اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

پیشرفت و شکوفایی شهر در گرو طراوت و بالندگی وجود زن است

  • کد خبر: ۹۶۷۹۶
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
پیشرفت و شکوفایی شهر در گرو طراوت و بالندگی وجود زن است
عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه «بانوان و خانواده» شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: پیشرفت و شکوفایی شهر در گرو سرزندگی، نشاط و سلامت نهاد خانواده و سلامت و سرزندگی نهاد خانواده، در گرو شکوفایی، طراوت و بالندگی وجود زن است.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه سلیمی، عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون ویژه «بانوان و خانواده» شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، ناطق پیش از دستور بیست و سومین جلسه علنی شورا بود در نطق پیش از دستور گفت:   فاطمه زهرا(س) فجر درخشانی است که از گریبان او خورشید امامت و ولایت و نبوت درخشیده است؛ آسمان بلند و رفیعی است که در آغوش آن ستاره های فروزان ولایت قرار گرفته است.

وی گفت: لیله القدری است که مقدراتش، ملک و ملکوت فرزندان آدم را به مطلع الفجر عصر ظهور و حاکمیت جهانی فرزندش مهدی (عج) خواهد رساند. فاطمه زهرا (س) ملکه مهربانی هاست. آن خیر کثیر و فراوانی است که دائما منشاء برانگیختگی و تحول در امت اسلام بوده و در تمامی دوران و اعصار، چراغ هدایت و راهنمای بشریت بسوی حقایق توحیدی و فضائل و مکارم اخلاقی است.

سالروز میلاد خجسته فاطمه زهرا (س) سرور بانوان جهان، عطای خداوند سبحان، کوثر قرآن، همتای امیر مومنان و الگوی بی بدیل تمام جهانیان بر همه زنان عالم خجسته باد. و تبریک بی پایان به همه مادران و زنانی که در قامت زنانه خویش، زهراگونه مصداق ملکه مهربانی ها را نمایان می سازند.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت زنان با توجه به نقش محوری و بی‌بدیلشان در نهاد خانواده، از موضوع خانواده‌محوری و بزرگداشت نهاد خانواده جدا نیست و لازم و ملزوم هم می‌باشند گفت: پیشرفت و شکوفایی شهر در گرو سرزندگی، نشاط و سلامت نهاد خانواده و سلامت و سرزندگی نهاد خانواده در گرو شکوفایی، طراوت و بالندگی وجود زن است.

به گفته فاطمه سلیمی، نقش زنان در فعالیت‌ها و وظایف شغلی خارج از وظایف مادری و همسری نیز ستودنی است. زنان به دلیل نقش دوگانه خانوادگی و اجتماعی، با کارسنجی بالایی که دارند به مراتب تاثیر بسزاتری نسبت به زمان صرف شده در شغل‌شان را نشان می‌دهند. بر این اساس ارزیابی بر اساس زمان صرف شده در کار نخواهد توانست تاثیرگذاری نقش زنان در پیشبرد اهداف مشاغل گوناگون را نمایان سازد.

به گواه تاریخ، نسل امروز ایران انقلابی، تربیت یافتگان دامان زنانی است که خود نیز دوشادوش مردان در تمامی، مقاطع سرنوشت‌ساز انقلاب به دفاع از حریم ولایت و نظام شکوهمند اسلامی پرداختند. ایجاد آسایش، آرامش و امنیت روانی و اخلاقی در سنگر خانواده جهت امکان حضور بانشاط بانوان در اجتماع موضوعی اساسی در مدیریت شهری بوده و در حکم زیربنا و جوهره تمامی ارکان و لایه‌های نظام برنامه‌ریزی شهری از سند چشم انداز بیست ساله تا برنامه‌های میان‌مدت عملیاتی است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فضای شهر باید آکنده از عطر و عطوفت مادرانه باشد. سکینت و آرامش جامعه را زن و مهر مادرانه فراهم می سازد! زن ملکه رَحم و عطوفت و ریحانه‌گی ست! شهر باید تسهیلگر بهره‌مندی بی‌دغدغه بانوان و مادران از خدمات‌شهری و در عین امکان حضور پرنشاط در کانون گرم خانواده باشد.

به پاسداشت مقام والای زن در نخستین جلسه کمیسیون بانوان و خانواده و همزمان با سالروز میلاد بانوی دو عالم، ملکه مهربانی‌ها حضرت فاطمه‌زهرا(س) اقدامات و برنامه‌ریزی‌های یکپارچه‌ای توسط شورای اسلامی شهر مشهد، با همکاری بین‌بخشی میان شهرداری مشهد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، حوزه هنری خراسان رضوی و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در قالب مدیریت هماهنگ رقم خورد.

وی با اشاره به اینکه شهر در تمامی حوزه های خدماتی‌اش گرد آمد تا قدردانِ نیکویی برای مهربانی زنان باشد تصریح کرد:  به نمایندگی از همه اعضای شورای ششم شهر مشهد مقدس و شهردار محترم در ابتدا از حمایت‌های پدرانه امام جمعه محترم حضرت آیت الله علم‌الهدی که پشتیبان و انگیزه‌بخش همه تلاش‌های شهرند و سپس از همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی در گرامیداشت مراسم ولادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام والای زن، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

این یکپارچگی و اتحاد به برکت وجود نازنین خانم فاطمه زهراست. در مجموعه برنامه‌های ملکه مهربانی‌ها بانوان مشهد در بیش از ۳۵ خدمت میهمان مدیریت شهری شدند.

وی تصریح کرد:  استفاده رایگان از خدمات حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مترو)، استفاده رایگان از مجموعه‌های فرهنگی تاریخی و موزه‌های تحت پوشش میراث استان، ثبت نام رایگان کتابخانه‌های عمومی استان،   ثبت نام رایگان در دور نخست آموزش‌های هنری به مادران در حوزه هنری استان، استفاده رایگان از سینماها، تخفیف ۵۰ درصدی در اقامت در هتل ها، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه‌های بوم گردی و ... سطح استان،   استفاده از خدمات ویژه آژانس‌های مسافرتی سطح استان بخشی از این خدمات است.

وی یاداورشد: هر چند که زنان، این فرشتگان زمینی و این ملکه های مهربانی شایسته همه مهربانی هایند. اما تلاش شهر برای جبران قدری اندک از نقش بی بدیل مادری، همسری، خواهری و زنانگی این گوهرهای وصف ناشدنی و بزرگداشت و یادآوری ارزشمندیشان نمایش اندکی از مهربانی به زنانی بود که با الگوبرداری از فاطمه زهرا س نماد مهربانی را سراسر نمایان می سازند. ملکه های مهربانی روزتان مبارک.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->