عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

امام جمعه مشهد: مردم خواهان حذف همه رانت‌ها هستند

  • کد خبر: ۹۹۵۹۱
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
امام جمعه مشهد: مردم خواهان حذف همه رانت‌ها هستند
آیت ا... سیداحمد‌علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی گفت: مردم ما خواهان حذف همه رانت‌ها و زیاده خواهی‌ها هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برخورد با رانت خواران و ویژه خواران همواره یکی از تأکیدات مهم مردم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است؛ افرادی که با استفاده از فرصتی خاص، به ضرر مردم و سود خود، به موقعیت یا ثروتی ویژه دست یافته اند.

دیروز نیز نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در همین راستا اعلام کرد که در آینده کشور ما، تمام زیاده خواهی‌ها منفور مردم می‌شود و میدان اقتصاد در کشور ما میدان توسعه عدالت خواهد بود؛ زیرا مردم ما خواهان حذف همه رانت‌ها و زیاده خواهی‌ها هستند.

آیت ا... سیداحمد‌علم الهدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد اظهار کرد: دو هفته پیش به مناسبت اولین جمعه دهه فجر گفتم نسل‌های امروز ما درباره انقلاب چهار سؤال دارند که به سه سؤال در دو هفته گذشته پاسخ دادم و پاسخ به سؤ ال چهارم باقی ماند. سؤال چهارم این بود که آینده این انقلاب به کجا می‌رسد؟ هفته گذشته درباره دستاورد‌های انقلاب گفتم که اقتدار دین و اسلام در رأس همه این دستاورد‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه هر کسی آینده انقلاب را در یک چیزی می‌بیند، اما انقلابیون برای توسعه دین انقلاب کردند، افزود: آینده انقلاب از نظر قدرت دین و جهانی شدن دین یک مسیر بسیار سریع و تند است و دین به سرعت در حال جهانی شدن است؛ زیرا اکنون عصر ارتباطات است و مرز‌های جغرافیایی کشور‌ها از بین رفته و مرز‌های فرهنگی اقوام و ملل در دنیا مطرح است که با توسعه ارتباطات و در دسترس قرار گرفتن همه فرهنگ‌ها در اختیار مردم جهان، دنیا تبدیل به میدان مسابقه فرهنگ ها، تمدن‌ها و ایدئولوژی‌ها می‌شود.

آیت ا... علم الهدی افزود: هانتیگتون، مشاور کاخ سفید، از جنگ تمدن‌ها سخن می‌گفت، اما این جنگ نیست، مسابقه است. آن‌ها می‌خواهند مسابقه را به جنگ تبدیل کنند تا بنای قدرت‌های استکباری در سرکوبی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها قرار گیرد و در نتیجه تمدن استکبار بر دنیا حاکم شود؛ بنابراین تعبیر به جنگ تمدن‌ها می‌کنند، اما در اصل مسابقه تمدن‌ها در جریان است.

توسعه ارتباطات برای دستیابی به فرهنگ و ایدئولوژی‌ها

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطات سبب دستیابی مردم دنیا به همه فرهنگ‌ها و ایدئولوژی‌ها شده است، بیان کرد: در این مسابقه، اسلام برنده است. این حرف من نیست، حرف اسحاق رابین ملعون، ۶ ماه پیش از ترور است. او در دانشگاه لیون فرانسه، در یک کنفرانسی گفت که قرن ۲۱ قرن زور نیست که ناوگان اقیانوس پیما قدرت و برتری را تعیین کند، قرن پول هم نیست که بانک‌ها قدرت را تعیین کنند. قرن ۲۱ قرن فرهنگ و ایدئولوژی است و اسلام قوی‌ترین ایدئولوژی است. رابین به غربی‌ها گفت که اگر می‌خواهید در قرن ۲۱ آقایی غرب را حفظ کنید، باید اسلام را نابود کنید، چون تنها ایدئولوژی‌ای که با فطرت بشر مطابقت دارد، اسلام است که مورد پذیرش همه انسان‌ها قرار خواهد گرفت؛ بنابراین قرن ۲۱ قرن آقایی اسلام است.

مردم به دنبال مدیریت جهادی هستند

خطیب نماز جمعه مشهد با تأکید بر اینکه آینده انقلاب، توسعه و جهانی شدن اسلام به وسیله انقلاب اسلامی است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، نهایت این گام را ظهور ولایت عظما معرفی کردند. حال در داخل کشور و در مسیر زندگی اجتماعی ما، آینده انقلاب به کجا می‌رسد؟ آینده انقلاب به جایی می‌رود که دیگر مردم مدیریت‌های کلاسیک را قبول نمی‌کنند و به دنبال مدیریت‌های جهادی هستند. از این پس، مدیری در جامعه پذیرفته است که جهادی مدیریت و عمل کند. دیگر مدیریت‌های کلاسیک مبتنی بر تزویر مورد قبول نیست. مدیر باید با عمل جهادی خود مدیریت کند و بستر فرهنگ اجتماعی-سیاسی ما به طرف مدیریت جهادی به پیش می‌رود.

آیت ا... علم الهدی گفت: خاصیت سیاسی جامعه ما در آینده، توسعه مقاومت در استکبارستیزی است. مردم دارند مقاوم بار می‌آیند. ۸‌سال دفاع مقدس مردم ما را مقاوم کرد و امروز مقاومت به جایی رسیده است که رزمندگان ما دشمن را تا ۱۰ متری مرز اسرائیل عقب راندند و از آن جا، در حال جنگ با استکبار هستند. همچنین تحریم‌ها مردم ما را از نظر اقتصادی مقاوم کرده است و الان در برابر تمام مشکلات معیشتی و فراز و نشیب‌های اقتصادی، مردم ما مقاوم اند. همه این‌ها زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است. این انقلاب سکوی حرکت و ظهور حضرت بقیه ا... (عج) است.

زینب (س) جامع فضائل خدیجه کبری و امیرمؤمنان (ع) بود

آیت ا... علم الهدی همچنین در سخنرانی به مناسبت سالروز وفات حضرت صدیقه کبری (س) که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: سیره زینب کبری (س) مشتمل بر الگوی مبارزات انقلابی و شخصیت عبادی او، تابلوی تمام عیار و نمایشگاهی از فضایل خدیجه کبری (س) و عظمت امیرمومنان (ع) است.

وی ادامه داد: اسلام با ۲ عامل پیشرفت کرد و توسعه یافت: یکی ثروت حضرت خدیجه (س) و یکی شمشیر امیرالمؤمنین (ع) و هر دوی این خاصیت‌ها در شخصیت حضرت‌زینب (س) متبلور بود. همان طور که خدیجه کبری (س) همه ظرفیت وجودی خود را وقف گسترش اسلام کرد، زینب‌کبری (س) نیز همه توان و ظرفیت خود را در راه انقلاب مقدس عاشورا وقف کرد که در نهایت جان دوباره و حیات تازه‌ای به اسلام دمید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->