سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره
سرخط خبرها

نمایندگان مجلس با انتشار فیش حقوقی خودشان مخالفت کردند؟

  • کد خبر: ۹۸۷۰۸
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
  • ۲
نمایندگان مجلس با انتشار فیش حقوقی خودشان مخالفت کردند؟
کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی سیزدهم طی مصوبه‌ای نمایندگان مجلس را از ثبت حقوق و مزایا در سامانه پاکنا مستثنی کرد. لازم به ذکر است که بر اساس قانون فعلی تمام پرداختی‌ها به مقامات و مدیران به جز وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی باید در این سامانه ثبت شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق، علاوه بر خودشان، اعضای شورای نگهبان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز از این قانون مستثنی کرده‌اند.

روزنامه فرهیختگان ضمن اعلام این خبر نوشت  که یک عضو کمیسیون تلفیق در این باره گفته است: استدلال نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق این بوده که چون نمایندگان علاوه بر حقوق و مزایا، هزینه اداره دفاتر (هزینه‌های اجاره دفاتر و حقوق پرسنل) دریافت می‌کنند، ممکن است جمع کل پرداختی به آنها این تصور را پیش بیاورد که این ارقام همگی، حقوق و مزایای آنهاست. به همین جهت در رسانه‌ها و محافل عمومی این ارقام مستمسکی برای اتهام زنی برای آنها باشد.

یک نماینده مجلس البته می‌گوید: تفکیک حقوق و مزایا و هزینه‌های دفاتر، کار سختی نیست و نباید مجلس خود را از شفافیت مستثنی کند. استدلال اعضای کمیسیون تلفیق که مخالف ثبت حقوق و مزایای نمایندگان مجلس هستند بیشتر به این برمی‌گردد که حقوق آنها کمتر از افراد مشاغل مشابه و هم رتبه کمتر بوده و آنها موافق شفافیت حقوق و دستمزد هستند و ترس آنها از عدم تفکیک حقوق و مزایا از هزینه‌های دفاتر است.

البته تصویب این طرح در کمیسیون تلفیق که ۴۵ عضو دارد، به معنی قابلیت اجرایی آن نیست و اجرایی شدن این مصوبه نیازمند تصویب در صحن علنی مجلس است. البته در نهایت نیز اگر شورای نگهبان با آن مخالفت نکند، این مصوبه قابلیت اجرایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است براساس ماده ۲۹ قانون ششم توسعه دولت از سال ۱۳۹۶ مکلف شده تمامی پرداختی‌ها به مقامات، روسا و مدیران تمامی دستگاه‌های اجرایی به‌جز وزارت اطلاعات، نیرو‌های مسلح و سازمان انرژی اتمی ایران را در سامانه‌ای ثبت کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
0
خوب‌البته‌که‌طبیعی‌است‌که‌دزدهاازانتشاردرآمدشان‌هراس داشته‌باشند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
0
1
اگر واقعا قانون یکسان هست وعدالت وحق وحقوق ملت را بخواهید بجا بیاورید وهرچه قانون اسلام راستین به او عمل میکردن باید تمامیه افراد چه مجلس ویا غیره باید شفاف سازی کنن وحقوقشان را ثبت کنن والا کاسه ای زیر نیم کاسه هست وحتما هست جدا سازی کنید وحق را بگویید اگر به خلاف قانون عمل کنید خیانت به ملت ومردم است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->