون پیروزی نداشته، در خانه میزبان فرهان ملارد است، اما احتمال لغو این بازی نیز بسیار زیاد است؛ زیرا نتیجه این دیدار اهمیتی برای هیچ‌یک از دوطرف ندارد. فرهان ملارد تیم سوم جدول است و پویندگان فجر در رده چهارم فاصله زیادی با این تیم دارد و حتی پیروزی فرهان در مشهد و شکست بوتاپارس، تیم دوم جدول، بازهم به صعود یک‌پله‌ای فرهان ملارد کمک نمی‌کند.

باتوجه‌به این وضع و قرمزشدن شهر مشهد از نظر شیوع ویروس کرونا، شاید ملارد قید حضور در مشهد را بزند و باخت فنی بخورد. بوتاپارس ایرانیان نیز در خانه از هیئت‌رودان میزبانی می‌کند و مس کرمان هم به‌مصاف پویندگان فجر شیراز می‌رود. صدرنشین گروه‌یک نیز قرعه استراحت دارد. تیم‌های بالانشین هیچ‌نگرانی از نتایج ندارند و خودشان را برای بازی در مرحله حذفی آماده می‌کنند.

پس از بازگشت تیم‌ملی فوتسال از مسابقات کافا، بازی‌های گروه دوم نیز رونق یافته است و هر سه بازی این هفته برگزار می‌شود. مس رفسنجان میزبان هیئت‌اصفهان است، پیکان تهران میزبان کیمیای اسفراین خواهد بود و ملی‌حفاری نیز از پارس‌آرا در زمین خودش میزبانی می‌کند. نصر فردیس نیز قرعه استراحت دارد. با وجود اینکه چندین دیدار معوقه در این گروه وجود دارد، چهار تیم صعودکننده این گروه نیز مشخص شده‌اند.

تغییرات فصل ۱۴۰۱

اما تصمیم جدیدی که برای لیگ فوتسال بانوان گرفته شده، باعث شده است به بهبود کیفیت بازی‌ها از سال آینده امیدوارتر شویم. براساس دستورالعملی که اعلام شده است، از سال آینده فرمت برگزاری مسابقات لیگ فوتسال بانوان دستخوش تغییرات مهمی می‌شود. درواقع هشت تیم برتر این فصل شامل چهار تیم برتر گروه اول و چهار تیم برتر گروه دوم که توانستند به مرحله حذفی راه یابند، فصل آینده سوپرلیگ فوتسال زنان را شکل می‌دهند. برگزاری سوپرلیگ رخداد تازه‌ای برای فوتسال زنان ایران است و درواقع سطح برتر برگزاری مسابقات فوتسال زنان ایران به‌شمار می‌آید.

مشهد در لیگ‌برتر می‌ماند

اما برگزاری این رقابت‌ها تنها تغییر مهم دستورالعمل لیگ فوتسال بانوان نیست؛ قرار است تیم‌های پنج تا هفت گروه اول و دوم در این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتسال زنان فصل آینده لیگ‌برتر فوتسال زنان را شکل دهند. باتوجه‌به اینکه دو تیم در ابتدای فصل انصراف دادند، دو تیم برتر لیگ‌یک هم به لیگ‌برتر صعود می‌کنند. به‌این‌ترتیب، هیچ تیمی از لیگ‌برتر امسال به دسته پایین‌تر سقوط نمی‌کند و تیم مشهد نیز با وجود نتایج ضعیفش فرصت دارد سال بعد در لیگ‌برتر به میدان برود.

گروه‌بندی سال آینده

سوپرلیگ فوتسال بانوان در فصل ۱۴۰۱ با حضور هشت تیم پالایش نفت آبادان، پیکان تهران، نصر فردیس کرج، ملی‌حفاری اهواز، بوتاپلاس ایرانیان، مس رفسنجان، فرهان ملارد و پویندگان صنعت فجر شیراز که توانسته‌اند به پلی‌آف این فصل صعود کنند، برگزار خواهد شد.
لیگ‌برتر فوتسال بانوان ۱۴۰۱ هم با حضور هشت تیم هیئت‌فوتبال رودان، مس کرمان، چیپس کامل مشهد، کیمیای اسفراین، پارس‌آرای شیراز و هیئت‌فوتبال اصفهان همراه با دو تیم صعودکننده از لیگ‌یک پیگیری خواهد شد. لیگ‌یک فوتسال نیز مانند گذشته برگزار می‌شود.

ازسرگیری دوباره لیگ فوتبال بانوان

در کنار فوتسال، لیگ‌برتر فوتبال بانوان نیز پس از بازگشت تیم‌ملی دختران از جام‌ملت‌های آسیا دوباره از سر گرفته می‌شود. از یک‌ماه پیش این رقابت‌ها به‌دلیل اردوی تیم‌ملی و سفر آن‌ها به هند تعطیل بود و حالا هفته هشتم مسابقات با شش بازی پیگیری می‌شود.

کیان نیشابور به‌دنبال انصراف

موضوعی که در آستانه برگزاری این مسابقات خبرساز شد، احتمال کناره‌گیری نماینده خراسان‌رضوی بود. کیان نیشابور که سال قبل با قهرمانی در لیگ‌یک به لیگ‌برتر صعود کرده بود، قبل از شروع لیگ اعلام کرد به‌دلیل نبود حامی مالی شاید در لیگ شرکت نکند، اما در لیگ حاضر شد و حالا بعد از هفت هفته دوباره به‌دلیل نبود پول، زمزمه انصراف سر داده است. کیان جمعه ۱۵ بهمن در خانه میزبان ملوان بندرانزلی خواهد بود. تا اینجای کار تیم کیان از هفت بازی ابتدایی‌اش سه امتیاز به‌دست آورده و شش شکست متحمل شده است.

باید دید جمعه کیان نیشابور در ورزشگاه انقلاب این شهر از دختران ملوان میزبانی می‌کند یا از همین هفته با لیگ‌برتر خداحافظی می‌کند.
دیگر دیدار‌هایی که هم‌زمان از ساعت ۱۳ برگزار می‌شود، شامل دیدار سارگل بوشهر و شهرداری سیرجان، پالایش گاز ایلام و همیاری آذربایجان‌غربی، سپاهان اصفهان و ذوب‌آهن اصفهان، نماینده البرز و زارع‌باتری سنندج و نیز خاتون بم با ملی‌پوشان شهرکرد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->