ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

از تعیین تکلیف روز ملی مشهد تا پیگیری قرارگاه اجتماعی

  • کد خبر: ۹۹۴۷۰
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
از تعیین تکلیف روز ملی مشهد تا پیگیری قرارگاه اجتماعی
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به ارائه گزارش مختصری از عملکرد ۶ ماهه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست صمیمانه پرسش و پاسخ تشکل‌های مردمی و فعال در حوزه عفاف و حجاب، با حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برگزار شد.

دبیر این نشست، در ابتدا با بیان اینکه مدیریت شهری و شورای شهر باید در تعامل با دستگاه‌های مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خود به بهبود شرایط شهری کمک کنند، گفت: باید درک کنیم که مشهد، شهر امام‌رضا (ع) است و در جهت حل مسائل و مشکلات گام برداریم.

وی از رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خواست که طبق وظایف و دستورالعمل‌ها کمک کنند و مشهد مقدس در جایگاه پایتخت معنوی جهان اسلام، نقش اصلی خود را ایفا کند.

در ادامه، حجت‌الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این نشست، اظهارکرد: وجه تمایز شورای ششم، مباحث فرهنگی است؛ شورای ششم، مشهد را مشهدالرضا (ع) می‌داند و دحوالارض این شهر، حرم مقدس امام‌رضا (ع) است و لذا تمام برنامه‌ها و اقدامات باید ناظر بر هویت رضوی باشد.

حجت‌الاسلام منصوریان در ادامه صحبت‌های خود به ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پرداخت و تصریح کرد: تاکنون ۳۱ جلسه کمیسیون برگزار و ۴۹ طرح و لایحه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: طی مدت حدود ۶ ماهه فعالیت شورای ششم، «روز ملی مشهد» تعیین تکلیف شد و دهم دی‌ماه، یکشنبه خونین مشهد به این مناسبت اختصاص یافت که یک اتفاق انقلابی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون اقدامات مختلفی، چون قرارگاه اجتماعی، ایجاد پارک علوم فضایی، بازنگری در آیین‌نامه شورای اجتماعی محلات، طرح تعالی و تحکیم خانواده، بررسی پیوست‌های فرهنگی میدان شهدا، بازنگری در آیین‌نامه نامگذاری معابر و لبیک به فرمان مقام معظم رهبری را دنبال کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه اولین مصوبه کمیسیون با محوریت مسجدمحوری و ارتقاء نقش مساجد در محلات بوده، گفت: در این دوره سعی کردیم که رویکرد فرهنگسرا‌ها را تغییر دهیم و براساس مساله، فرهنگسرا تعیین کرده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به منابع انسانی در بدنه شهرداری، تصریح کرد: در همین بازه زمانی ۶ ماهه، وضعیت منابع انسانی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تعیین تکلیف شد و نیرو‌های این سازمان هویت کارمندی پیدا کردند.

حجت‌الاسلام منصوریان درخصوص مصوبه کمک ۱۰ میلیاردتومانی به بهزیستی، تصریح کرد: از مجموع این عدد، تاکنون ۶.۵ میلیاردتومان پرداخت شده و ۳.۵ میلیارد تومان دیگر مانده است؛ ضمن اینکه، علاوه بر این مبلغ، با توجه به اختصاص سالن‌های ورزشی به فضای ساماندهی معتادان متجاهر، حدود ۹ میلیاردتومان هم برای ترمیم کف‌پوش این سالن‌ها باید هزینه کنیم.

در ادامه این نشست، حاضران در نشست به طرح مسائل، نقطه نظرات و انتقادات پرداختند.

 خاکزادی، در این نشست از پاک شدن عنوان «شهید» از تابلو‌های خیابان شهید رفیعی گلایه داشت و گفت: متاسفانه چندین ماه از این اقدام گذشته و با وجود پیگیری‌های متعدد هنوز اقدامی در این جهت صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام بیاتی نیز در ادامه تصریح کرد: بسیار خرسندیم که مسئولان خود را پاسخگوی مردم و دغدغه‌های شهروندان می‌دانند و این فرصت مغتنمی است که ایجاد شده و دستاورد‌های خوبی به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه به لزوم توجه ویژه به مقوله عفاف و حجاب پرداخت و گفت: حجاب، حریم زن است و این مهم باید تبیین شود؛ شهرداری‌ها به‌عنوان نهادی مردمی، وظیفه دارد که نسبت به مقوله عفاف و حجاب ورود کند.

حجت الاسلام آقاسی زاده در این نشست از رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد مقدس خواست که به صورت جدی به مقوله گوهرشاد پرداخته شود چراکه هویت مشهد مقدس برخاسته از همین اقدام اعتراضی است.

وی همچنین خواستار توجه به پیوست فرهنگی و اجتماعی در پروژه‌های مختلف شهری شد.

خانم تُرک با دغدغه‌مندی پرداختن به آسیب‌های اجتماعی همچون معتادان متجاهر آغاز کرد و گفت: در کنار دستگاه‌های حاکمیتی متولی، تشکل‌های مردمی باید پای کار ساماندهی معتادان متجاهر بیایند.

 موسوی هم در این نشست با بیان اینکه مردم مطالبه‌گر شفافیت هستند، گفت: شورای ششم باید ثابت کند در این قضیه یک گام اساسی و متفاوتی برمی‌دارد.

وی افزود: از اصلی‌ترین مطالبات مردم، شفاف شدن میزان حقوق شهردار، معاونان شهردار و اعضای شورای شهر، شفاف‌سازی انواع و اقسام جلسات و مصوبات، قرارداد‌های با پیمانکاران و ... است.

منبع:پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->