واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

کشف ۳۹ خودرو دزدی در مشهد

  • کد خبر: ۹۷۷۲۷
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کشف ۳۹ خودرو دزدی در مشهد
مشارکت مردم با پلیس راز صد‌ها سرقت ریز و درشت را در مشد آشکار کرد.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ همه چیز مهیای یک مهمانی بزرگ بود. مهمانان در لباس سبز رنگ قانون از صبح زود در جا‌هایی که از پیش مشخص شده بود در دل محلات آلوده و جرم خیز شهر مستقر شده بودند. ساکنان این محلات که به ظاهر میزبان بودند تا به حال این حجم از مأموران انتظامی را یکجا ندیده بودند. به جز رفت و آمد‌های پرسرو صدای مأموران و گردش و شادمانی کودکان که از دیدن این صحنه‌ها به وجد آمده بودند، تحرک خاص دیگری در این محلات به چشم نمی‌آمد.

از رفتار هیجانی اهالی محل مشخص بود که طرح ارتقای امنیت اجتماعی پلیس مشهد کاملا غافل گیرانه آغاز شده است، تا جایی که در میانه‌های عملیات افرادی می‌خواستند از محل بگریزند، اما ناکام ماندند. عملیات تا نزدیکی‌های غروب ادامه یافت و زمانی مهمانی تمام شد که مأموران مطمئن شدند فرد مشکوک دیگری در این محلات وجود ندارد و آن‌ها با دست پر به مقر‌های انتظامی خود بازگشتند.
طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهر مشهد، با توجه به درخواست شهروندان در برخی از محلات شهر به دستور سرهنگ حسن دهقانپور، فرمانده انتظامی مشهد به اجرا گذاشته شد.

مقابله با مجرمان دانه درشت

اهداف طرح از پیش مشخص شده بود و مأموران انتظامی می‌دانستند که با تعداد زیادی سارق، موادفروش، مجرمان فراری و... روبه رو خواهند شد، که پیش نیاز طرح هوشیاری مأموران بود.
با آغاز طرح، مأموران وجب به وجب مناطق شناسایی شده را جست و جو کردند و هر فرد مشکوکی را متوقف می‌کردند. شهروندان نیز که خود را تحت حمایت قانون می‌دیدند، به کمک مأموران آمده و اطلاعات مهمی را از تحرک مجرمان در محلاتشان می‌دادند، اطلاعاتی که منجر به شناسایی برخی از متهمان دانه درشت شد.
در این میان مأموران که حتی به پرواز پرنده‌ها در این محلات نیز مشکوک بودند، خودرو‌های عبوری مشکوک و حتی خودرو‌های پارک شده در این محلات را هم بررسی می‌کردند، موضوعی که در پایان روز نشان داد ظن مأموران بی دلیل نبوده و در این عملیات ۳۹ خودرو سرقتی کشف شد.

با غروب آفتاب و بسته شدن پرونده روز، عملیات هم به سرانجام رسید و تعداد زیادی متهم به همراه خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های سرقتی مکشوفه راهی مقر‌های انتظامی شدند تا مأموران پس از تشکیل پرونده و شناسایی دقیق جرم هایشان، این افراد را برای تعیین تکلیف به مقام قضایی تحویل دهند.

دستگیری ۱۸۷ سارق

فرمانده انتظامی مشهد درباره جزئیات این عملیات قاطع پلیس در شهر بیان کرد: اولین نتایج این طرح نشان داد که مأموران موفق شده اند ۱۸۷ متهم را در راستای تأمین امنیت اجتماعی و روانی شهروندان، شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ حسین دهقانپور با اشاره به اینکه در میان دستگیرشدگان علاوه بر سارقان تعدادی فروشنده موادمخدر و معتادان متجاهر هم حضور داشته اند، تعداد آن‌ها را این گونه برشمرد که علاوه بر سارقان، ۲۵ فروشنده موادمخدر دستگیر و ۱۸ معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند که برای درمان به کمپ‌های ترک اعتیاد اجباری تحویل می‌شوند.

شناسایی ۲۷۱ فقره انواع سرقت

بازجویی اولیه از متهمان دستگیر شده، نخستین مرحله‌ای است که مجرمان را وادار به اعتراف می‌کند، به گفته رئیس پلیس مشهد، در این بازجویی‌ها متهمان دستگیر شده به ۲۷۱ فقره سرقت ریز و درشت اعتراف کردند که به طور میانگین تقریبا هر فرد متهم به انجام یک و نیم فقره سرقت است، البته برخی از این افراد به صورت باندی اقدامات مجرمانه شان را انجام داده بودند.

دهقانپور با اشاره به کشف دو کیلوگرم انواع موادمخدر از افراد دستگیر شده بیان کرد: طرح‌های امنیت محور در محلات مختلف مشهد از مدت‌ها قبل آغاز شده و تا کنون شاهد اجرای چندین طرح بوده ایم، به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که این عملیات‌ها همچنان ادامه خواهند داشت، تا جایی که مجرمان متوجه شوند در شهر مشهد جایی برای آن‌ها وجود ندارد، مگر اینکه دست از اقدامات مجرمانه خود بردارند.
وی با بیان اینکه عملیات موفق پلیس مشهد مرهون اطلاعات مؤثر شهروندان است، تأکید کرد: از شهروندان می‌خواهیم که کوچک‌ترین ناامنی را به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند، زیرا همین اطلاعات به ظاهر کم اهمیت می‌تواند منجر به اقدامات قاطعانه پلیس در برخورد با مجرمان و متهمان شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->